هواوی میت بوک دی 15

بررسی هواوی میت بوک دی 15 ؛ لپ تاپ زیبا و جذاب با عملکرد خوب و قیمت مناسب

هواوی میت بوک دی 15 – Huawei MateBook D15 لپ تاپ میان رده و زیبایی است که عملکرد خوبی را در عین قیمت مناسب ارائه می‌دهد. در ادامه با بررسی بخش به بخش این اولترابوک هواوی همراه گجت نیوز باشید.

هواوی میت بوک دی 15 – Huawei Matebook D15 جدیدترین لپ تاپ میان رده و مقرون به صرفه هواوی در سال 2020 است که این شرکت چینی آن را در آذرماه سال گذشته به صورت رسمی معرفی کرد. شرکت هواوی در درجه اول به عنوان سازنده گوشی های هوشمند شناخته می‌شود، اما چند سالی است که در عرصه تولید لپ تاپ نیز شهرت زیادی کسب کرده و با لپ تاپ‌های زیبا، باریک و باکیفیت خود توانسته رشد قابل توجهی در حوزه لپ تاپ کسب کند. هواوی میت بوک ایکس پرو، یکی از لپ تاپ‌های پرچمدار این برند چینی است که همه را تحت تاثیر قرار داد و حتی جوایز زیادی را از آن خود کرد. حالا هواوی با مدل ارزان‌قیمت‌تر میت بوک D15 آمده تا موفقیت‌های جدیدی را به دست بیاورد.

هواوی میت بوک دی 15

در نگاه اول، میت بوک دی 15 چشمگیر و زیبا به نظر می‌رسد و طراحی و کیفیت ساخت آن شما را متحیر می‌کند. میت بوک D15 اصلا شبیه یک لپ تاپ میان رده و اقتصادی به نظر نمی‌رسد و یکی از شیک‌ترین لپ تاپ‌هایی است که در بازار وجود دارد. اتصالات این دستگاه نیز کامل است و درگاه‌های یو اس بی و HDMI به اندازه کافی در کنار درگاه USB-C به شما ارائه می‌شوند.

حسگر اثر انگشت با دکمه پاور لپ تاپ یکپارچه شده و در کسری از ثانیه برای ورود ایمن به محیط ویندوز 10 نصب شده روی لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین یا وب کم دستگاه درون صفحه کلید پنهان شده و در بالای کیبورد در میان کلیدهای F قرار گرفته و با فراخوانی آن به طور جذابی از جای خود خارج می‌شود. این امکان باعث می‌شود حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف صفحه نمایش داشته باشید و از طرف دیگر به حفظ حریم شخصی و امنیت شما کمک می‌کند، چرا که وقتی به وب کم نیاز نداشته باشید می‌توانید آن را به میان کلیدهای کیبورد فرو ببرید و خاموشش کنید.

هواوی میت بوک دی 15

ویژگی اتصال NFC یکی دیگر از تصمیمات خوب طراحان هواوی است. با وجود این قابلیت، شما می‌توانید گوشی هوشمند سازگار هواوی خود را به لپ تاپ متصل کنید و به راحتی فایل‌های خود را بین دو دستگاه با اشتراک بگذارید و همچنین صفحه نمایش گوشی را روی لپ تاپ مشاهده کنید. ظاهرا این ویژگی عالی منحصر به گوشی های هوشمند هواوی و آنر است.

از نظر عملکرد، هواوی میت بوک دی 15 عملکردی در سطح لپ تاپ‌های پرچمدار و بالارده ندارد، اما پردازنده AMD Ryzen 5 3500U به اندازه کافی برای کارهای روزمره شما مناسب است. با این حال توقع نداشته باشید که با این اولترابوک بتوانید بازی‌های گرافیکی و سنگین را به خوبی اجرا کنید و به اندازه لپ تاپ‌های گیمینگ از آن کار بکشید. عمر باتری کمتر از 4 ساعت نیز برای استفاده طولانی‌مدت از لپ تاپ کمی ناامیدکننده است، اما می‌تواند به نیاز بسیاری از کاربران پاسخ بدهد. در مجموع اگر به دنبال یک لپ تاپ میان رده و اقتصادی هستید، هواوی میت بوک D15 انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

