سیستم عامل HarmonyOS

مذاکره هواوی با سایر برندها برای استفاده از HMS و سیستم عامل HarmonyOS

مدیر بخش خدمات ابری هواوی اعلام کرد این برند چینی با سایر برندها برای استفاده از اکوسیستم HMS و سیستم عامل HarmonyOS در حال مذاکره است.

شرکت هواوی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به عنوان برترین برند تولیدکننده‌ی گوشی های هوشمند در دنیا شناخته شد و در حال حاضر قصد دارد پویایی کسب‌وکار خود را افزایش دهد. این شرکت در حال مبارزه با موانع کوچک و بزرگی است که برایش ایجاد شده، اما به نظر می‌رسد تاکنون توانسته برای هر مانع راه‌حل مناسبی را ارائه کند.

به گفته «گو پینگ» (Guo Ping) یکی از مدیران هواوی، این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه دادن اکوسیستم HMS است. هواوی سال گذشته از سرویس‌ اختصاصی خود با نام Huawei Mobile Services (یا همان HMS) رونمایی کرد و آن را به عنوان یک گزینه‌ی مشابه گوگل در اختیار همگان قرار داد.

«پینگ» همچنین اضافه کرد که این شرکت به سرمایه‌گذاری و توسعه روی ارتباطات، پردازش کامپیوتری سطح بالا، فناوری ابری (Cloud) و هوش مصنوعی ادامه خواهد داد و همچنین از شرکایی که در زنجیره‌ی تامین با این شرکت همکاری دارند، حمایت خواهد کرد.

هواوی به تازگی تایید کرده که چیپست کافی برای تجهیزات مخابراتی، سرورها و کسب‌وکار ابری‌اش (Cloud) در اختیار دارد. با این حال، این مدیر هواوی گفته است که این شرکت، همواره به‌دنبال یافتن راهکارهایی است تا چیپست‌های مورد نیاز برای گوشی های هوشمند را تامین کند.

مذاکره با تولیدکنندگان چینی درباره سیستم عامل HarmonyOS

به گفته مدیر بخش خدمات ابری هواوی، «ژانگ پینگ» (Zhang Ping An) این شرکت در حال مذاکره با تولیدکنندگان چینی است تا استفاده از سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) را در محصولات سایر برندها افزایش دهد. اگر هواوی بتواند تولیدکنندگان گوشی هوشمند را نسبت به استفاده از سیستم عامل هارمونی قانع کند، به دستاورد قابل توجهی دست پیدا کرده است.

به تازگی شرکت‌های اینتل و ای ام دی (AMD) تایید کرده‌اند که مجوز ادامه‌ی فعالیت تجاری با هواوی را از دولت امریکا گرفته‌اند. به غیر از این ۲ شرکت، مدیاتک، SMIC و کوالکام هم برای تامین چیپست‌های مورد نیاز هواوی، درخواست صدور مجوز داده‌اند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جدا شدن از گوگل بنظرم باعث افزایش امنینت و سرعت گوشی میشه