طراحی گوشی منعطف اوپو میتواند این چنین باشد

طراحی دستگاهی که شاید به نخستین طراحی گوشی منعطف اوپو تبدیل شود، در رندرهایی به نمایش درآمد. این رندرها بر اساس تصاویر شماتیک موجود در یک پتنت خلق شده‌اند.

گوشی های منعطف، آهسته و پیوسته در راه رسیدن به تکامل هستند. فعلا اما تعداد کمپانی‌هایی که چنین محصولی را روانه بازار کرده‌اند، انگشت‌شمار است: سامسونگ، هواوی، موتورولا، Royole و یکی دو تولید کننده‌ی دیگر! هنوز شرکت‌های مهمی چون اپل، شیائومی و اوپو به این جمع نپیوسته‌اند. البته سال گذشته تصاویری از نمونه آزمایشی موبایل تاشو Oppo منتشر شده بود؛ حالا این پتنت هم نشان می‌دهد که اوپو واقعا روی طراحی یک گوشی منعطف کار می‌کند.

طراحی گوشی منعطف اوپو

طراحی گوشی منعطف اوپو

صفحه نمایش برخی از گوشی های منعطف، به سمت خارج تا می‌شود. این یعنی در حالت تاشده و هنگام حمل، بیشتر مستعد آسیب دیدن هستند. اما ظاهرا اوپو روی طراحی تاشو رو به داخل کار می‌کند.

لولای دستگاه مانند مایکروسافت سرفیس Duo طراحی هوشمندانه‌ای دارد که باعث بهبود تجربه کاربری، کاهش چین‌خوردگی صفحه نمایش و افزایش طول عمر آن می‌شود. پهنای زیاد این لولا نیز قرار گرفتن گوشی در حالت‌های مختلف تاشده را امکان‌پذیر می‌سازد؛ چیزی شبیه Flex Mode در سامسونگ گلکسی زد فلیپ !

در طراحی گوشی منعطف اوپو شباهت زیادی هم با پتنت اخیر HTC دیده می‌شود؛ با این تفاوت که اچ تی سی از طراحی تاشو رو به خارج استفاده کرده بود.

وجود یک لولای خوش کارکرد، نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری دارد. مثلا هیچ‌کس نمی‌خواهد یک صدای ناجور هنگام تا کردن گوشی گران‌قیمت خود بشنود؛ بنابراین لولا نباید خیلی خشک کار کند. اما نرم بودن بیش از حد آن هم خوب نیست؛ چون می‌تواند باعث تاشدن ناخواسته‌ی گوشی بشود. همچنین طراحی لولا باید طوری باشد که از ورود گرد و خاک و اجسام خارجی به درون دستگاه جلوگیری کند.

طراحی گوشی منعطف اوپو

البته  لزوما ثبت هر پتنتی به عرضه‌ی یک محصولی تجاری نمی‌انجامد و باید دید Oppo برای آینده چه نقشه‌ای دارد.