هواوی میت بوک دی 15

میت بوک دی 15 با پردازنده 4 هسته‌ای AMD Ryzen 5 3500U یا پردازنده نسل دهمی اینتل Core -5-10210U، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD به همراه 1 ترابایت HDD با قیمت حدود 780 دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود. همچنین یک نسخه 14 اینچی از این لپ تاپ با نام میت بوک دی 14 نیز به فروش می‌رسد. این مدل کوچک‌تر برای افرادی که می‌خواهند لپ تاپ جمع‌وجورتر و قابل حملی داشته باشند بسیار مناسب خواهد بود. البته جالب است که میت بوک D14 کمی گران‌تر از D15 است و با قیمت حدود 800 دلار روانه بازار شده است. این مدل دارای مشخصات مشابه مدل 15 اینچی است، اما صفحه نمایش کوچک‌تر و 512 گیگابایت حافظه SSD بیشتر دارد. در ادامه با بررسی بخش به بخش لپ تاپ هواوی میت بوک دی 15 در گجت نیوز همراه ما باشید. اما قبل از آن نگاهی به مشخصات این اولترابوک هواوی می‌اندازیم.

فهرست عناوین بررسی هواوی میت بوک دی 15

با کلیک بر روی هر عنوان، مسقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی

هواوی میت بوک دی 15

 

سیستم عاملویندوز 10 هوم
ابعاد357.8 در 229.9 در 16.9 میلی‌متر
وزن1.62 کیلوگرم
جنس بدنهآلومینیوم
رنگ بندیخاکستری (Space Gray) و نقره‌ای (Mystic Silver)
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
نوع صفحه نمایشIPS
وضوح نمایشگر1920 در 1080 پیکسل
نسبت نمایشگر به پنل جلویی87 درصد
نسبت کنتراست800:1
روشنایی250 نیت
زاویه دید178 درجه
نسبت تصویر16:9
پردازندهAMD Ryzen 5 3500 U یا اینتل Core i5-10210U
گرافیکRadeon Vega 8 Graphics یا انویدیا جی فورس MX250
رم8 گیگابایت DDR4
حافظه ذخیره‌سازی256 گیگابایت SSD و 1 ترابایت هارددیسک HDD
باتری42 وات ساعت
شارژر65 واتی با کابل شارژ USB-C به USB-C
اتصالاتWi-Fi IEEE 802.11a/b/g/n/ac, 2.4GHz and 5 GHz , 2×2 MIMO
بلوتوث5.0، انطباق با بلوتوث 4.2 و بلوتوث 2.1
حسگر اثر انگشتدارد، یکپارچه شده با دکمه پاور
درگاه‌هایک پورت USB-A 3.0، دو پورت USB-A 2.0، یک پورت USB-C، یک پورت HDMI، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون (دو منظوره)
وب کم1 مگاپیکسلی (وضوح 720p HD)
امکانات صدا2 اسپیکر دالبی 2 واتی و 2 میکروفون

جعبه گشایی

هواوی میت بوک دی 15

هواوی میت بوک D15 درون یک جعبه مقوایی خردلی رنگ عرضه می‌شود که مشخصات دستگاه در سمت چپ جعبه و نام Huawei و طرحی از لپ تاپ روی آن دیده می‌شود. درون جعبه، خود لپ تاپ به همراه دفترچه راهنما، آداپتور شارژر 65 واتی و کابل شارژر USB-C به USB-C وجود دارد.

