گرفتن بکاپ

نحوه گرفتن بکاپ از فایل‌های شخصی در گوشی و تبلت‌های اندروید

گرفتن بکاپ از فایل‌های شخصی به شما کمک می‌کند تا از داده‌های خود، در شرایطی مانند حذف شدن ناگهانی و یا گم کردن گوشی حفاظت کنید.

داشتن یک فضای اضافه مانند هارد اکسترنال یا کامپیوتر برای ذخیره‌سازی فایل‌های شخصی مانند تصاویر، فیلم‌ها و آهنگ‌ها، همیشه راه مناسبی برای جمع‌آوری چنین داده‌هایی است، اما با این وجود، این کار در صورت پریدن ویندوز یا هرگونه مشکل احتمالی، بهترین روش پیشنهادی نخواهد بود. همچنین در صورت در دسترس نداشتن یک رایانه شخصی، باید به فکر راه چاره دیگری باشید.

با این حساب، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای حفظ اطلاعات در گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید، استفاده از بکاپ (Backup) خواهد بود.

گرفتن بکاپ یا نسخه پشتیبان فایل‌ها در اندروید

گرفتن بکاپ

 

برای انجام این کار، ابتدا لازم است تا گوشی خود را به یک اکانت ابری مانند گوگل و یا سامسونگ (مخصوص گوشی‌های این شرکت) وصل کنید. سپس شما می‌توانید داده‌های خود را به صورت اتوماتیک و یا دستی، در فضای ابری اکانت مورد نظر ذخیره‌سازی کرده و از آن بکاپ بگیرید.

البته دقت کنید که انجام این کار در یک گوشی با اندروید ورژن بالاتر، در گوشی‌های قدیمی جواب نخواهد داد؛ برای مثال، اگر این کار را در یک گوشی با اندروید ۷ انجام دهید، دیگر نمی‌توانید اطلاعات خود را در یک گوشی با اندروید ۶ بازیابی کنید.

به علاوه، پروسه انجام این مراحل در گوشی‌ها و ورژن‌های متفاوت اندروید کمی فرق خواهد داشت، اما تشخیص گزینه‌های آن راحت خواهد بود.

نحوه گرفتن بکاپ از عکس‌ها و ویدئوها با برنامه Google Photos

گرفتن بکاپ

 

ابتدا برنامه Google Photos را باز کنید (این برنامه به صورت پیش‌فرض در اکثر گوشی‌ها نصب خواهد بود). حال روی گزینه سه خط شکل در بالا چپ بزنید و Settings را انتخاب کنید.

سپس گزینه Backup and Sync را انتخاب، و تیک آن را بزنید تا بلافاصله عکس‌های شما ذخیره‌سازی شود.

نحوه گرفتن بکاپ از فایل‌ها در گوگل درایو

گرفتن بکاپ

برنامه گوگل درایو (Google Drive) معمولا در اکثر گوشی‌ها به صورت پیش‌فرض نصب بوده و به شما اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات را در یک فضای ابری می‌دهد. برای گرفتن بکاپ در این برنامه، ابتدا آن را اجرا و سپس روی گزینه مثبت شکل در پایین صفحه بزنید.

حال با زدن گزینه آپلود (Upload) می‌توانید تصاویر، فایل‌ها و ویدئوهای مورد نظر خود را در آن ذخیره کنید و بعدها مجددا در صورت نیاز آن‌ها را دانلود کنید.

گوگل درایو، به شما قابلیت استفاده از 15 گیگابایت فضای ابری را با هر اکانت گوگل خواهد داد. البته اگر فضای بیشتری را نیاز دارید، می‌توانید تعرفه‌های آن را خریداری کرده و حجم فضای ابری اکانت خود را افزایش دهید.

استفاده از سرویس بکاپ در خود گوشی

گرفتن بکاپ

به جز استفاده از برنامه‌های گوگل، شما در تنظیمات خود گوشی هم می‌توانید داده‌های خود را به صورت خودکار و یا دستی ذخیره کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی بروید و گزینه Backup and Reset یا Backup در بعضی دستگاه‌ها را انتخاب کنید. سپس برای انجام دستی بکاپ، گزینه Backup Now و برای گرفتن بکاپ به صورت اتوماتیک توسط دستگاه، تیک گزینه Automatic Backup را بزنید.

دقت کنید کنید که انجام این کار تنها تنظیمات اعمال شده در سیستم، و همچنین برنامه‌های شما را ذخیره خواهد کرد و برای گرفتن بکاپ از فایل‌‌های خود، باید از دو روش قبلی استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*