کارخانه‌های هوشمند

کارخانه‌های هوشمند، آینده غیرقابل انکار صنعت لوازم خانگی

کارخانه هوشمند (Smart Factory) در واقع، این روزها نماینگر یک انقلاب یا جهشی از دنیای سنتی به سمت یه سیستم کاملا متصل و انعطاف‌پذیر است که می‌تواندبه صورت مداوم از داده‌ها استفاده کند تا اطلاعات بیشتری را تولید کند. با افزایش اطلاعات و داده‌ها، سیستم‌ها و محصولات بیشتری تولید می‌شوند و همین روند تا انتها ادامه دارد! جالب نیست؟

مرز بندی جدید سیستم‌های تولیدی

فرایند اتصال، این روزها موضوع جدیدی نیست که به تازگی کشف شده باشد یا در مورد آن تصمیم‌گیری کرده باشند، بلکه یک بحث چالش‌برانگیز در حوزه‌های صنعتی است که طبق پیش‌بینی‌ها، احتمالاً حتی انقلاب چهارم صنعتی را بوجود آورد! در دنیای اتوماسیون سازی و هوشمند کردن، کارخانجات، فیزیک و علوم کامپیوتری با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا محصولات بر پایه فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیاتی (OT) بوجود آورند!

هر تولیدکننده موفقی در آینده برای دوام کسب و کار خود هم که شده باید اقدامات اجرایی فرایند فعالیت خود را هوشمند کند تا خطاها، هزینه‌ها، مشکلات و چالش‌ها کاهش پیدا کنند و محصولات کیفیت بهتری داشته باشند. در دنیای واقعی، متصل کردن بخش‌های مختلف و ترکیب آن‌ها برای داشتن یک محصول بی نقص، کار ساده ای نیست و ما می‌خواهیم که در این مقاله بیشتر به این موضوع بپردازیم!

تغییرات و جهش از دنیای سنتی به سمت هوشمند، شروع شده‌است!

در همین لحظه که شما در حال مطالعه این مقاله هستید و می‌خواهید بدانید که چطور رؤیای کارخانه‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند، جالب است بدانید که این فرایند از مدت‌ها پیش در کارخانه‌های مختلف سراسر دنیا شروع شده‌است و بسیاری از تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف فرایند تولید خود از این نوع سیستم استفاده می‌کنند.

آن‌ها با کمک برنامه‌های پیشرفته و زمانبندی‌های مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات، محصولات خود را مدیریت می‌کنند یا با کمک واقعیت افزوده یا دیگر تکنولوژی‌ها، موجودی‌های خد را بررسی می‌کنند تا یک سیستم کارآمدتر، بروزتر و با چالش‌های کمتر داشته باشند. یک کارخانه هوشمند واقعی و به تمام معنا، باید با کمک داده‌ها همیشه در حال پیشرفت باشد و تأثیرگذاری خود را در دیگر صنایع تولیدی بگذارد تا تمامی اکوسیستم با یکدیگر رشد داشته باشند.

سیستم یکپارچه سازی فرایند تولید در یک کارخانه هوشمند، خوشبختانه با کمک علوم فناوری اطلاعات و دیجیتال، کاملاً امکان‌پذیر بوده و این به آن معناست که تمامی کارخانه داران می‌تواند با کمک یکدیگر، سیستم‌های واحدی را برای استفاده موثرتر از بازار رقابتی که در آن دارند، بنا کنند.

چرا کارخانه‌های صنعت لوازم خانگی به دنبال ایجاد هوشمند سازی هستند؟

با پیگیری از بزرگ‌ترین برندهای تولید لوازم خانگی در سراسر دنیا می‌توانید به راحتی متوجه شوید که نیاز به تغییر در آن‌ها وجود دارد و تمام تلاش آن‌ها استفاده از تکنولوژی و فناوری است که بتواند به آن‌ها کمک کند که از رقیبان خود در این زمینه یعنی هوشمندسازی و اتوماسیون، پیشی بگیرند! سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چه چیزی این غول‌های صنعتی را وادار به تغییر کرده‌است؟

آینده غیرقابل انکار ورود تکنولوژی‌ها ن فناوری‌ها به صنایع تولیدی، باعث شده‌است که تمامی تولیدکنندگان به خوبی این نیاز را متوجه شوند که برای ماندن در بازار و حفظ محصولات خود، باید به تغییر تن بدهند! تغییری که می‌تواند خطاهای انسانی را از بین ببرد، هزینه‌های تولید و حمل و نقل را کاهش دهد، کیفیت کالا را به طرز چشمگیری افزایش دهد و در نهایت رضایت مشتریان را آسانتر بدست آورد.

در حال حاضر طبق تحقیقاتی که انجام شده‌است، برخی از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در کشورهای آسیایی و آمریکایی در حال حاضر، بخشی از قسمت‌های تولیدی خود را به صورت آزمایشی هوشمندتر کرده‌اند و در حال توسعه برنامه پیشرفته خود هستند. در ادامه بیشتر راجع به مفهوم اصلی کارخانه هوشمند، بحث می‌کنیم!

کارخانه هوشمند چیست؟

حالا که با اصلی‌ترین مفاهیم و پایه‌های بنیادی راه اندازی یک کارخانه هوشمند یعنی فناوری اطلاعات و فناوری عملیات آشنا شدید، نوبت آن است که یک تعریف جامع تر و کامل تر از کارخانه هوشمند ارائه کنیم تا بهتر بتوانید، موضوعات مرتبط با این بحث را درک کنید. کارخانه هوشمند یا اتوماتیک، در واقع مکانی تولیدی است که با قرارگیری در شبکه تأمین دیجیتال بدون دخالت انسان (و خطاهای ناشی از به‌کارگیری آن)، می‌تواند محصولات و دستگاه‌ها را تولید کند.

با یک کارخانه هوشمند ایرانی آشنا شوید!

اسنوا یکی از برترین کارخانه‌های هوشمند فعال در حوزه لوازم خانگی در دنیا است که محصولات باکیفیتی را تولید می‌کند. محصولات متعدد اسنوا در اسمارت فکتوری آن ساخته و در آزمایشگاه‌های مجهز آن تست می‌شوند. اسنوا این امکان را برای مصرف کنندگان ایرانی به وجود آورده است که بتوانند لوازم خانگی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی اما با بالاترین تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در کارخانه‌های هوشمند خریداری نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای بدبختی همه از دم بیکار میشن که