طراحی

هواوی میت بوک دی 15

از همان نگاه اول مشخص است که هواوی می‌خواسته لپ تاپ میان رده‌ای عرضه کند که از طراحی زیبا و بالارده در حد و اندازه لپ تاپ‌های گران‌قیمت برخوردار باشد. در واقع این یک ایده عالی است و طراحی این اولترابوک هواوی می‌تواند با لپ تاپ‌های گران‌قیمت بازار مانند محصولات اپل، دل و اچ پی رقابت کند و تعریف جدیدی از طراحی یک لپ تاپ میان رده را ارائه کند. می‌توانیم میت بوک D15 را از نظر طراحی، یکی از بهترین لپ تاپ‌های بازار به خصوص در بین میان رده‌ها به شمار بیاوریم.

هواوی میت بوک دی 15

از نظر اندازه، هواوی میت بوک دی 15 دارای ابعاد 35.78 در 22.99 در 1.69 سانتی‌متر است. وزن این دستگاه برای مدل با حافظه SSD و HDD معادل 1.62 کیلوگرم است و یک مدل بدون HDD و فقط با SSD نیز عرضه می‌شود که وزن کمتری دارد (1.53 کیلوگرم).

صفحه کلید میت بوک D15 نیز بسیار خوب به نظر می‌رسد و تایپ کردن با آن بسیار لذت‌بخش و راحت است. ارتفاع دکمه‌ها کم و فاصله آنها با یکدیگر نسبتا خوب است.

هواوی میت بوک دی 15

صفحه کلید میت بوک دی 15 برای تایپ کردن‌های طولانی مدت کاملا مناسب است، اما متاسفانه خبری از کلیدهای Home و end روی آن نیست و این می‌تواند برای برخی کاربران ناراحت‌کننده باشد. علاوه بر آن، انتظار داشتیم حداقل یک نور پس زمینه ساده در صفحه کلید ببینیم که در کمال تاسف و تعجب، این طور نیست.

هواوی میت بوک D15 چیزی شبیه به تاچ بار یا نوار لمسی باریک OLED در بالای صفحه کلید مک بوک‌ها ندارد که البته برای لپ تاپی در این رده و قیمت قابل درک است. این لپ تاپ هواوی از حسگر تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد که با دکمه پاور دستگاه یکپارچه شده است. استفاده از حسگر اثر انگشت برای ورود به محیط ویندوز 10 لپ تاپ یک ویژگی عالی است که میت بوک دی 15 میان رده، آن را به شما ارائه کرده است. با فشار دادن دکمه پاور در بار اول، اثر انگشت شما شناخته و به صورت ایمن ذخیره می‌شود و برای ورود به ویندوز از آن استفاده می‌کنید. بنابراین دستگاه با اطمینان زیاد اثر انگشت شما را شناسایی می‌کند و به سرعت شاهد قفل‌گشایی لپ تاپ هستیم.

هواوی میت بوک دی 15

مسئله دیگری که در خصوص میت بوک دی 15 دوست داریم، تعداد درگاه‌های آن است. به عنوان مثال در مک بوک، شما فقط دو یا چهار پورت Thunderbolt 3 دارید، اما هواوی میت بوک D15 سه درگاه یو اس بی، یک درگاه USB-C برای تجهیزات جانبی جدیدتر و یک درگاه HDMI را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صفحه نمایش دستگاه توسط حاشیه‌های بسیار باریکی احاطه شده است که باعث می‌شود اندازه بدنه میت بوک دی 15 کوچک باقی بماند و به زیبایی و جلوه مدرن دستگاه نیز می‌افزاید. دوربین یا وب کم لپ تاپ در بالای صفحه نمایش قرار ندارد و در داخل کیبورد پنهان شده است. بین کلیدهای F6 و F7 یک دکمه با نماد دوربین وجود دارد که وب کم هواوی میت بوک D15 درون آن قرار گرفته است. با فشار دادن این دکمه، وب کم از جای خود خارج می‌شود و هر وقت به آن نیاز نداشته باشید، می‌توانید این دکمه را به سر جای خود بازگردانید.

