سمند جدید

طراحی سمند جدید ترکیبی از پژو 301 و خودروهای کره‌ای خواهد بود

سمند جدید به احتمال زیاد روی پلتفرم پژو 301 ساخته خواهد شد و کارشناسان خودرو طراحی آن را شبیه خودروهای کره‌ای می‌دانند. در ادامه جزئیات طراحی نسل جدید سمند را بررسی می‌کنیم.

ایران خودرو در نیمه مرداد سال 99 از دستاوردهای جدید خود پرده برداشت که در میان آنها طرح مفهومی از یک خودرو سدان نیز دیده می‌شد. اکنون خبرها حاکی از آن است که ایران خودرو قصد دارد آن مدل مفهومی را به عنوان نسل جدید سمند تولید و روانه بازار کند. از این رو این طرح مفهومی که توسط شرکت جتکو (جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو) طراحی شده است در آینده‌ای نزدیک به نسل دوم سمند تبدیل خواهد شد. منابع حوزه خودرو اعلام کردند قرار است این محصول جدید به عنوان نسل دوم سمند یا سدان جدید ایران خودرو بر مبنای پلتفرم IKP1 ساخته شود.

سمند جدید روی پلتفرم پژو 301 ساخته می‌شود

سمند جدید

پلتفرم IKP1 در حقیقت همان پلتفرم PF1 بوده که پژو 301 روی آن ساخته شده است. با توجه به این که شروع تولید پژو 301 در ایران با بازگشت تحریم‌های صنعت خودرو همزمان شد، شرکت پژو سیتروئن فرانسه با ایران خودرو قطع همکاری کرد و مدیران ایران خودرو با اعمال تغییراتی روی پلتفرم پژو 301 آن را به پلتفرم IKP1 تغییر دادند. اخیرا نیز خبری در خصوص تولید محصول جدید ایران خودرو با نام K132 روی پلتفرم IKP1 منتشر شده بود.

نسل جدید سمند چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

سمند جدید

از آنجایی که ایران خودرو از این ماه تولید آزمایشی پروژه K132 را شروع خواهد کرد و از زمستان تولید تجاری آن آغاز خواهد شد، انتظار می‌رود نسل جدید سمند ایران خودرو زودتر از سال 1400 تا 1401 به تولید نرسد. همچنین طراحی سمند جدید به شکل یک خودرو فست بک خواهد بود؛ گفتنی است Fast back حالت ویژه‌ای از سدان است که در این حالت سقف خودرو با یک شیب ملایم به سمت عقب خودرو پایین خواهد آمد و به نوعی سقف و صندوق عقب به هم پیوسته هستند.

شباهت نسل دوم سمند به خودروهای کره‌ای

برخی از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند با توجه به این که روی بدنه مدل مفهومی این محصول ایران خودرو خطوط خاصی به کار رفته است، این محصول به خودروهای شرقی و کره‌ای شباهت خواهد داشت. برخی دیگر از کارشناسان نیز طراحی این خودرو را به دو محصول شرکت هیوندای یعنی هیوندای النترا و سوناتا شبیه می‌دانند. هرچند احتمال دارد خطوط روی بدنه مدل مفهومی در مدل نهایی با تغییراتی همراه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اگه اینی که تو عکس نشون دادین باشه خوشگله

  2. شما یه کیسه هوا برای خودروهاتون درست کنید که هر روز شاهد مرگ آدمهای بیگناهی که از روی اجبار مجبور به خرید ماشین های بی کیفیت شما هستند نباشیم طراحی جدید و نوآوری پیش کش !

  3. الان خیلی وقتا خودرو سازی رفتن تو کار تولید مدلهای پلاستیکی برای آینده هر روز یه مدل میدن بیرون

  4. همینو بدین بازار قیمتش از النترا و سوناتا بیشتر خواهد بود چون فعلا ماشینهای قبلی تون خیلی قیمت فضایی دارن بنظرم بیشتر رو قیمت ها کار کنید تا کیفیت

  5. همش خبر خبر خبر! پس کی عمل. هر روز یکی میاد میگه اینو میخوایم بسازیم اونو میخوایم بسازیم. گیربکس اتوماتیک سمند نسل جدید موتور جدید. آخرش تو تحویل glx و سمند سال هم ناتوانند.

  6. همینکه ایرانخودر همون نقاشی را هم کشیده خودش کلی هست . و نشان از عزم پیشرفت است نه مثل مدیر عامل دروغگوی سایپا بیاد یک شاسی بلند درجه 2 چینی را به عنوان محصول سایپا جا بزنه آخه وقاهت تا چقدر ؟؟!!

  7. ولی خدا کنه داخلشو مثل دنا کوچیک نکنن چون حقیقتا داخل دنا خیلی کوچیکه