ترجمه وبسایت ها

ترجمه وبسایت ها با استفاده از ابزارهای هفت مرورگر کاربردی

در این مطلب ابزارهای هفت مرورگر کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که در ترجمه وبسایت ها  و خواندن مطالب هر سایتی به شما کمک می‌کنند.

اگر می‌خواهید مطالب نوشته شده در هر وبسایتی را بخوانید و متوجه شوید به ابزار‌های مرورگر خود در این زمینه نیاز دارید. با گجت نیوز همراه باشید تا ابزارهای هفت مرورگر کاربردی را به شما معرفی کنیم که در ترجمه وبسایت ها و درک مطالب آن‌ها به شما کمک می‌کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده تقریبا 59.9 درصد از مطالب که داخل اینترنت نوشته می‌شود به زبان انگلیسی هستند. دیگر مطالب 8.7 درصد روسی، 4.0 اسپانیایی، 3.3 درصد ترکی و 2.8 فارسی نوشته می‌شوند. بر این اساس شما نیاز دارید تا به ده‌ها زبان مختلف تسلط داشته باشید تا تمامی مطالب وبسایت‌های اینترنت را بخوانید که کار مشکلی است؛ پس به راحتی با آگاهی از ابزار‌های ترجمه وبسایت‌ها این مشکل را حل کنید؛ در حقیقت برخی از این ابزار‌ها نیز حتی به آموزش زبان‌های مختلف به شما کمک می‌کنند و می‌توان گفت که در زمینه آموزشی نیز کاربرد فراوانی دارند.

Google Translate

ترجمه وبسایت ها

Google Translate با پشتیبانی از بیش از صد زبان زنده دنیا روزانه به 500 میلیون کاربر آنلاین و سرور‌ها و مرورگرهای متفاوت کمک می‌کند تا مطالب خود را ترجمه کنند و در همین راستا سلطان بی چون و چرا ترجمه باقی مانده است. این سرور برای اولین بار در ماه آوریل سال 2006 کار خود را شروع کرد و به مرور زمان ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شد. این سرور هم اکنون گفتار را نیز درک کرده و ترجمه می‌کند. Google Translate دیکشنری‌های آفلاینی را برای دانلود و نصب بر روی تلفن‌های هوشمند نیز ارائه می‌دهد و همچنین می‌تواند ترجمه تصویری  انجام دهد. با این حال این سرور نیز بدون اشکال نیست. به طور مثال قوانین دستوری توسط آن معمولا رعایت نمی‌شود زیرا الگوریتم آن بر اساس ترجمه لغوی ماشینی طراحی شده است و این امر باعث می‌شود تا کلمات در ترجمه ارائه شده بهم بریزند و معمولا از نظر دستور زبان ایراد داشته باشند و خنده دار بنظر برسند. Google Translate از یادداشت‌های پارلمان اتحادیه اروپا به عنوان مرجع ترجمه‌های اروپایی خود استفاده می‌کند پس در نتیجه ترجمه‌های آن برای گویش‌هایی که کشور آن‌ها شامل پارلمان اتحادیه اروپا نیستند دچار ایراد می‌شود. شما در گوگل کروم، فایر فاکس و اپرا می‌توانید Google Translate را پیدا کنید.

ImTranslator

Google Translate همواره انتخاب شماره یک اکثر کاربران است؛ با این حال موارد دیگر غیر گوگلی نیز وجود دارد که به همان اندازه کاربردی هستند و  برخی کاربران از آن استفاده می‌کنند. IM Translate با استفاده از ترکیبی از مایکروسافت ترنسیلتر، گوگل ترنسلیت و بیبیلان ترنسلیت عمل می‌کند پس درنتیجه نتایج دقیق‌تری را به مردم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در گوگل کروم، فایرفاکس، اوپرا و یاندکس به این سرور دسترسی پیدا کنید. این سرور نیز از ترجمه گفتاری در 26 زبان زنده دنیا پشتیبانی کرده و تمام تاریخچه جست و جوی شما را در خود ذخیره می‌کند.

DeepL Translator

ترجمه وبسایت ها

این ابزار در سال 2017 راه اندازی شد و در عرض چند ماه به یکی از محبوب‌ترین سرور‌های ترجمه با استفاده از هوش مصنوعی (ترجمه ماشینی) به طور رایگان در سراسر جهان تبدیل شد. متاسفانه هیچ مرجع رسمی مرورگری و اپلیکیشن مخصوصی برای این سرور وجود ندارد اما این ابزار اینگونه کار می‌کند که متن انتخابی شما را در هر وبسایت دیگری نشان می‌دهد.