هواوی میت بوک دی 15

این راه‌حل هم باعث زیبایی و بدون حاشیه شدن اطراف نمایشگر شده و هم سطح بیشتری از حفظ حریم خصوصی را برای شما فراهم می‌کند. چرا که هر وقت به وب کم نیاز نداشتید، می‌توانید آن را خاموش کنید و دوربین به درون صفحه کلید فرو می‌رود. با این حال، محل قرارگیری وب کم به مذاق همه خوش نیامده، چرا که نحوه قرارگیری آن به شکلی است که از پایین به بالا به سمت شما نشان داده می‌شود و تصویر ناموزونی از شما را نمایش می‌دهد.

روی لپ تاپ دیگر خبری از لوگوی هواوی نیست و فقط نوشته بزرگ HUAWEI دیده می‌شود که به نظر ما ظاهر ساده‌تر و بهتری را ایجاد کرده است. درگاه‌های یو اس بی C، یو اس بی 3.0 و اچ دی ام آی در لبه سمت چپ و دو درگاه یو اس بی 2.0 و جک 3.5 میلی‌متری و دو منظوره هدفون و میکروفون در لبه سمت راست لپ تاپ قرار گرفته‌اند.

وقتی هم که لپ تاپ را باز می‌کنید، دکمه یکپارچه پاور و حسگر اثر انگشت در بالای سمت راست دیده می‌شود و یک تاچ پد بزرگ نیز در پایین حضور دارد. هنگام کار با تاچ پد با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد و حرکت کشیدن و رها کردن نیز به دلیل سطح صاف تاچ پد آسان است. همچنین کلیک راست و چپ با دقت بالایی انجام می‌شوند. شکاف‌های تهویه و همچنین اسپیکرها نیز در زیر لپ تاپ تعبیه شده‌اند.

هواوی میت بوک دی 15

به طور کلی، طراحی هواوی میت بوک دی 15 برای یک لپ تاپ میان رده با قیمت مناسب، بسیار خوب است و در این زمینه در حد و اندازه لپ تاپ‌های گران قیمت بازار عمل کرده است. هواوی یک لپ تاپ باریک، جمع و جور و زیبا با کیفیت بدنه بالا را طراحی کرده و چند ویژگی ابتکاری را نیز به آن اضافه کرده است.

مدلوزنضخامتاندازه صفحه نمایشرزولوشن نمایشگر
هواوی میت بوک دی 151.6 کیلوگرم16.9 میلی‌متر15.6 اینچ1920 در 1080 پیکسل
ایسر Aspire 5 A515-43-R6WW1.8 کیلوگرم18 میلی‌متر15.6 اینچ1920 در 1080 پیکسل
لنوو ThinkBook 151.9 کیلوگرم18.9 میلی‌متر15.6 اینچ1920 در 1080 پیکسل
اچ پی 15s-fq1556ng1.7 کیلوگرم18 میلی‌متر15.6 اینچ1920 در 1080 پیکسل
هواوی میت بوک دی 141.4 کیلوگرم16 میلی‌متر14 اینچ1920 در 1080 پیکسل

صفحه نمایش و صدا

هواوی میت بوک دی 15

صفحه نمایش هواوی میت بوک D15 کمی ناامیدکننده است و با نسبت کنتراست 800:1 و روشنایی نسبتا کم 250 نیت، با برخی از صفحه‌های نمایش روشن و پرجنب و جوش که پیش از این مشاهده کرده بودیم، فاصله زیادی دارد. روشنایی نمایشگر هنگام کار با باتری نیز تغییری نمی‌کند. به نظر می‌رسد صفحه نمایش D14 نسبت به D15 روشن‌تر است. نمایشگر میت بوک D15 از PWM نیز برای کنترل روشنایی استفاده نمی‌کند. در مجموع، تصاویر نسبتا سرد به نظر می‌رسند و رنگ‌ها تا حدودی شسته شده ظاهر می‌شوند. با این حال، کاربران می‌توانند برای مدت طولانی و بدون احساس خستگی چشم روی این صفحه نمایش کار کنند.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS HD FullView با وضوح 1920 در 1080 پیکسل، نسبت تصویر 16:9 و زاویه دید 178 درجه است که حدود 87 درصد پنل جلویی لپ تاپ را به خود اختصاص داده است و حاشیه‌های بسیار اندکی در اطراف آن مشاهده می‌شود. حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر به 5.3 میلی‌متر کاهش یافته‌اند که این موضوع باعث می‌شود تماشای فیلم یا انجام کارهای شما در آن بسیار لذت‌بخش باشد و محتوای بیشتری را روی صفحه ببینید. متاسفانه این نمایشگر مانند برخی لپ تاپ‌های موجود در بازار، لمسی نیست، اما باید توجه داشته باشید که با یک لپ تاپ گران قیمت روبه‌رو نیستید.

