سونی و Kioxia

شرکت‌های ژاپنی سونی و Kioxia به کمک هواوی می‌آیند

شرکت‌های ژاپنی سونی و Kioxia قطع همکاری با کمپانی هواوی را به ضرر خود می‌دانند و به دنبال کسب مجوز از دولت ایالات متحده هستند.

تحریم‌هایی که آمریکا بر علیه هواوی بر قرار کرد، نشان داد که این محدودیت‌ها هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت و به ضرر همه تمام می‎‌شود. با تحریم‌های جدید، شرکت‌های ژاپنی سونی و Kioxia که وظیفه تامین قطعات هواوی را دارند، در خطر از دست دادن میلیاردها دلار از درآمد خود قرار گرفته‌اند.

طبق آخرین گزارشات، شرکت‌های سونی و Kioxia برای جلوگیری از کاهش درآمد خود، قصد دریافت مجوز از ایالات متحده دارند. گفتنی است که پیش از این شرکت اینتل نیز مجوز همکاری با هواوی برای تامین چیپست‌های این شرکت را دریافت کرده است.

سونی و Kioxiaکمپانی هواوی یکی از بزرگ‌ترین مشتریان سنسور‌های دوربین سونی است. شرکت Kioxia نیز از تولیدکنندگان اصلی تراشه مموری جهان است که یکی از تامین کنندگان اصلی شرکت هواوی محسوب می‌شود.

Kioxia به عنوان یکی از شرکت‌های تابع توشيبا هشدار دارد که محدودیت‌های موجود برای هواوی می‌تواند موجب افزایش عرضه مموری در بازار شده و قیمت آن را کاهش دهد. این شرکت اخیرا محبور شده به علت مشکلات موجود برنامه‌های مالی خود را تغییر دهد.

شرکت سونی نیز به دلیل تحریم‌های هواوی مجبور شده برنامه‌ هزینه‌های خود در سه سال آینده را کاهش دهد. چرا که این شرکت اکنون به چندین میلیارد دلار کسری بودجه به دلیل عدم همکاری با هواوی مواجه است.

جالب اینجاست که سونی و Kioxia تنها شرکایی نیستند که از شرایط تحریم متضرر شده‌اند. گفته می‌شود سامسونگ نیز به عنوان رقیب اصلی شرکت هواوی، درخواست مجوز همکاری خود را ثبت کرده است.

سامسونگ در حال افزایش سهم خود از بازار است. هواوی نیز در همین حین، با کاهش درصد بازار مواجه شده و اپل در رتبه سوم قرار گرفته است. سامسونگ با قدرت به پادشاهی دنیای اسمارت فون‌ها بازگشت. طیق گزارشات، این شرکت 22 درصد از بازار را در اختیار دارد. نیمه نخست سال جاری، به دلیل شیوع کرونا تجارت گوشی‌های هوشمند با مشکلات زیادی همراه شد اما ظاهرا اوضاع به تدریج در حال متعادل شدن است.

سونی و Kioxiaتحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی باعث کاهش تقاضا برای محصولات هواوی در سه ماهه اخیر شده و این شرکت با تصاحب 16 درصد از بازار، در جایگاه دوم جهان قرار دارد.  گفتنی است که این شرکت اوایل امسال به رتبه اول فروشندگان تلفن‌ همراه تبدیل شده بود.

سامسونگ بخش عمده‌ای از موفقیتش را مدیون بازار هند است. این کمپانی تا حد ممکن، جایگاه خود را در این کشور تثبیت کرد. البته موضوعات سیاسی حاکم در هند نیز باعث فروش هر چه بیشتر محصولات سامسونگ شده است. در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش اجساسات ضد چینی به دلیل احتلاف ارضی این کشور با هند، باعث تحریم کالا‌های چینی و افزایش تقاضا برای محصولات سامسونگ شده است.

تا پایان ماه آگوست، اپل با 12 درصد از سهم بازار، جایگاه سوم را تصاحب کرده است. شیائومی نیز با 11 درصد از بازار به عنوان چهارمین تولیدکننده پرفروش گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*