خودرو سایپا شاهین

خودرو سایپا شاهین مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته شده است

مدیر مهندسی بازرسی خودرو در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت خودرو جدید سایپا شاهین با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد.

محمد رستگار، مدیر مهندسی بازرسی خودرو در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پاسخ به این سوال که خودرو سایپا شاهین از نظر کارشناسی در چه سطحی قرار دارد، عنوان کرد در شرایطی که صنعت خودرو با تحریم‌های شدیدی مواجه است، طراحی و تولید خودرو شاهین توسط گروه خودروسازی سایپا یک دست مریزاد دارد. وی افزود این محصول جدید سایپا از لحاظ فنی و مهندسی دارای ویژگی‌های ضروری بوده و امتیاز خوبی را دریافت می‌کند.

رستگار در ادامه بیان کرد سازمان‌های نظارتی به ویژه سازمان ملی استاندارد با وجود این که صنعت خودرو کشور با تحریم‌های زیادی روبه‌رو است، استانداردها را کاهش نداده و بر رعایت الزام‌های 85 گانه استاندارد اصرار دارند. وی افزود با هدف رعایت استانداردهای اجباری، شرکت سایپا تولید پراید را متوقف کرد و در این مدت توانست با یک برنامه‌ریزی درست محصول جدیدی را رونمایی کند. از این رو سدان شاهین در شرایطی طراحی و تولید شده است که شرکت سایپا بر توان مهندسان داخلی خود تکیه کرده و توانست محصول جدیدی را تولید کند.

مطابقت خودرو سایپا شاهین با استانداردهای اروپایی

مدیر مهندسی بازرسی خودرو در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ادامه بیان کرد سدان شاهین یک خودرو به‌روز بوده و به طور کامل با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد. وی افزود زمانی که چنین خودرویی از سوی مهندسان داخلی طراحی شده و به تولید می‌رسد، بدون شک قادر خواهیم بود در آینده‌ای نزدیک محصولاتی بهتر و مدرن‌تر را تولید و روانه بازار کنیم. وی خاطرنشان کرد محصول جدید سایپا باعث تغییر و تنوع بازار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم این خودرو در بازار با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه شود.