قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار بازهم افزایش پیدا کرد

پس از چند هفته آرامش نسبی در بازار خودرو، بازهم قیمت خودرو در بازار روندی صعودی پیدا کرد. در ادامه قیمت جدید ماشین در بازار ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طی اواخر ماه گذشته قیمت‌ها به یک ثبات نسبی رسیدند و در برخی از مواقع با کاهش اندکی مواجه شدند، اما از ابتدای مهر 99 مجددا قیمت خودرو در بازار به میزان چشمگیریی افزایش پیدا کرد؛ به گونه‌ای که قیمت پراید 111 فقط از ابتدای مهر سال جاری تا به امروز حدود 23 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و از 112 میلیون تومان اواخر شهریور 99 به 135 میلیون تومان در مهر رسیده است. طبق اعلام برخی از نمایشگاه‌داران، قیمت‌هایی که در بازار اعلام می‌شود به تثبیت نرسیده و کسی خواهان خرید نیست.

افزایش قیمت خودرو در بازار به صورت لحظه‌ای

نمایشگاه‌داران اعلام کردند افزایش قیمت ماشین در بازار به صورت لحظه‌ای رخ می‌دهد و نوسان قیمت در بازار به گونه‌ای است که قیمت اعلام شده یک ساعت قبل با قیمت کنونی حدود چند میلیون تفاوت دارد. برخی از نمایشگاه‌داران اعلام کردند قیمت خودرو فقط طی 24 ساعت حدود 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال قیمت خودرو جک اس 5 هم‌اکنون به 800 میلیون تومان رسیده است.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند کاهش شدید تعداد فروشندگان در بازار خودرو باعث شده است که این نوسان‌ها افزایش یابد و فروشندگان فعلی نیز با توجه به افزایش نرخ ارز خواهان فروش خودرو با قیمت بیشتر هستند که همین موضوع باعث افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها می‌شود. قیمت پژو 2008 مدل 98 که اخیرا به 900 میلیون تومان رسیده بود، اکنون به 1 میلیارد و 60 میلیون تومان رسیده است. در حوزه خودروهای وارداتی نیز خودرو مزدا 3 در اواخر شهریور 99 حدود 1 میلیارد تومان قیمت داشت که اکنون قیمت آن به 1 میلیارد و 110 میلیون تومان رسیده است و خودرو هایما اس 7 نیز قیمت آن 85 میلیون تومان است.

علاوه بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژی، قیمت خودروهای داخلی نیز افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال قیمت پژو پارس ساده به 238 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین هم‌اکنون قیمت پژو 206 تیپ 2 با 26 میلیون تومان افزایش حدود 228 میلیون تومان و قیمت پژو 206 تیپ 5 با 42 میلیون تومان افزایش به حدود 290 میلیون تومان رسیده است. نمایشگاه‌داران اعلام کردند قیمت ماشین طی روزهای آتی نیز به واسطه افزایش نرخ دلار همچنان افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. بفرمایید اینم بهشتی که برامون درست کردن.

  2. قدیمی ها یه چیزی میدونستن که میگفتن: تا خر هست خرسوارم هست……..

  3. خودرو ک دیگه اسمشو نیارین داره میترکونه دیگه خدایا یه پراید وقتی شده۹۰ میلیون

  4. این ک چیزی جدیدی نیست و همه میدونن دیگه

  5. آقا من قبل از اینکه وارد سرکارم داشتم تصمیم داشتم که خودروی تویوتا پریوس رو تهیه کنم بعد شد دنا پلاس بعدش شد پژو بعد شد پراید و الان فقط موتوره

  6. خداوکیلی اگر دوربین مخفیه بگید دست تکون بدیم رد شیم

  7. بهترین کار فقط این است که مردم با اتحادشون ماشین اصلا خریداری نکنند!!!!!! بعد خواهیم دید که چطور خودشون و به در و دیوار بزنند برای جلب مشتری!!!!! نه به خرید اتومبیل تولید داخل!!!!!

  8. پول دار پول دارتر میشه فقیر زیر پا له میشه

  9. تو مملکت ما تا دلار میره بالا یک سری قیمت اجناس رو میبرن بالا ول وقتی دلار میاد پایین خودش نو به نفهمی میزنند وارزانی در کار نیست و هزار تا بهونه میارن

  10. باید قیمت خودرو خیلی کاهش پیدا کند ، این قیمتها مربوط به خودروهای مدل بالا و پیشرفته خارجی است

  11. از قدیم گفتن نان در ارزانی است نه در گران کردن – زمانی شود خودرو باشد ولی قدرت خرید برای مردم ضعیف و متوسط نباشد