هواوی میت بوک دی 15

مدلهواوی میت بوک D15ایسر Aspire 5 A515-43-R6WWهواوی میت بوک دی 14لنوو ThinkBook 15اچ پی 15s-fq1556ng
روشنایی271250291245254
کنتراست180712206339801411
فضای رنگی (درصد sRGB)60.6596457.556
سطح مشکی (عدد کمتر بهتر است)0.150.2050.460.250.18
زمان پاسخ مشکی/سفید (عدد کمتر بهتر است)31.225372832

نسبت کنتراست در این لپ تاپ تا حدودی بهبود یافته است و تجزیه و تحلیل CalMAN نشان می‌دهد رنگ‌هایی که صفحه نمایش تولید می‌کند دقیق هستند. دقت رنگ را می‌توان با کالیبراسیون نیز کمی بهبود بخشید، اما این چیزی نیست که ما آن را ضروری بدانیم. شما می‌توانید این لپ تاپ را در فضای باز نیز استفاده کنید، اما در زیر نور مستقیم و شدید آفتاب، با توجه به روشنایی نه چندان بالای نمایشگر، به مشکل برمی‌خورید.

صدای بلندگوهای میت بوک D15 خیلی بلند نیست و میانه‌های بالایی صدا به طور ویژه برجسته می‌شوند و در بیشتر اوقات، خبری از صداهای زیر نیست. در مجموع، بلندگوها برای پخش محتوای رسانه‌ای در محیط‌های آرام به اندازه کافی خوب هستند، اما برای تجربه بهتر شنیدن به شما توصیه می‌کنیم از هدفون یا بلندگوهای خارجی استفاده کنید. هواوی برای این دستگاه، دو اسپیکر 2 واتی را ارائه کرده که در قاب زیرین دستگاه قرار گرفته‌اند.

عملکرد سخت افزاری

هواوی میت بوک دی 15

هواوی میت بوک دی 15 در یک پیکربندی با پردازنده چهار هسته‌ای سری رایزن 5 ای ام ای با نام AMD Ryzen 5 3500U به همراه 8 گیگابایت رم DDR4 دو کاناله، 256 گیگابایت حافظه SSD و یک ترابایت HDD و همچنین گرافیک AMD Radeon Vega 8 عرضه می‌شود. یک مدل با پردازنده نسل دهمی اینتل یعنی Core i5-10210U و گرافیک انویدیا جی فورس MX250 هم وجود دارد هنگامی که شما به مشخصات این لپ تاپ نگاه می‌کنید و آن را با لپ تاپ‌های قدرتمند و گران قیمت موجود در بازار مقایسه می‌کنید، می‌توانید بگویید که این لپ تاپ در توان سخت افزاری به هیچ رکوردی نمی‌رسد.

8 گیگابایت رم برای یک لپ تاپ با ویندوز 10 و چنین قیمتی مناسب و کافی به نظر می‌رسد و شما در هنگام باز کردن چند تب در مرورگر و چند برنامه همزمان نیز افت سرعتی را مشاهده نمی‌کنید. البته متاسفانه شما قادر به افزایش میزان رم در صورت لزوم نخواهید بود و باید با همین 8 گیگابایت رم سر کنید. اما از نظر فضای ذخیره‌سازی با شرایط بسیار خوبی روبه‌رو هستیم و ترکیب یک حافظه SSD بسیار پرسرعت ۲۵۶ گیگابایتی در کنار یک هارد یک ترابایتی می‌تواند تا مدت نسبتا طولانی خیال شما را بابت ذخیره‌سازی اطلاعات راحت کند.

