دسته پلی استیشن 5 - دوال سنس

عملکرد برخی دکمه‌های دسته پلی استیشن 5 متفاوت خواهند بود!

عملکرد دکمه‌های ضربدر و دایره برای دسته پلی استیشن 5 یا همان دوال سنس در منطقه ژاپن جابه‌جا شده و برای تمامی مناطق یکسان خواهد بود.

تنها حدود ۱ ماه تا عرضه کنسول پلی استیشن 5 باقی مانده و به نظر می‌رسد که کارایی دو دکمه در کنترلر دوال سنس کار کاربران ژاپنی را سخت‌تر خواهد کرد؛ موردی که به ظاهر بسیار سطحی و کم اهمیت می‌رسد، اما در واقع، مخالفت‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

جابه‌جایی عملکرد ضربدر و دایره در دسته پلی استیشن 5

دسته پلی استیشن 5 - دوال سنس

طی ۲۶ سال گذشته، در تمامی مناطق جهان کنترلر کنسول‌های پلی استیشن چنین طراحی شده‌اند که دکمه ضربدر عملکرد «پذیرفتن» یا «انتخاب» و دکمه دایره (یا مثلث) عملکرد «رد کردن» یا «بازگشت» را داشته است. این در حالی است که در کشور ژاپن، این دو دکمه همیشه عملکرد برعکس داشته و دایره به عنوان کلید انتخاب قرار گرفته می‌شد.

با این وجود، اخیرا بعضی از کاربران ژاپنی که به کنسول پلی استیشن 5 دسترسی پیدا کرده‌اند، متوجه موضوعی شده‌اند و آن هم عوض شدن عملکرد دکمه ضربدر با دایره بوده است. به گفته این کاربران، ظاهرا دیگر خبری از متفاوت بودن پلی استیشن‌های ژاپنی نیست و در همه مناطق جهان، عملکرد این دکمه‌ها به یک شکل خواهد بود.

این اتفاق برای کاربران ایرانی و یا غربی که همیشه طبق یک روال با کنسول‌های پلی استیشن کار کرده‌اند چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اما برای طرفداران ژاپنی، ممکن است مشکل‌های زیادی بنا بر عادت همیشگی که داشته‌اند ایجاد کند؛ برای مثال ممکن است یک بازی را به اشتباه حذف کرده یا حرکت ناخواسته‌ای را در تنظیمات کنسول اعمال کنند.

به علاوه، برعکس بودن عملکرد دکمه‌های مذکور در پلی استیشن‌های ژاپنی، به این دلیل بوده که علامت دایره در فرهنگ ژاپن به معنای خوب و پسندیده است، درحالی که علامت ضربدر، به معنای مخالفت و غلط شمردن یک حرکت قلمداد می‌شود. همچنین کنسول‌های نینتندو سوییچ هم چنین تغییراتی را در این کشور دارند و عملکرد دکمه‌های A و B در آن‌ها متفاوت است.

به هر حال ممکن است پس از عرضه رسمی کنسول پلی استیشن 5 تنظیماتی در آن اعمال شود که بتوان عملکرد دکمه‌ها را تغییر داد و آن‌ها را به صورت دلخواه چیدمان کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*