برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت

تماشا کنید: برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت در گذر زمان

ویدیویی از تاریخچه برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت – Microsoft Flight Simulator منتشر شده که پیشرفت‌های گیمینگ سالیان اخیر را نمایش می‌دهد.

مایکروسافت در کنفرانس مجازی Ignite خود نگاهی به برنامه شبیه ساز پرواز خود داشته و تغییرات آن را در قالب یک ویدیو تهیه کرده است. این بازی برای اولین بار در سال 1982 معرفی شد و حالا با گذشت حدود 40 سال از اولین نسخه این بازی، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را ارائه می‌دهد.

ویدیوی مایکروسافت با اولین نسخه از این بازی یعنی Microsoft Flight Simulator 1.0 آغاز می‌شود که در سال 1982 برای کامپیوترهای سازگار با IBM منتشر شد. در این بازی امکان کنترل هواپیمای سسنا 182 – Cessna 182 به کاربر داده می‌شد تا بتواند بر فراز شهرهای نیویورک، سیاتل، لس آنجلس و شیکاگو پرواز کند. اگر در لحظات ابتدایی ویدیو دقت کنید متوجه خواهید شد که کارت صدای کامپیوترها همگام با پردازنده گرافیکی پیشرفت‌های زیادی به خود دیده‌اند.

مایکروسافت دو سال بعد دست به معرفی نسخه 2.0 زد و در سال 1984 گرافیک کلی بازی بهبود یافته و پشتیبانی از جوی استیک نیز به بازی افزوده شده بود. نسخه 3.0 که در سال 1988 منتشر شد هواپیمای جدیدی داشت و نمایشگر آن قابل شخصی‌سازی بود. در نسخه چهارم از برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت ویژگی‌های متعددی از جمله آب و هوای متغیر و منظره‌های داینامیک به بازی اضافه شد تا تجربه بازی کاربران غنی‌تر شود. این بازی برای اولین بار در همین نسخه برای کامپیوترهای مک عرضه شد و چند ماد مختلف به همراه قابلیت‌های جدید به همراه خود داشت.

برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت

برنامه Flight Simulator در نسخه 5.0 سال 1993 معرفی شد و به لطف پشتیبانی از بافت جدید، راه را برای نزدیک شدن به واقعیت هموار کرد. ورژن 5.1 با همین روال پیش رفت و در سال 1996 برای ویندوز 95 با نرخ فریم بالاتر و هواپیماهای بیشتر عرضه شد. سپس نسخه 2000 در سال 1999 معرفی شد که آپدیت بزرگی برای این بازی شناخته می‌شد و همزمان بازی‌های سه بعدی راه خودشان را به کنسول‌های بازی پیدا کرده بودند.

در ویدیوی مایکروسافت می‌توانید جهش در کیفیت را در نسخه 2002 که در سال 2001 معرفی شد ببینید. کابین سه بعدی خلبان در زمان خود بسیار جالب و جدید بوده و به کاربر حس یک خلبان را منتقل می‌کرد.

برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت نسخه X در سال 2006 منتشر شد و در افق‌های بالاتری پرواز کرد. مایکروسافت در این ورژن علاوه بر افزودن هواپیمای جدید، بسته‌های جدیدی به همراه بازی منتشر و برای اولین بار آن را روی DVD پیاده کرد.

اهالی مانتین ویو پس از نسخه X نسخه دیگری از برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت را ارائه نکردند و امسال پس از حدود 14 سال با هدفی بزرگ و به لطف هوش مصنوعی Azure، آب و هوای واقعی و هواپیماهای بسیار توانسته نسخه‌ای جدید و با کیفیت از بازی را منتشر کند. اگر این نسخه را با سال‌های پیش مقایسه کنیم متوجه میزان پیشرفت در زمینه گرافیک و پردازش آن‌ها خواهیم شد که تنها طی 40 سال رخ داده‌اند. حالا خط شروعی برای 40 سال بعدی می‌کشیم و منتظریم تا ببینیم در سال 2060 چه میزان پیشرفت در این بازی و در زمینه گیمینگ حاصل خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مایکروسافت را در زیر مشاهده کنید.