روتر گیمینگ ایسوس

دو روتر گیمینگ ایسوس RT-AX86U و RT-AX82U معرفی شدند

دو روتر گیمینگ ایسوس RT-AX86U و RT-AX82U با کارایی بالا و همراه با استاندارد دو باند (WiFi 6 (802.11ax معرفی شدند. در ادامه با این روترهای Asus آشنا می‌شویم.

ایسوس به تازگی از دو روتر گیمینگ جدید با کارایی بالا و همراه با استاندارد دو باند (WiFi 6 (802.11ax تحت مدل‌های RT-AX86U و RT-AX82U  معرفی کرده است. به وسیله این روترهای گیمینگ می‌توان یک شبکه استاندارد و مطمئن مخصوص بازی را برای گیمرها (به خصوص گیمرهای موبایل) فراهم کرد.

آشنایی با روتر گیمینگ ایسوس RT-AX86U و RT-AX82U

روتر گیمینگ ایسوس

روتر گیمینگ RT-AX86U نسخه‌ ارتقا یافته روتر پرفروش و محبوب RT-AC86U است که همچنان بدنه‌ای کلاسیک مشکی رنگ با ترکیب حاشیه‌های قرمز دارد. از جمله ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به برخورداری از تکنولوژی قدرتمند WiFi6 اشاره کرد که حداکثر پهنای باند را به 5700 مگابیت بر ثانیه می‌رساند. روتر معرفی شده دیگر (RT-AX82U) افزون بر طراحی جسورانه و خاص خود، از شبکه بی‌سیم WiFi 6 و حداکثر پهنای باند 5400 مگابیت بر ثانیه و یک طراحی آینده‌‎نگر با نورپردازی Aura RGB برخوردار است.

هر دو روتر همراه با امکاناتی قدرتمند و آسان برای استفاده تمامی گیمرها (به ویژه گیمرهای موبایل) همراه هستند و تحت نرم افزار انحصاری شرکت ایسوس می‌توان حالت گیمینگ را تنها با یک کلیک فعال کرد. همچنین از طریق کنترل پنل آنلاین و یا پورت اختصاصی امکان اولویت‌بندی دستگاه‌های متصل با سیم (کابل LAN) وجود دارد. همچنین، روتر RT-AX86U دارای پورت WAN/LAN با پهنای باند 2.5 گیگابیت بر ثانیه است و می‌توان این پهنای باند را برای اتصال‌های نوع WAN،LAN و WiFi اختصاص داد.

دو قابلیت AiProtection Pro و Parental Controls انحصاری شرکت ایسوس به صورت کامل از تمامی دستگاه‌های متصل از جمله اسمارت فون‌های گیمینگ محافظت می‌کند. همچنین روترهای گیمینگ جدید ایسوس از تکنولوژی AiMesh نیز پشتیبانی می‌کنند.

وای فای 6، نسل جدیدی از استانداردهای وایرلس

هر دو روتر گیمینگ RT-AX86U و RT-AX82U از استاندارد وایرلس WiFi6 برخوردار هستند که با تمام دستگاه‌های مجهز به شبکه WiFi سازگاری کامل دارند. استاندارد WiFi6 نسبت به نسخه‌ قبلی خود سرعت و کارایی شبکه بیشتر، برد طولانی‌تر و مصرف باتری بهینه‌تری برای دستگاه‌های متصل دارد.

استاندارد وای فای 6 در روترهای RT-AX86U و RT-AX82U از کانال‌های 160 مگاهرتزی استفاده می‌کند که این قابلیت مسبب ارتقای پهنای باند تا 5700 مگابیت بر ثانیه برای مدل RT-AX86U و 5400 مگابیت بر ثانیه برای مدل RT-AX82U شده است. افزون بر این، استاندارد وای فای 6 ترکیبی از دو فناوری OFDMA و MU-MIMO را به همراه دارد و ظرفیت شبکه و کارایی را در هنگام استفاده چند دستگاه از روتر افزایش می‌هد.

با روترهای جدید ایسوس گیمرها می‌توانند از شبکه ثابت و مورد اطمینانی برای بازی استفاده کنند و نگرانی بابت دانلود و یا استریم از سوی دیگر دستگاه‌های متصل نداشته باشند. وای فای 6 همچنین با برخورداری از ویژگی دیگری به نام Target Wake Time به کاهش مصرف برق برای موبایل‌ها و دستگاه‌های همراه با فناوری اینترنت اشیا (IoT) کمک بسیاری کرده است.

طراحی شده برای گیمینگ

روترهای RT-AX86U و RT-AX82U ایسوس از امکانات ویژه گیمینگ متنوعی برخوردار هستند که گیمر را طی بازی کاملا تجهیز می‌کنند و از جمله این امکانات می‌توان به حالت گیمینگ اشاره کرد. تنها کافی است برنامه روتر ایسوس را اجرا کنید تا با یک کلیک تمام ترافیک‌ از دستگاه‌های متصل را به صورت خودکار مدیریت و اولویت‌بندی شوند. همچنین می‌توانید بسته به نیاز خود تمامی مصرف شبکه دستگاه‌های متصل را با گزینه Gear Accelerator به صورت دلخواه اولویت‌بندی کنید.

با قابلیت Open NAT در روترهای ایسوس می‌توانید تنها طی انجام سه مرحله ساده این کار را انجام دهید. همچنین با وجود قابلیتی دیگر به نام Adaptive QoS نگرانی بابت گلوگاه در شبکه خود نخواهید داشت چرا که این ویژگی به مصرف کنندگان امکان این را می‌دهد تا تمام مصرف شبکه را به صورت دلخواه اولویت‌بندی کنند.

روتر گیمینگ RT-AX86U به صورت اختصاصی از نسخه دوم Lightning-Fast پشتیبانی می‌کند. این تعریف به این معنی است، گیمرها می‌توانند پورت پرسرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه به صورت WAN یا LAN و شبکه وای فای در اختیار خود داشته باشند. افزون بر این، اگر علاقه‌مند به تجربه گیمینگ بر بستر ابری (Cloud Gaming) هستید، روتر RT-AX86U برای استفاده از سرویس NVIDIA GeForce NOW کاملا مناسب و سازگار است.

آنچه روتر RT-AX82U را بیش از هر ویژگی دیگری جذاب می‌کند، به کارگیری پنجره‌های عریض و بزرگ در قسمت جلو روتر با سیستم نورپردازی Aura RGB ایسوس است؛ همچنین در بخش نورپردازی، گیمرها می‌توانند به دلخواه خود جلوه‌های نورپردازی  متنوعی را برای سیستم Aura RGB انتخاب کنند.

ایمن و همه کاره

برای ارائه نهایت امنیت، روترهای RT-AX86U و RT-AX82U به جدیدترین پروتکل امنیتی WPA3 مجهز هستند. دارندگان این دو روتر دسترسی همیشگی به ASUS AiProtection Pro خواهند داشت که امکانات امنیتی ویژه‌ای برای مصارف مخصوص درجه تجاری و کنترل والدین ارائه می‌دهد. همچنین AiProtection Pro به صورت هوشمند از تمامی دستگاه‌های متصل محافظت می‌کند.

پشتیبانی از AiMesh در روترهای گیمینگ جدید ایسوس این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا از دستگاه خود به عنوان یک کنترلر و یا گره در شبکه Mesh استفاده کند که البته برای استفاده از این ویژگی می‌بایست تمامی دستگاه‌های متصل با AiMesh سازگاری داشته باشند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*