تغییر آیکون اپلیکیشن های آیفون در iOS 14

همه چیز درباره امکان تغییر آیکون اپلیکیشن های آیفون در iOS 14

امکان تغییر آیکون اپلیکیشن های آیفون در iOS 14 ممکن شده است. اما برای این کار چه باید کرد و چه معایب و مزایایی را برای ما به همراه دارد؟

امروز ما می‌خواهیم به موضوعی بپردازیم که شاید برای کاربران گوشی‌های اندرویدی موضوع ساده‌ای باشد، اما صاحبان اندروید از داشتن آن خوشحالند. ما از امکان تغییر آیکون اپلیکیشن های آیفون در iOS 14 صحبت می‌کنیم. این پروسه بسیار ساده است و فقط هم با نسخه 14 آی او اس در دسترس قرار می‌گیرد. این سیستم عامل به کاربران اجازه می‌دهد آیکون برنامه‌ها را سفارشی کنند و طراحی هوم اسکرین گوشی یا تبلت خودشان را باب سلیقه‌‌ی خود دربیاورند.

اگر می‌خواهید نحوه‌ی نمایش اپلیکیشن‌ها روی آیفون خود را به‌روز کنید، باید برای این پروسه از اپلیکیشنی به نام Shortcuts استفاده کنید. اما پیش از انجام این کار، مطمئن شوید که آیفون/ آیپد شما به iOS 14 ارتقاء پیدا کرده باشد. برای انجام این کار به مسیر Settings > General > Software Update بروید.

تغییر آیکون اپلیکیشن های آیفون در iOS 14

پس از اینکه از ارتقاء سیستم عامل دیوایس خود به آی او اس 14 اطمینان پیدا کردید، اپلیکیشن Shortcuts را اجرا کنید، روی آیکون + در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و گزینه‌ی Add Action را انتخاب کنید. اکنون باید اکشن Open App را برگزینید. زمانی که Open App را انتخاب کردید، اکنون اپلیکیشنی که قصد تغییر آیکون آن را دارید برگزینید. روی دکمه‌ی سه نقطه در گوشه‌ی راست بالای صفحه ضربه بزنید و نام اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون روی گزینه‌ی Add to Home Screen کلیک کنید.

در این مرحله شما قادر به تغییر آیکون اپلیکیشن مد نظر خود هستید. در اپلیکیشن Shortcuts شما باید شورتکاتی که ایجاد کرده‌اید را بیابید، روی آیکون پیشفرض آن کلیک کنید و سپس یک عکس برای آیکون مدنظر خود از گالری تصاویر گوشی‌تان برگزینید.

توجه داشته باشید که فقط در صورتی دست به این کار بزنید که قصد دارید پکیج کامل آیکون اپلیکیشن های آیفون در iOS 14 را تغییر دهید و تم خاصی به هوم اسکرین گوشی خود ببخشید. در غیر این صورت دست به این کار نزدید؛ زیرا توسعه دهندگان تلاش‌های زیادی برا طراحی لوگو اپلیکیشن‌هایشان انجام می‌دهند. همچنین گرچه کلکسیونی از آیکون‌ها که همگی به شکل قلب، ستاره و رنگین کمان هستند شاید جذاب به نظر برسند، اما خیلی زود دل شما را خواهند زد. پس در انتخاب تصویر مناسب آیکون‌ها نیز دقت کنید. توصیه می‌کنیم از آیکون پک‌های موجود در اینترنت استفاده کنید که توسط طراحان مطرح جهان ارائه می‌شوند.