تاچ آیدی با مدل های آیفون ۱۲ بازمی‌گردد

مدل های آیفون ۱۲ به اسکنر اثر انگشت کناری مجهز می‌شوند

برخی منابع ادعا می‌کنند مدل های آیفون ۱۲ – iPhone 12 به یک اسکنر اثر انگشت کناری مجهز خواهند شد. این اسکنر از آیفون X به بعد حذف شده بود.

اپل چند روز پیش رسماُ اعلام کرد که ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر ماه) میزبان دومین رویداد پاییزی خودش در مقر اپل پارک است. بر کسی پوشیده نیست که در این رویداد قرار است از مدل های آیفون ۱۲ و همچنین دیگر دستاوردهای سخت افزاری شرکت اپل رونمایی شود.

منابع مختلفی تصویری از گوشی آیفون ۱۲ را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد تمام مدل‌های این خانواده از اثر انگشت Touch ID بهره‌مند خواهند بود. اما در حالی که این اسکنر تا پیش از عرضه آیفون ایکس در داخل یک دکمه فیزیکی در پایین نمایشگر قرار داشت٬ در نسل جدید آیفون‌های اپل آن به پنل کناری و به زیر کلید پاور رفته است.

تاچ آیدی با مدل های آیفون ۱۲ بازمی‌گردد

این کلید پاور با یک اسکنر اثر انگشت Touch ID ادغام شده است و در قسمت راست فریم گوشی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. مدت‌هاست که این پیکربندی توسط بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. اینکه چقدر این اسکنر نسبت به یک حسگر اثر انگشت پشتی یا زیر نمایشگر ناخوشایند یا مناسب است٬ موضوعی سلیقه‌ای است و به خود کاربر بستگی دارد.

تاچ آیدی با مدل های آیفون ۱۲ بازمی‌گردد

به تازگی فروشگاه اینترنتی SellCell نظرسنجی را از ۲ هزار آمریکایی صاحب گوشی‌های اندرویدی به عمل آورده است که نشان می‌دهد هر از ۳ نفر٬ ۱ نفر آن‌ها برای خرید یک آیفون ۱۲ برنامه‌ریزی کرده است.

انتظار می‌رود در میان این مدل‌های جدید٬ یک مدل به نام آیفون ۱۲ مینی مجهز به یک نمایشگر کوچک ۵.۴ اینچی وجود داشته باشد. این مدل به خاطر قیمت مقرون به صرفه‌تری که دارد٬ می‌تواند پرفروش‌ترین مدل سری iPhone 12 لقب بگیرد. برخی منابع ادعا می‌کنند که اختلاف قدرت بین کوچک‌ترین مدل و بزرگ‌ترین مدل آن بسیار زیاد است. این یعنی اپل برای مهار هزینه‌ها٬ از یک چیپست رده متوسط در زیر قاب گوشی آیفون ۱۲ مینی خود استفاده کرده است. این گوشی می‌تواند از چیپست میان‌رده‌ای به نام ‌B14 قدرت بگیرد. برخی می‌گویند در صورت عرضه گوشی آیفون اس ای پلاس٬ آن نیز می‌تواند به جای چیپست A14 از این تراشه رده متوسط قدرت بگیرد.