جایزه صلح نوبل 2020

جایزه صلح نوبل 2020 به سازمان برنامه جهانی غذا اعطا شد

جایزه صلح نوبل 2020 به سازمان برنامه جهانی غذا اعطا شد. این سازمان به دلیل اقدامات خود برای مبارزه با گرسنگی جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد.

کمیته نوبل نروژ به تازگی اعلام کرد جایزه صلح نوبل 2020 به سازمان برنامه جهانی غذا تعلق گرفت. این سازمان در راستای مبارزه با گرسنگی در مناطق مختلف جهان به خصوص در کشورهای جنگ زده اقدامات متعددی را انجام داده و به همین دلیل از سوی کمیته نوبل نروژ مورد تقدیر قرار گرفته است.

دلیل اعطای جایزه صلح نوبل 2020 به سازمان برنامه جهانی غذا

کمیته نوبل نروژ در بیانیه خود اعلام کرد امروز بیش از هر زمان دیگری به همبستگی بین‌المللی و همکاری چند جانبه نیاز است. سازمان برنامه جهانی غذا به عنوان بزرگ‌ترین گروه بشر دوستانه در دنیا شناخته می‌شود که به شکل ویژه به دنبال رفع گرسنگی بوده و در راستای امنیت غذایی در تلاش است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، سازمان برنامه جهانی غذا طی سال‌های اخیر حدود 100 میلیون نفر را در برابر ناامنی حاد غذایی و گرسنگی تحت پوشش قرار داده و به آنها یاری رسانده است.  گفتنی است این سازمان یک نهاد اصلی نیز به شمار می‌رود که سازمان ملل متحد به واسطه آن به رفع مشکل گرسنگی می‌پردازد.

کمیته نوبل نروژ نیز با توجه به وخیم شدن شرایط در بسیاری از کشورها تصمیم گرفت با اهدای جایزه صلح نوبل امسال به سازمان برنامه جهانی غذا نگاه بسیاری را به بحران گرسنگی جلب کند. طبق این گزارش در سال 2019 حدود 135 میلیون نفر با مشکل گرسنگی حاد مواجه بودند که بیشترین آمار طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود. البته جنگ و درگیری‌های مسلحانه سهم زیادی در افزایش این آمار داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*