بازی Crash Bandicoot 4

بازی Crash Bandicoot 4 و 10 نکته برای تازه واردها

پس از مدت‌ها انتظار، بازی Crash Bandicoot 4 – کراش باندیکوت 4 سرانجام منتشر شد. شما در ادامه می‌توانید نکات لازم برای موفقیت در این بازی را مطالعه کنید.

بازی Crash Bandicoot 4 نه تنها یک اثر خاطره انگیز است بلکه آن قدر کیفیت بالایی دارد که می‌تواند برای ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم کند.

پس از عرضه نسخه‌های بازسازی N.Sane Trilogy و Nitro-Fueled که هر دو آثار درخشانی بودند، حالا نوبت به یک نسخه کاملا جدید رسیده که خط داستانی اصلی کراش را ادامه می‌دهد. اکثر بازی دوستان با این مجموعه و مکانیک‌های گیم پلی آن آشنا هستند اما اگر نسخه جدید را به تازگی آغاز کرده‌اید، این نکات می‌توانند به شما کمک ویژه‌ای کنند.

راهنمای بازی Crash Bandicoot 4 برای تازه واردها

– حالت مدرن (Modern Playstyle)

بازی Crash Bandicoot 4

در آغاز بازی، باید یک گزینه مهم را انتخاب کنید: اینکه آیا می‌خواهید بازی را در حالت مدرن انجام دهید یا حالت کلاسیک (Retro Playstyle). در حالت مدرن، شما جان بی‌نهایت دارید و هنگامی که بمیرید، از نزدیک‌ترین نقطه به بازی برمی‌گردید اما در حالت کلاسیک، تعداد جان محدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر بیش از حد مجاز بمیرید، باید مرحله را از ابتدا آغاز کنید. کراش‌بازها و گیمرهای قدیمی بدون شک ترجیح می‌دهند اثر را در حالت کلاسیک تجربه کنند. شما هم اگر تازه وارد هستید و نسخه‌های قبلی را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید این حالت را امتحان کنید اما باید بدانید که کار راحتی در پیش ندارید. در همین راستا، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا بازی را در حالت مدرن انجام دهید تا با موانع و عناصر مختلف اثر آشناتر شوید.

بازی Crash Bandicoot 4 چندان آسان نیست و سختی‌های خاص این مجموعه را دارد، بنابر این حداقل در چند ساعت اول به صورت مدرن بازی کنید، خصوصا اگر اولین بار است که در عمرتان کراش بازی می‌کنید. در ادامه اگر به این نتیجه رسیدید که به چالش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به سراغ حالت کلاسیک بروید.

– صبور باشید

بازی Crash Bandicoot 4

درجه سختی بازی Crash Bandicoot 4 متوسط رو به بالا است، بنابر این توصیه می‌شود که عجله نکنید و با صبر و تحمل بالا در مراحل جلو بروید. در مراحل بازی، موانع زیادی وجود دارد و دشمنان زیادی انتظار شما را می‌کشند، پس بهتر است که با هوشیاری پیشروی کنید و بدون دلیل جان خود را از دست ندهید. در هنگام پرش، دقت داشته باشید و اگر در حال شکار سنگ‌های قیمتی (Gems) هستید، باید از مرگ‌های غیرضروری و مضحک پرهیز کنید. به این دلیل که برای دستیابی به بعضی از سنگ‌های قیمتی، باید مراحل را بدون اینکه بیشتر از 3 بار بمیرید، به اتمام برسانید. کاری که مطمئن باشید چندان آسان نخواهد بود.

