افزایش قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی طرح افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد

اخیرا خبری مبنی بر طرح جدید مجلس برای افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد مطرح شد که امروز سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با انتشار اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرد.

طی هفته گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین توسط برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت؛ در این خبر آمده بود 36 نماینده مجلس به دلیل ناعادلانه دانستن شیوه تخصیص سهمیه سوخت به خودروها به جای افراد قرار است به هر ایرانی مقیم کشور ماهانه سهمیه سوخت 30 لیتری 1000 تومانی اختصاص دهند و طی این طرح قیمت سوخت آزاد نیز بر پایه نرخ فوب خلیج فارس تعیین خواهد شد. اما امروز سخنگوی کمیسیون انرژی در واکنش به چنین خبرهایی در صفحه شخصی توییتری خود این طرح را تکذیب کرد.

تکذیب طرح افزایش قیمت بنزین توسط مجلس

با توجه به حواشی زیادی که اخبار مربوط به طرح جدید افزایش قیمت بنزین توسط مجلس در فضای مجازی به وجود آورد، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در صفحه شخصی توییتری خود این طرح را کذب خواند و نوشت:

‏به عنوان‎ سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام می کنم هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست.

طرح ‎سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار فقط به دنبال بازتوزیع عادلانه‌تر بنزین یارانه‌ای از خودرو به خانوار است تا خانوار فاقد خودرو نیز بهره ببرند.

‏متن منتشر شده در برخی رسانه‌ها، طرح قدیمی مجلس دهم است که در اول مجلس یازدهم قبل از تشکیل کمیسیون‌ها و بدون اصلاح متن فقط برای تسریع در اخذ نوبت اعلام وصول، مجددا ثبت شد تا بعد در کمیسیون و صحن اصلاح شود. الان پیش‌نویس گزارش ‎کمیسیون انرژی تنظیم شده است که دو هفته دیگر به صحن کمیسیون می‌آید.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز در واکنش به اخبار تغییر نرخ بنزین عنوان کرد تا به امروز برای افزایش نرخ بنزین به شرکت پخش فراورده‌های نفتی مصوبه‌ای ابلاغ نشده است. وی افزود در مورد اختصاص سهمیه بنزین به هر فرد نیز که اخیرا خبرهایی از آن منتشر شده باید بگویم تا امروز به وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مصوبه‌ای ابلاغ و ارجاع نداده‌اند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در ادامه با اشاره به این که این طرح حتی در صحن علنی مجلس نیز مطرح نشده است، بیان کرد بر اساس گفته‌های سخنگوی کمیسیون مجلس هم این موضوع تا فاز اجرایی فاصله زیادی دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد با توجه به این که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مجری این طرح‌ها محسوب می‌شود، تاکنون مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده و چنین طرحی در دستور کار نیز قرار ندارد.