مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

مقایسه آیفون 12 و سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن؛ یک قیمت چندین تفاوت

مقایسه گوشی آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن جدای از سایر مشخصات، به دلیل قیمت یکسان و 700 دلاری آن‌ها، یک تقابل جذاب خواهد بود.

اگر شایعات اخیر درباره شرکت سامسونگ را شنیده باشید، قطعا حرف‌های کاربران درباره عرضه سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن را شنیده‌اید. طبق گفته‌ها، سامسونگ این گوشی را برای تقابل قیمت با آیفون 12 عرضه کرده تا همچنان طرفداران را که مبلغ گوشی‌های خانواده گلکسی اس 20 را بالا می‌دانند، راضی نگه داشته باشد.

به هر حال، حتی اگر این شایعات را غلط هم بدانیم، همچنان مقایسه این دو گوشی با وجود داشتن قیمتی یکسان مطمئنا جذاب خواهد شد.

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

از نظر قیمت، همانطور که اشاره شد هر دو گوشی 700 دلار خواهند بود، اما آیا گلکسی اس 20 فن ادیشنمی‌تواند در مقابل پرچمدار بعدی اپل مقاومت کند؟

مشخصات اصلی

آیفون 12

  • نمایشگر 6.1 اینچی اولد
  • نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز
  • ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید
  • پردازنده ۵ نانومتری A14
  • ۴ گیگابایت فضای رم
  • باتری ۲۷۷۵ میلی‌آمپری

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

  • نمایشگر 6.5 اینچی اولد
  • نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • دور دوریین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو
  • پردازنده ۷ نانومتری اسنپدرگون 865
  • ۶ گیگابایت فضای رم
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن؛ طراحی و نمایشگر

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

از نظر طراحی، هر دو گوشی رنگ‌های بسیاری را برای ارائه به کاربران خواهند داشت. گلکسی اس 20 فن ادیشن در رنگ‌های آبی، قرمز، بنفش، سفید، مینت، و نارنجی در دسترس طرفداران قرار دارد. آیفون 12 نیز دقیقا همین رنگ‌ها را به جز مینت خواهد داشت که به جای آن، رنگ مشکی را در رنگ‌بندی خود جای داده است.

به هر حال تنوع در رنگ بسیار توسط جوانان و نوجوانان استقبال خواهد شد، اما یکی تفاوت‌های اصلی میان این دو گوشی، جنس آن‌ها خواهد بود. محصول جدید سامسونگ برای ارزان‌تر شدن قیمت آن، از جنس پلاستیک ساخته شده، درحالی که پرچمدار آیفون مانند گذشته از جنس گلس خواهد بود. البته پلاستیکی بودن گلگسی اس 20 فن ادیشن اصلا به معنای سبک‌تر شدن آن نبوده و این گوشی وزنی مشابه با آیفون 12 خواهد داشت.

با این وجود یکی از برتری‌های گلکسی اس 20 فن ادیشن داشتن نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز است که شرکت اپل، نتوانست آن را در قیمت 700 دلار ارائه کند. همچنین اندازه نمایشگر آیفون 12 کمی از گوشی پلاستیکی سامسونگ کوچک‌تر خواهد بود تا اس 20 فن ادیشن در زمینه نمایشگر برتری نسبی داشته باشد.

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن؛ مشخصات فنی و عمر باتری

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

در مشخصات فنی، محصول جدید سامسونگ تا حدودی به آیفون 12 نزدیک خواهد بود، به خصوص از نظر فضای رم که البته برای گوشی‌های آیفون همیشه با سیستم عامل بهینه iOS جبران خواهد شد. با این وجود، هنگامی که صحبت از پردازنده باشد، به هیچ وجه نمی‌توان پردازنده ۷ نانومتری اسنپدراگون 865 را با چیپ ۵ نانومتری اپل A14 مقایسه کرد! گرچه گلکسی اس 20 فن ادیشن، تمامی بازی‌ها و برنامه‌های حال حاضر را اجرا کرده و هیچ مشکلی از نظر سرعت اجرایی نخواهد داشت؛ با این حال، پردازنده اپل A14 حتی با پردازنده‌های رایانه شخصی مقایسه می‌شود و قدرتی فراتر از نیاز یک گوشی هوشمند در سال 2020 را دارد.

درباره عمر باتری آیفون 12 نیز باید اشاره کنیم چنان که تابه حال از گوشی‌های اپل مشاهده شده، انتظار عملکرد مناسبی از آن نمی‌رود. همچنین ظرفیت آن در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن بسیار کمتر بوده و حتی کابل شارژ نیز نخواهد داشت!

اگر قصد خرید گوشی آیفون 12 را دارید، حتما لازم است تا یک شارژر 20 وات برای آن تهیه کنید.

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن؛ کیفیت دوربین

مقایسه آیفون 12 با سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

اپل همچنان از روش قدیمی خود برای گوشی‌های جدیدش استفاده می‌کند و تنها دو دوربین را در صفحه پشتی آن‌ها قرار داده است؛ امری که موجب حذف شدن دوربین تله فوتو، و اضافه شدن سنسورهای قوی‌تر به دوربین اصلی گوشی‌های خانواده آیفون 12 خواهد شد.

در مقابل، گلکسی اس 20 فن ادیشن می‌تواند با دوربین تله فوتو عکس‌هایی با زوم اپتیکال ۳ برابر را بهتر و با کیفیتی بسیار واضح ثبت کند.

با این حساب، محصول جدید سامسونگ چهار امتیاز از نظر نمایشگر، حافظه داخلی، عمر باتری و همچنین دوربین از آیفون 12 جلوتر است؛ اما در مشخصات فنی و جنس صفحه، از رقیب خود عقب خواهد ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*