– به گشت و گذار بپردازید

بازی Crash Bandicoot 4

بازی Crash Bandicoot 4 شاید یک اثر پلتفرمر خطی باشد اما این بدین معنا نیست که در آن چیزی برای کشف وجود ندارد. در هر مرحله از بازی، چیزهای زیادی قرار داده شده که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. توصیه می‌کنیم حتما به گشت و گذار در محیط بپردازید و در این میان می‌توانید از مناطق زیبا و جذاب بازی نیز لذت ببرید. در بازی، اتاق‌ها و نقاط پنهان زیادی وجود دارد که در آنجا می‌توانید آیتم‌های مخفی را پیدا کنید. از آن جایی که این مناطق، مخفی هستند، شاید بر روی صفحه با آن‌ها رو به رو نشوید، بنابر این با چرخاندن دوربین، لوکیشن‌ها را به خوبی بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

– حلقه زرد

بازی Crash Bandicoot 4

با هر کدام از شخصیت‌ها که بازی کنید، می‌بینید که در زیر پای آن‌ها یک حلقه زرد وجود دارد. این حلقه شاید کمی تمرکزتان را بر هم بزند یا با خود بگویید که اصلا وجود آن چه ضرورتی دارد اما باید بدانید که کمک زیادی به شما می‌کند. با این حلقه زرد می‌توانید در مورد زمان بندی پرش‌ها و محل دقیق فرود، بهتر قضاوت کنید و در واقع به شما کمک می‌کند تا عمق و همچنین فاصله بین دو محل را راحت‌تر تشخیص دهید. به این حلقه توجه داشته باشید زیرا می‌تواند شما را از مرگ‌های قطعی نجات دهد. البته ناگفته نماند که اگر فکر می‌کنید به آن نیازی ندارید، می‌توانید از بخش تنظیمات، آن را خاموش کنید،. با این حال توصیه می‌کنیم که چنین کاری را انجام ندهید.

– شکار سنگ‌های قیمتی

بازی Crash Bandicoot 4

اگر از کسانی هستید که همیشه دوست دارند بازی‌ها را به صورت 100 درصد تکمیل کنند، بازی Crash Bandicoot 4 محتواهای زیادی برای شما آماده کرده است. برای مثال در هر مرحله، شش سنگ قیمتی پنهان وجود دارد که می‌توانید در جستجوی آن‌ها باشید و هر کدام به شکلی خاص باز می‌شوند، از یافتن نسخه فیزیکی آن‌ها در یک گوشه تا بدست آوردن آن‌ها به واسطه کم مردن. پیدا کردن هر سنگ، یک لباس (اسکین) جدید هم برای شما باز می‌کند، بنابر این ارزش دارد که به شکار آن‌ها بروید و بعضی از مراحل را تکرار کنید.

اگر احیانا می‌خواهید تمرکز خود را بر روی دستیابی به سنگ‌ها بگذارید و البته در زمینه بازی‌های پلتفرمر، حرفه‌ای نیستید، باید آرامش خود را حفظ کنید و مشکلی با رستارت کردن (شروع مجدد) مراحل نداشته باشید. برای مثال، همان طور که بالاتر هم ذکر شد، بعضی از الماس‌ها تنها در صورتی به دست می‌آیند که کمتر از سه بار بمیرید، پس اگر چهار بار مردید، دیگر ادامه دادن آن مرحله فایده‌ای ندارد و باید کار را از ابتدا آغاز کنید.

– مرگ در مراحل جایزه

بازی Crash Bandicoot 4

هر مرحله بازی Crash Bandicoot 4 خود دارای یک مرحله جایزه یا اضافی (Bonus) است. این مراحل بسیار مفید هستند زیرا هر چه که در آنجا بدست بیاورید، در امتیازات مرحله اصلی هم لحاظ می‌شود. از آن بهتر این است که در این مراحل، مردن هیچ اهمیتی ندارد. اگر وارد این نوع مراحل شدید، می‌توانید بدون استرس یا فشار پیشروی کنید و هر چه قدر هم دوست دارید، بمیرید زیرا مرگ شما جز مرگ‌های مرحله اصلی حساب نمی‌شود.

– سنگ‌های قیمتی برعکس

بازی Crash Bandicoot 4

بازی Crash Bandicoot 4 دارای یک حالت جدید به نام برعکس (N.Verted Mode) است که همان طور که از نام‌اش پیداست، همه چیز را برعکس می‌کند یا تغییر می‌دهد. هنگامی که بازی را به پایان برسانید، این حالت باز می‌شود و می‌توانید مراحل را از ابتدا به صورت برعکس و به شکلی کاملا متفاوت انجام دهید. البته تفاوت بازی در این حالت، تنها به برعکس شدن مراحل ختم نمی‌شود بلکه حتی رنگ بندی و طراحی بصری آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است رنگ یک مرحله، سیاه و سفید باشد.

