خانواده آیفون 12 اپل

هر آنچه که باید از خانواده آیفون 12 اپل بدانید؛ تاریخ فروش، قیمت و بیشتر

در آستانه رونمایی از گوشی های خانواده آیفون 12 اپل – Apple iPhone 12 اطلاعات جامعی از مشخصات و قیمت این چهار مدل به بیرون درز کرده است.

مراسم معرفی خانواده آیفون 12 روز سیزدهم اکتبر (22 مهر) در اپل پارک برگزار می‌شود. چند روز مانده به این رویداد، یک افشاگر چینی (Kang) که سابقه خوبی در این زمینه دارد، جزئیات کاملی را از گوشی های جدید اپل به اشتراک گذاشته است.

مشخصات خانواده آیفون 12 اپل

ارزان‌ترین مدل، آیفون 12 مینی با صفحه نمایش 5.4 اینچی خواهد بود. مدل‌های معمولی و پرو باید 6.1 اینچی باشند. یک مدل 6.7 اینچی به نام آیفون 12 پرو مکس هم این جمع را تکمیل می‌کند.

خانواده آیفون 12 اپل

هر چهار گوشی، دارای پنل Super Retina XDR با مقاومت بهبودیافته خواهند بود. این احتمالا باید به معنای محافظت آن‌ها با تازه‌ترین محصول کورنینگ، یعنی گوریلا گلس Victus باشد؛ هر چند که منبع ما، اشاره مستقیمی به آن نکرده است.

اعضای خانواده آیفون 12 اپل از اتصال 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ اما ظاهرا فقط نسخه‌های قابل فروش در آمریکا با استاندارد پرسرعت mmWave سازگار خواهند بود. همچنین اپل حالت Smart Data را در این گوشی‌ها گنجانده است که بر اساس پهنای باند اپلیکیشن، بین 4G و 5G سوییچ می‌کند تا بهره‌وری باتری بیشتر شود.

مدل‌های مینی و استاندارد آیفون 12 یک ماژول دوگانه با دوربین واید اصلی و دوربین فوق عریض f/1.6 خواهند داشت. دو مدل پرو اما از وجود یک دوربین تله‌فوتو و یک سنسور LiDAR هم بهره خواهند برد. دوربین تله‌فوتو در آیفون 12 پرو، 52 میلی‌متری و با زوم اپتیکال 4 برابر توصیف شده است؛ اما در مدل مکس، 65 میلی‌متری با زوم اپتیکال 5 برابر!

خانواده آیفون 12 اپل

دیگر برتری دوربین آیفون 12 پرو مکس این است که سنسوری 47 درصد بزرگ‌تر با پیکسل‌های 1.7 میکرومتری خواهد داشت. هر چهار مدل باید از Night Mode بهبودیافته، Smart HDR 3 و Deep Fusion بهره‌مند باشند. فیلم‌برداری Dolby Vision HDR دیگر قابلیت مشترک آن‌هاست.

شارژ Magsafe هم بازگشتی دوباره خواهد داشت؛ ولی این بار در فرم بی‌سیم و با سرعت 15 وات. طبق گزارش‌های قبلی، هر چهار مدل آیفون 12 از شارژ وایرلس پشتیبانی خواهند کرد.

تاریخ عرضه و قیمت سری آیفون 12

قیمت خانواده آیفون 12 اپل از 699 دلار آغاز می‌شود که برای نسخه 64 گیگ مدل mini است. آیفون 12 معمولی با همین ظرفیت حافظه، 799 دلار قیمت خواهد داشت. این دو در نسخه‌های 128 و 256 گیگ هم عرضه خواهند شد؛ با رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز!

خانواده آیفون 12 اپل

حداقل قیمت آیفون 12 پرو، 999 دلار خواهد بود و این رقم برای مدل مکس به 1099 دلار می‌رسد. البته نسخه پایه این دو مدل، با حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه دو نسخه 256 و 512 گیگ هم خواهند داشت. رنگ‌بندی آن‌ها شامل طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی می‌شود.

انتظار می‌رود آیفون 12 مینی در تاریخ 23 آبان وارد بازار شود. اما ظاهرا فروش آیفون 12 معمولی و پرو از روز دوم آبان آغاز خواهد شد. مدل Pro Max هم دیرتر از همه، در تاریخ 30 آبان از راه خواهد رسید. این تاریخ‌ها برای بازار آمریکا هستند؛ ولی احتمالا سایر بازارهای بزرگ از آن پیروی خواهند کرد.

در رویداد آنلاین اپل علاوه بر نسل جدید آیفون، باید انتظار دیدار با نسخه تازه هوم پاد مینی را هم داشته باشیم؛ مجهز به چیپست S5 که از ماه آینده با قیمت 99 دلار وارد بازار خواهد شد.