هواوی میت بوک دی 15

هواوی میت بوک D15 را در دو مدل عرضه کرده که تفاوت آن‌ها در پردازنده‌های آنهاست. مدلی که در برای بررسی در اختیار ماست، مدل AMD بوده که از پردازنده AMD Ryzen 5 3500U استفاده می‌کند. مدل دیگر این لپ‌تاپ از پردازنده نسل ۱۰ اینتل Core i510210U بهره می‌برد و از کارت گرافیک اختصاصی Nvidia Geforce MX250 نیز برخوردار است.

ای ام دی در حال حاضر تراشه‌های سری رایزن 4000 خود را آماده می‌کند که عملکرد بسیار بهتری نسبت به سری 3000 از جمله Ryzen 5 3500U مورد استفاده در میت بوک دی 15 دارد. Ryzen 5 3500U سرعت کلاک بالاتری را نسبت به مدل قبلی خود یعنی Ryzen 5 2500U ارائه می‌دهد. فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز و فرکانس تقویت شده 3.7 گیگاهرتز است. تست Cinebench R15 نشان می‌دهد که در بخش چند هسته‌ای، پردازنده مرکزی لپ تاپ از لپ تاپ‌های دیگر با پردازنده یکسان نیز بهتر عمل می‌کند و قادر است در تمام مدت آزمایش ما با سرعت کامل کار کند و حتی در هنگام کار با باتری نیز عملکرد آن کاهش پیدا نمی‌کند.

هواوی میت بوک دی 15

تست Cinebench R15 – CPU Single 64Bit

مدلامتیاز
اچ پی 15s – fq1556ng (با پردازنده اینتل Core i5-1035G1)169
لنوو ThnikBook 15 (با پردازنده اینتل Core i5-10210U)165
هواوی میت بوک D15 (با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U)144.02
هواوی میت بوک D14 (با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U)144
هواوی میت بوک D14 (با پردازنده اینتل Core i5-8250U)143
ایسر Aspire 5 A515-43-R6WW (با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U)143

در بنچمارک‌های PcMark 8 و 10 نیز میت بوک دی 15 عملکردی مانند لپ تاپ‌های دیگر با سخت افزار مشابه دارد.

بنچمارک پی سی مارک 10 – عملکرد در تولید محتوای دیجیتال

هواوی میت بوک دی 15 در استفاده روزمره، عملکرد خوب و رضایت‌بخشی دارد. تا زمانی که می‌دانید باید انتظارات خود را پایین نگه دارید و سعی نکنید کارهای خیلی سنگینی با لپ تاپ خود اجرا کنید (مانند رندر سه بعدی یا اجرای جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها)، از عملکرد این اولترابوک با توجه به قیمت آن راضی خواهید بود. AMD Ryzen 5 3500U همراه با گرافیک یکپارچه AMD Radeon RX Vega 8 ارائه می‌شود که برای اجرای بیشتر بازی‌های روز چندان مناسب نیست.

عملکرد گرافیک پیوسته ای ام دی رادئون بستگی زیادی به پیکربندی رم دارد. در اینجا دستگاه‌هایی با حافظه رم دو کاناله از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند. عملکرد این اولترابوک هواوی در تست‌هایی مانند 3DMark نیز در مقایسه با رقبا بسیار خوب بوده و عملکرد گرافیکی در هنگام کار با باتری نیز تغییری نمی‌کند.

