دوربین آیفون 12 پرو مکس

دوربین آیفون 12 پرو مکس می‌تواند بزرگترین وجه تمایز آن با آیفون 12 پرو باشد

دوربین آیفون 12 پرو مکس – iPhone 12 Pro Max احتمالا به ویژگی اختصاصی مجهز خواهد شد که در هیچ یک از سری آیفون 12 دیده نمی‌شود.

با معرفی گوگل پیکسل 5 – Google Pixel 5 توجهات همگی به سوی سری جدید آیفون رفته و احتمالا در تاریخ 13 اکتبر، یعنی یک روز پیش از معرفی وان پلاس 8 معرفی خواهد شد. گزارش‌های جدید می‌گویند اپل از 5 دیوایس جدید پرده برداری خواهد کرد و آیفون 12 پرو مکس گل سر سبد آن‌ها برشمرده می‌شود که تفاوت‌هایش تنها محدود به ابعاد نمایشگر، وزن و ظرفیت باتری نخواهد بود.

در حال حاضر نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم چه چیزی آیفون 12 پرو را از آیفون 12 پرو مکس متفاوت خواهد کرد اما اطلاعات جدیدی که Ross Young، یکی از فاش کنندگان معروف دنیای نمایشگرها منتشر کرده شاید بتواند ما را راهنمایی کند.

دوربین آیفون 12 پرو مکس

او ادعا می‌کند اپل در حال افزایش سایز پیکسل دوربین گوشی‌هایش بوده و این مسیر درستی برای توسعه دوربین آیفون‌هاست. سنسور اصلی آیفون 11 پرو مکس 1.4 میکرومتر بوده و هرچه این میزان بیشتر باشد، پیکسل‌های سنسور نیز بزرگتر خواهند بود. پیکسل‌های بزرگ برای ثبت عکس خصوصا در شرایط نوری ضعیف عملکرد بسیار خوبی دارند، چرا که در مقایسه با پیکسل‌های کوچک‌تر نور بیشتری از محیط جذب کرده و تصاویر روشن‌تری ثبت می‌کنند.

گرچه شایعه مربوط به عملکرد بهتر دوربین آیفون 12 پرو مکس نسبت به آیفون 11 پرو مکس – iPhone 11 Pro Max را پیش‌تر شنیده بودیم اما یانگ می‌گوید 12 پرو مکس سنسورهای 1.7 میکرومتری خواهد داشت و روی کاغذ بهبود چشمگیری در عکس‌برداری هنگام شب به خود دیده است.

دوربین آیفون 12 پرو مکس

همچنین گفته می‌شود آیفون 12 پرو مکس روی لنز فوق عریضش از OIS بهره خواهد برد تا لرزش‌های دست حین فیلم‌برداری با این دوربین به حداقل برسد. انتظار داریم اپل از لنزهای جدید موسوم به 7P یا هفت لایه استفاده کند. سنسور دوربین آیفون 12 پرو مکس 1/1.9 اینچ خواهد بود، در حالی که در 11 پرو مکس شاهد سنسور 1/3.6 اینچی بودیم.

قیمت احتمالی آیفون 12 پرو از 1049 دلار شروع خواهد شد و مدل پرو مکس با قیمت پایه 1149 دلار به فروش خواهد رسید.

تا آیفون اس ای جدید زمان زیادی باقی مانده است

یانگ ادعا می‌کند سری آیفون اس ای – iPhone SE در سال 2021 به روز نخواهد شد.  این در حالی است که گفته می‌شد اپل طی سال آینده از نسخه LTE آیفون 12 رونمایی می‌کند و گمان زده می‌شد که همان آیفون اس ای جدید باشد. نسخه بعدی آیفون اس ای از نمایشگر بزرگتر 6.06 اینچی با پنل LCD برخوردار خواهد بود و در کنار پشتیبانی از 5G از دوربین دوگانه آیفون 11 نیز بهره می‌برد.

یانگ اطلاعاتی درباره آیفون 13 نیز منتشر کرده که هنوز حتی با شایعات آن نیز فاصله زیادی داریم. او می‌گوید مدل ساده آیفون 13 دوربین آیفون 12 پرو مکس را قرض خواهد گرفت ولی ابعاد پیکسل‌ها بزرگتر شده و 1.9 میکرون خواهند بود.

و در نهایت آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس اولین آیفون‌هایی خواهند بود که از تاچ آی دی – Touch ID زیر نمایشگر و صفحه نمایش ProMotion با نرخ تازه‌سازی سازگار، همانند آنچه در گلکسی نوت 20 اولترا دیده بودیم برخوردار خواهد شد.