TranslateMe

ترجمه وبسایت ها

این ابزار به جرات بهترین و قابل اعتمادترین ابزار ترجمه با ارائه خدمات گوناگون برای مرورگر اپل تعریف شده است. TranslateMe دارای میانبرهای صفحه کلید، دکمه نوار ابزار و ترجمه منوی زمینه است که این ابزار را نسبت به مابقی برتر می‌کند. این برنامه می‌تواند کل صفحه یک وبسایت یا کل متنی که مشخص کرده‌اید را به طور پیوسته ترجمه کند. 120 زبان زنده دنیا که شامل همه زبان‌های اصلی و همچنین چچینی، ولزی، مایان و ساموآ می‌شود را پشتیبانی می‌کند. مشکل این ابزار این است که رایگان نیست و شما مجبور هستید که برای استفاده از آن به  Mac App Store هزینه بپردازید.

Reverso

ترجمه وبسایت ها

Reverso از دیگر ابزارهای ترجمه مجهز به هوش مصنوعی است. این ابزار از متون زندگی واقعی برای تهیه الگوریتم‌های خود استفاده می‌کند. این ابزار علاوه بر ترجمه وبسایت ها می‌تواند زیرنویس‌ها را همزمان برای شما ترجمه کند. این بدان معنا است که اگر فیلمی را از شبکه استریم خاصی تماشا می‌کنید و در این شبکه زیرنویس زبان مورد نظر شما وجود ندارد Reverso فیلم مورد نظر را برای شما زیرنویس می‌کند. از دیگر فواید و کاربرد‌های جالب این ابزار می‌توان به قابلیت ذخیره کردن کلمات و عبارت و Word of the Week اشاره کرد که برای افرادی که در حال یادگیری زبان به خصوصی هستند بسیار کاربردی است. مشکل این ابزار دایره زبان‌های بسیار کم او است. می‌توان گفت این ابزار تنها از زبان‌های اصلی پشیبانی می‌کند ( اینگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، آلمانی، پرتغالی، عربی، هلندی، عبری، لهستانی، رومانیایی، ژاپنی و ترکی). این ابزار را می‌توانید در گوگول کروم و فایرفاکس پیدا کنید.

 Rememberry

ترجمه وبسایت ها

مانند مورد پیشین این ابزار نیز به علت کاربردش در ترجمه و یادگیری زبان‌های متفاوت محبوب و برجسته است. روند ترجمه وبسایت ها در این ابزار نیز مانند بقیه ابزار‌هایی است که تا کنون معرفی کردیم، ترجمه کلمه به کلمه، ترجمه کل صفحه وب و همچنین می‌توانید با کمک آن کلید‌های میانبر سفارشی را تنظیم کنید و در تلفط کمک بگیرید. برجستگی آن نسبت به دیگر ابزارها در مرورگر ها برای ترجمه این است که  این برنامه بیشتر به علت جنبه آموزشی آن استفاده می‌شود؛ Rememberry از صد زبان زنده دنیا و تمامی زبان‌های اصلی پشتیبانی می‌کند.

XTranslate

ترجمه وبسایت ها

XTranslate یک مترجم با منبع باز است برای مرورگر‌های کروم و اوپرا. این ابزار از اطلاعات Google Translate، Yandex Translate و Bing Translator برای ترجمه مطالب مورد نظر شما استفاده می‌کند. شما می‌توانید از روش‌های متفاوتی برای درخواست ترجمه استفاده کنید؛ به طور مثال می‌توانید از کلید میانبر استفاده کنید، بر روی آیکون ترجمه کلیک کنید، از فایل‌های ورودی استفاده کنید یا حتی با یک کلید ساده موس متن را انتخاب و ترجمه کنید که البته از پیش باید این قابلیت را فعال کنید.

ویژگی منحصر به فردی که این سرور نسبت به دیگر ابزار‌های ترجمه در مرورگر‌ها دارد این است که برخلاف اکثر ابزارهای دیگر، با استفاده از XTranslate شما می‌توانید فایل‌هایی با فرمت PDF را نیز ترجمه کنید و با استفاده از منوی زمینه ترجمه، ترجمه‌ای که دریافت می‌کنید نیز به فرمت PDF باشد.

630

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با احترام / در نوشتار ذخیره درست است و نه زخیره و انگلیسی نوشته میشود نه اینگلیسی