بنچمارک 3DMark 11 – 1280×720 Performance GPU

مدلامتیاز
هواوی میت بوک دی 14 (با گرافیک ای ام دی Radeon RX Vega 8)3908
هواوی میت بوک دی 15 (با گرافیک ای ام دی Radeon RX Vega 8)3837
ایسر Aspire 5 A515-43-R6WW (با گرافیک ای ام دی Radeon RX Vega 8)2582
اچ پی 15s-fq1556ng (با گرافیک اینتل UHD Graphics G1)2485
لنوو ThinkBook 15 (با گرافیک اینتل UHD Graphics 620)1914
هواوی میت بوک دی 14 (با گرافیک اینتل UHD Graphics 620)1776

در طول زمانی که با هواوی میت بوک دی 15 گذراندیم، این لپ تاپ در استفاده‌های معمولی بدون هیچ مشکلی کار کرد و حتی در هنگام کارهای سنگین نیز به طور چشمگیری آرام و خنک باقی ماند. طبق اعلام شرکت هواوی، این به لطف فناوری جدید خنک کننده SharkFin 2.0 است که این راه حل خنک کنندگی در لپ تاپ‌های پرچمدار هواوی نیز استفاده می‌شود. این فناوری با برخورداری از فن‌هایی با پره‌های بیشتر، هوای خنک را جذب کرده و هوای گرم را بسیار بهتر از بدنه لپ تاپ خارج می‌کند.

طبق اندازه‌گیری‌های ما، دمای سطح میت بوک دی 15 معمولا در حدود 45.6 درجه سانتی‌گراد است. گرم‌ترین نقطه لپ تاپ در گوشه بالای سمت چپ شاسی است و به همین دلیل محل استراحت مچ دست شما هرگز احساس گرما نمی‌کند.

باتری و شارژر

هواوی میت بوک دی 15

دوام باتری هواوی میت بوک D15 خوب است، اما استثنایی و عالی نیست. در تست بنچمارک باتری این دستگاه و زمانی که یک فیلم 1080p را به صورت تمام صفحه اجرا کردیم، باتری میت بوک دی 15 توانست حدود 5 ساعت و نیم دوام بیاورد. در تست دوام باتری PCMark 8 نیز به مدت زمان 3 ساعت و 44 دقیقه رسیدیم. این اعداد خیلی بد نیستند و شما در استفاده معمولی تقریبا یک روز کاری را می‌توانید با یک بار شارژ کار کنید. اما اگر حجم استفاده شما از دستگاه زیاد شود، به عنوان مثال در اینترنت گشت و گذار کنید، عکس‌ها را ویرایش کنید و اسناد متنی را بنویسید، باتری لپ تاپ شما خیلی سریع‌تر تمام می‌شود. هواوی اعلام کرده باتری 42 وات ساعتی میت بوک دی 15 می‌تواند 13 ساعت کار اداری را با یک بار‌ شارژ در خدمت شما باشد، اما در تست‌های انجام شده به اعداد کمتری دست پیدا کردیم.

هواوی میت بوک دی 15

در مورد شارژ مجدد باتری این اولترابوک هواوی، اخبار بهتری وجود دارد. این دستگاه از درگاه USB-C برای اتصال شارژر استفاده می‌کند و شما می‌توانید آن را با هر شارژر USB-C موجود در بازار شارژ کنید. شارژر موجود در جعبه، یک آداپتور 65 واتی با کابل USB-C به USB-C است که قدرت کافی برای شارژ سریع باتری میت بوک دی 15 را دارد. هواوی اعلام کرده که شارژر اصلی دستگاه می‌تواند پس از 30 دقیقه، حدود 4 ساعت و نیم شارژدهی باتری را به شما ارائه بدهد.

هواوی میت بوک دی 15

سایر ویژگی‌ها

هواوی میت بوک دی 15

ویژگی Huawei Share یکی از قابلیت‌های بسیار خوب هواوی میت بوک دی 15 است. این ویژگی با قابلیت NFC کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد یک گوشی سازگار هواوی یا آنر را روی برچسب مخصوص هواوی شیر در پایین سمت راست لپ تاپ قرار داده و فایل‌ها را بین گوشی و لپ تاپ خود جابه‌جا کنید و همچنین صفحه نمایش گوشی را روی لپ تاپ ببینید.

