برنامه ساخت ماه نورد امارات متحده عربی اعلام شد

برنامه ساخت ماه نورد امارات متحده عربی اعلام شد

ماه نورد امارات متحده عربی برنامه‌ای بوده که به دنبال پروژه‌های جاه‌طلبانه این کشور در بحث اکتشافات هوافضا، به تازگی خبر شروع آن اعلام شده است.

اخیرا خبر شروع پروژه ماه نورد امارات متحده عربی از سوی این کشور اعلام شده و این‌طور که به نظر می‌رسد، تنها چند هفته بعد از پرتاب موفقیت‌آمیز یک کاوشگر اماراتی به سمت سیاره مریخ، بخش دیگری از جاه‌طلبی‌های کشور مورد نظر در حوزه هوافضا آشکار شده است.

چندین هفته پیش بود که خبر شروع پروژه فضاپیمای امید امارات برای کاوش سیاره سرخ سر و صدای زیادی به پا کرد و هم اکنون می‌بینیم که کشور مورد نظر قصد دارد تا در کنار چین، آمریکا و شوروی سابق، به جمع کشورهایی وارد شود که کاوشگر خود را روی قمر زمین فرود آورده‌اند. این در حالی بوده که آژانس فضایی ایالات متحده هم به تازگی علاقه مجدد تصمیم گیرندگان آمریکایی به بازگشت انسان‌ها به ماه را اعلام کرده و این‌طور که به نظر می‌رسد، ناسا تا سال 2024 تحت عنوان پروژه‌ای به نام آرتمیس، فضانوردانش را به سطح این قمر می‌رساند.

پروژه ماه نورد امارات

خبر تلاش امارات برای ساخت یک ماه نورد اختصاصی به تازگی توسط نخست وزیر این کشور، شیخ ‎محمد بن راشد المكتوم (Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum) در توییتر منتشر شد. گفته شده که امارات با کاوشگر مورد نظر می‌خواهد تا قسمت‌های کشف نشده و دست نخورده ماه را مورد بررسی قرار دهد و در صورت موفقیت این ماه نورد، افتخار بزرگی نصیب امارات خواهد شد، چرا که تاکنون کشورهای زیادی برای دستیابی به چنین موفقیتی تلاش کرده‌اند، اما همان‌طور که اشاره شد، تنها آمریکا، چین و روسیه در این راه موفق بوده‌اند.

برنامه ساخت ماه نورد امارات متحده عربی اعلام شد

المکتوم در توییتی مربوط به خبر استارت پروژه ماه نورد امارات اعلام کرده که کشورش تا سال 2024 کاوشگر مورد نظر را روی ماه فرود خواهد آورد و همان‌طور که اشاره شد، مناطقی از این جرم آسمانی که توسط کاوشگران پیشین مورد توجه قرار نگرفته‌اند، محل فعالیت این ماه نورد خواهند بود.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات ماموریت مورد نظر منتشر نشده و هنوز معلوم نیست که دقیقا چه شرکتی کار ساخت ماه نورد امارات را بر عهده خواهد داشت. به علاوه تاریخ دقیق پرتاب این کاوشگر هم اعلام نشده است. البته تصمیم برای عملی کردن این ماموریت چندان هم عجیب نیست، از آنجایی که امارات به شکلی گسترده به بحث اکتشافات فضایی علاقه نشان داده و در پروژه‌های پیشین مانند کاوشگر مریخی امید، موفقیت چشم‌گیری داشته است.

گفته شده که نام کاوشگر مورد نظر به افتخار نخست وزیر امارات، ماه نورد راشد (Rashid) خواهد بود و از طرف دیگر، در اوایل سال آینده میلادی خبر رسیدن فضاپیمای امید امارات به مدار سیاره مریخ هم منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. تمام اين اطلاعات با ارزش هوافضاى سازمان فضايى فوق پيشرفته (ناسا) هستش كه توسط اين عرب هاى اماراتى جاسوس سرقت شده و الان تازه اينا ميخوان شروع كنند بد از پنجاه سال خخخخ اين يارو ها چجور سنگ اين اماراتى هاى تازه به دوران رسيده رو به سينه شون ميزنند.!!

  2. عالیه،به این میگن نخست وزیری که فکر خلاق و نواوری داره
    همین که فکر جاهای کشف نشده ماه به این مردان مبتکر و اندیشمند اماراتی خطور کرده خودش یک کشف بزرگ محسوب میشه
    حالا مریخ نورد میخواد ساخت هر کشوری یا کار مشترک باشه مهم نیست
    مهم فکر خوب و نواور و اهل عمل و مدبر میخواد که هر نخست وزیری این خصلتها را نداره

  3. تمام مراحل ساخت این ماه نورد از جمله امضای قرارداد وتماشای مانیتور توسط متخصصان اماراتی انجام شده و تنها ساخت وپرتاب توسط خارجی ها انجام شده (: LooooL

    DBCPersian