موتورسیکلت های چینی

موتورسیکلت های چینی به زودی وارد بازار ایران خواهند شد

رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران از عرضه موتورسیکلت های چینی با کیفیت در آینده‌ای نزدیک به بازار ایران خبر داد.

محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران در خصوص وضعیت بازار موتورسیکلت و دوچرخه در کشور عنوان کرد بازار دوچرخه معمولا از ابتدای اسفند تا اوایل آبان رونق دارد و پس آن به دلیل سرد شدن هوا با رکود مواجه می‌شود. وی افزود مجددا مردم از ابتدای اسفند به دنبال خرید و تعمیرات دوچرخه خواهد بود که البته هم‌اکنون در مورد واردات دوچرخه با مشکلاتی مانند ارز مواجه هستیم.

منصوری در ادامه بیان کرد اگر بتوانیم 50 درصد از قطعات دوچرخه را در داخل کشور به تولید برسانیم و 50 درصد دیگر که شرایط تولید آنها وجود ندارد را به شکل واردات تامین کنیم، مشکلات ما در این حوزه کاهش خواهد یافت. وی افزود امیدواریم گمرک در قوانین دست‌وپاگیر تجدید نظر کند تا واردکنندگان نیز توانایی واردات قطعات مورد نیاز را داشته باشند تا در داخل کشور دوچرخه تولید و به بازار عرضه شود.

جزئیات واردات موتورسیکلت های چینی به کشور

رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران در ادامه به مشکلات واردات موتور از شرکت‌های خوب هندی اشاره کرد و گفت حوزه موتورسیکلت با مشکلات خاص خود مواجه است؛ زیرا وارداتی که از هند انجام می‌شد و کارخانه‌هایی که موتورسیکلت‌های با کیفیت خود را به ایران می‌فروختند به شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاران آمریکایی تعلق دارند و به دلیل مشکلات تحریمی امکان واردات این موتورسیکلت‌ها وجود ندارد.

منصوری در ادامه بیان کرد واردکنندگان و کارخانه‌داران طی رایزنی با کشور چین به دنبال واردات موتورهای با کیفیت به کشور هستند. وی تاکید کرد محدودیت‌هایی که در واردات از هند وجود دارد باعث شد تا به سمت واردات موتور با کیفیت از چین سوق پیدا کنیم. منصوری در ادامه گفته‌های خود افزود هم‌اکنون جنس در بازار قابل دسترس است، اما همانند سال‌های اخیر نیست؛ چراکه تولیداتی انجام نمی‌شود و به همین دلیل بازار با کمبود مواجه است.

منصوری با تاکید بر این که به دلیل بالا رفتن ارز و گرانی دیگر موتورسیکلت 7 تا 8 میلیون تومانی در بازار وجود ندارد، عنوان کرد هم‌اکنون قیمت موتورسیکلت از 15 تا 16 میلیون تومان شروع می‌شود و قیمت محصولات برخی از برندها به 200 تا 330 میلیون تومان هم می‌رسد. وی خاطرنشان کرد به همین دلیل و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، مشتریان به جای خرید و فروش موتور به دنبال تعمیر آن هستند.