در حالت برعکس، پنج سنگ قیمتی از شش تا، دقیقا در همان جایی قرار دارد که در حالت معمولی قرار داشت اما محل قرار گیری الماس پنهان ششم، کاملا متفاوت است. این الماس در هر مرحله، در یک منطقه کاملا متفاوت قرار می‌گیرد و باید جستجو برای آن را از ابتدا آغاز کنید. بنابر این اگر مکان قرارگیری یک الماس در یک مرحله را حفظ بودید و در حالت برعکس به سراغ آن رفتید اما پیدایش نکردید، تعجب نکنید.

– مراحل ساید اسکرولینگ (Sidescrolling)

بازی Crash Bandicoot 4

بعضی از مراحل (یا بخش‌هایی از مراحل) بازی Crash Bandicoot 4 دارای گیم پلی ساید اسکرولینگ هستند و از حالت سه بعدی خارج می‌شوند. اگر از بازی دوستان قدیمی باشید، با این سبک از گیم پلی به خوبی آشنا هستید اما برای تازه واردها شاید کمی غریب به نظر برسد. در مراحل ساید اسکرولینگ، توصیه می‌کنیم به جای آنالوگ (شوک)، از d-pad استفاده کنید تا دقت شما در حرکت و پریدن بالاتر برود.

– اسلاید جامپ (Slide Jump)

بازی Crash Bandicoot 4

در طول این سال‌ها، مکانیک اسلاید جامپ همیشه یکی از ابزارهای کارآمد و مفید مجموعه کراش بوده است و این مسئله در رابطه با بازی Crash Bandicoot 4 نیز صدق می‌کند. اگر باید یک پرش بلند انجام دهید که در حالت عادی امکان پذیر نیست، اسلایت جامپ، راه حل شماست. برای اجرای این حرکت، ابتدا بر روی زمین سُر بخورد و سپس سریعا دکمه پرش را بزنید. با این کار، یک پرش بسیار بلند انجام می‌دهید، حتی بلندتر از دابل جامپ (هنگامی که دو بار دکمه پرش را فشار می‌دهید تا دو برابر بپرید). بنابر این اگه با آیتمی رو به رو شدید که دور از دسترس به نظر می‌رسد یا یک پلتفرم را رویت کردید که بسیار دور است، با اسلاید جامپ می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید.

– اسلاید اسپین (Slide Spin)

بازی Crash Bandicoot 4

همانند اسلاید جامپ، اسلاید اسپین هم یک مکانیک مهم است که در موقعیت‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند. همان طور که از نام‌اش مشخص است، برای اجرای این حرکت، ابتدا سُر می‌خورید و سپس دکمه چرخش را فشار می‌دهید. با انجام حرکت اسلاید اسپین، نه تنها می‌توانید به دشمنان آسیب وارد کنید بلکه حتی باعث می‌شود تا بعضی از موانع از مسیر شما کنار برود. این حرکت، سرعت شخصیت شما را نیز افزایش می‌دهد و در بعضی از موقعیت‌ها (برای مثال جایی که محدودیت زمانی دارید) کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. اگر این حرکت را به اندازه کافی تمرین کنید و زمان بندی درستی هم داشته باشید، در بخش‌های تعقیب و گریز نیز می‌توانید از آن استفاده کنید و میان خود و هیولایی که شما را تعقیب می‌کند، فاصله بیشتری بیندازید.

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time در حال حاضر تنها برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شده است اما پیش بینی می‌شود که به زودی نسخه‌های نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی آن نیز انتشار یابد. با اینکه صحبتی از نسخه‌های نسل نهمی بازی نشده اما می‌توانیم انتظار عرضه بازی برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 را نیز داشته باشیم.

آیا بازی Crash Bandicoot 4 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*