هواوی میت بوک دی 15

این ویژگی بسیار خوب عمل می‌کند و برای هر کسی که دارای گوشی هواوی یا برخی از گوشی های آنر باشد، یک قابلیت بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. اما متاسفانه شما نمی‌توانید از گوشی های سایر برندها با ویژگی Huawei Share کار کنید که البته محدود بودن این ویژگی به گوشی های هواوی و اکوسیستم این شرکت قابل درک است.

هواوی میت بوک دی 15

سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه شده با دکمه پاور و دوربین مخفی شده در کیبورد از دیگر ویژگی‌های جالب و خاص این لپ تاپ هواوی است که پیش‌تر در مورد آنها صحبت کردیم.

همچنین سیستم عامل در نظر گرفته شده برای میت بوک دی 15، ویندوز 10 هوم است، اما مدلی که به دست ما رسیده دارای ویندوز از پیش نصب شده نیست و فروشندگان وظیفه نصب ویندوز و درایورها را بر عهده دارند. برای نصب درایورها و راه‌اندازی کامل دستگاه، حتما لازم است که نرم افزار PC Manager را روی دستگاه نصب کنید. این نرم افزار را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

جمع بندی

هواوی میت بوک دی 15

هواوی میت بوک دی 15 به عنوان لپ تاپ میان رده سال 2020 هواوی، یک اولترابوک زیبا و مدرن است که به لطف استفاده از پردازنده رایزن AMD قیمت مناسبی دارد و عملکرد مطلوبی هم ارائه می‌دهد. هواوی در این لپ تاپ نوآوری‌های مفیدی مانند وب کم مخفی در صفحه کلید و قابلیت اشتراک Huawei Share به وسیله NFC با گوشی های هوشمند هواوی را ارائه کرده است.

اگر یک لپ تاپ شیک و مقرون به صرفه می‌خواهید، میت بوک D15 انتخاب کاملا مناسبی برای شما خواهد بود و از خرید آن پشیمان نمی‌شوید. همچنین اگر یک گوشی هوشمند هواوی دارید، می‌توانید از یکی از بهترین ویژگی‌های موجود در لپ تاپ‌ها یعنی Huawei Share استفاده کنید و با اتصال گوشی و لپ تاپ خود به یکدیگر، فایل‌ها را انتقال بدهید.

هواوی میت بوک دی 15

در نقطه مقابل، اگر یک لپ تاپ قدرتمند می‌خواهید که بتواند بازی‌های روز و سنگین را نیز اجرا کند، باید هزینه بسیار بیشتری کنید و لپ تاپ‌های قدرتمندتر بازار را بخرید، چرا که میت بوک D15 یک لپ تاپ بازی نیست. همچنین صفحه نمایش میت بوک دی 15 خیلی زرق و برق‌دار نیست و حداکثر روشنایی و نسبت کنتراست آن ممکن است شما را راضی نکند. عمر باتری این لپ تاپ نیز بد نیست، اما ممکن است بسیاری از کاربران را که زمان زیادی را پای لپ تاپ خود می‌گذرانند، ناامید کند.

در مجموع باید بگوییم که ما همیشه لپ تاپ‌های سری میت بوک هواوی را دوست داشتیم و این لپ تاپ میان رده جدید نیز با قیمت و مشخصات مناسبی که دارد، ارزش خرید خوبی خواهد داشت.

هواوی میت بوک دی 15

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا و بدنه باکیفیت
  • قیمت مناسب
  • درگاه‌های کافی و مناسب
  • برخی ویژگی‌های نوآورانه مانند Huawei Share
  • حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، سریع و دقیق است
  • وب کم مخفی شده در صفحه کلید، می‌تواند یک امتیاز محسوب شود
  • وجود هارددیسک و SSD در کنار هم
  • عملکرد خوب صفحه کلید و تاچ پد

معایب

  • دوام باتری عالی نیست
  • صفحه نمایش خیلی روشن و عالی نیست
  • میزان رم قابل ارتقا نیست
  • زاویه دید وب کم خوب نیست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خیلی خوشکل و قدرتمنده