تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی

تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی دلهره آور توسط دانشمندان سازمان ناسا

سازمان ناسا با استفاده از فناوری‌های مدرن موفق به تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی دلهره آور شد که تمام مردم دنیا را شگفت زده کرد.

ناسا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مدرن موفق به تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی دلهره آور شده است و از این طریق تجربه‌ای شگفت انگیز و منحصر به فردی را به بشریت هدیه داده است. دانشمندان ناسا برای اولین بار در تاریخ نجوم و جهان در این راه داده‌های تصویری ثبت شده توسط برترین تلسکوپ‌ها را به صدا تبدیل کرده و موسیقی اعجاب انگیزی را تولید کرده‌اند. این آژانس فضایی از داده‌های مختلفی برای این پروژه استفاده کرده است؛ از جمله مشاهدات تصویری تلسکوپ هابل، رصد خانه چاندرا و غیره.

داده‌های ثبت شده علمی را به روش‌های متفاوتی می‌توان نشان داد یا ثبت کرد. اما متداول‌ترین آن‌ها به شکل بصری است. به گفته محققان و منجمان ناسا انسان‌ها معمولا ترجیح می‌دهند تا از چشم‌هایشان برای درک داده‌ها استفاده کنند و برای درک دنیای مادی به شدت به چشم‌های خود متکی هستند. با این حال حس بینایی تنها حس ما نیست و راه‌های متفاوتی برای برقراری ارتباط با دنیای بیرون وجود دارد. شاید منتشر شدن داده‌های ثبت شده فضایی به شکل موسیقی یا صدا کمی دور از ذهن و غیر منطقی به نظر بیاید اما همان گونه که ستاره شناسان ناسا خاطر نشان کردند، حس شنوایی نیز از قوی‌ترین حس‌های انسان‌ها بوده و مستقیما با روح و ذهن آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی برای درک بهتر عظمت جهان

اکنون دانشمندان زیرک و خلاق ناسا در تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی و خلق این اثر هر دوی این حواس را درگیر می‌کنند؛ آن‌ها ابتدا تصاویر منحصر به فردی از کهکشان راه شیری تهیه کرده و سپس با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و فناوری مدرن خود این داده‌های بصری را به داده‌های سمعی تبدیل کرده‌اند در نهایت نیز موسیقی تولید شده را روی تصاویر به دست آمده میکس کرده و ویدیویی خارق‌العاده تولید کرده‌اند. در این تصاویر به جای این که نور، گاز، گرد و غبار و اشیای تصویری را به صورت بصری نمایش دهند، جهت توصیف هرکدام از فرکانس‌های متفاوت صدا استفاده کرده‌اند. در این تصاویر نور جهت کنترل شدت و سرعت صداها عمل می‌کند.

این آژانس هوایی داده‌های خود را از تلسکوپ‌های متفاوتی جمع آوری کرده و تصاویر ثبت شده هرکدام را به صورت جداگانه به صدا تبدیل کرده است. چگونگی و نوع هر صدا مربوط به تصویر ثبت شده آن می‌شود؛ از این طریق به تعداد تصاویر ثبت شده صداها‌ی متفاوتی تیه می‌شود که ناسا برخی را با هم ترکیب کرده و موسیقی زیبا و در عین حال دلهره آوری را با آن‌ها تهیه کرده است و برخی را به صورت تکی و جداگانه منتشر کرده تا تجربه‌ای به طبع کمی ترسناک و کاملا متفاوت را برای شنوندگان خلق کند.

در برخی از قطعات موسیقی از سمت چپ به راست در سراسر تصاویر پخش شده و در سایر موارد، بسته به نوع تصویر تبدیل شده به صدا، موسیقی از مرکز تصویر پخش شده و به سمت خارج تصویر حرکت می‌کند. در پروژه تبدیل تصاویر فضایی به موسیقی ، تصاویر ثبت شده و صداهای ساخته شده همه چیز در آسمان را شامل می‌شود؛ از آسمانی پر از دسته ستاره‌هایی که صدها سال نوری با ما فاصله دارند گرفته تا تک ستارگانی که به صورت منزوی در گوشه دیگری از آسمان زندگی می‌کنند، تپ اخترها و دیگر موارد. به راستی که گوش سپردن به این موسیقی‌ها همانند آن است که به صدای تپش قلب آسمان گوش می‌دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه