مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

مقایسه آیفون 12 با گوشی آیفون 12 پرو قبل از معرفی؛ نسخه پرو چه برتری‌هایی دارد؟

در این مطلب به مقایسه آیفون 12 و گوشی آیفون 12 پرو پیش از رونمایی رسمی می‌پردازیم تا ببینیم آیفون های جدید چه تفاوتی با هم دارند.

اپل چندی پیش تاریخ رسمی برگزاری رویداد آنلاین خود را اعلام کرد؛ رویدادی که طی آن، از پرچمداران جدید این شرکت و به عبارتی خانواده آیفون 12 رونمایی خواهد شد. این خانواده شامل ۴ گوشی متفاوت خواهد شد که همگی آن‌ها از نظر برخی مشخصات جزئی و ویژگی‌ها متفاوت خواهند بود، اما چه چیزی این تفاوت را ایجاد می‌کند؟

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو ؛ طراحی و رنگ‌بندی

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

هر دو گوشی ذکر شده، همانند دستگاه قدیمی آیفون 4 دارای کناره‌های تختی خواهند بود که اینبار، حاشیه بین نمایشگر و صفحه را بسیار نازک نشان می‌دهد. همچنین صفحه بالای هر دو گوشی دارای یک ناچ است که شامل یک دوربین سلفی، و سنسور تشخیص صورت خواهد بود. به علاوه، نمایشگر هر دو پرچمدار 6.1 اینچ بوده و از نظر سایز برابر هستند.

در مجموع دو گوشی آیفون 12 و آیفون 12 پرو در ظاهر شباهت‌های بسیار زیادی را دارند؛ هر دو آن‌ها ضد آب و گرد و خاک بوده و دارای بدنه‌ای از جنس گلس، همراه با قاب فلزی ضد خش خواهند بود. با این وجود، نکته‌ای که ظاهر دو گوشی را متفاوت می‌کند، شاید تنها در یک رنگ اضافه باشد که برای گوشی آیفون 12 پرو در دسترس خواهد بود.

رنگ‌های آیفون 12 و آیفون 12 پرو

  • سفید
  • سیاه
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • قرمز
  • آبی تیره (مخصوص آیفون ۱۲ پرو)

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو ؛ نمایشگر

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

همانطور که اشاره شد، نمایشگر هر دو گوشی از جنس اولد (OLED) بوده و اندازه آن، 6.1 اینچ با وضوح تصویر 2532×1170 (با تراکم ۴۵۷ پیکسل در هر اینچ) خواهد بود.

برخلاف سال گذشته، که تنها نسخه پرو گوشی آیفون 11 نمایشگر اولد را دریافت کرد و آیفون 11 ساده با یک نمایشگر ال سی دی (LCD) در بازار عرضه شد.

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو ؛ مشخصات فنی

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

در این قسمت هم هیچ تفاوتی میان دو گوشی مشاهده نمی‌شود و این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد. تمامی گوشی‌های خانواده آیفون 12 دارای پردازنده ۵ نانومتری و بسیار قدرتمند A14 Bionic خواهند بود که قدرت اجرایی آن، حتی با پردازنده‌های کامپیوتر مقایسه می‌شود!

همچنین هر دو دستگاه دارای 6 گیگابایت فضای رم (از نوع LPDDR 5) و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهند بود که قدرت و ظرفیت کافی را برای اجرای چند برنامه به صورت همزمان ایجاد خواهند کرد.

به علاوه، با وجود پردازنده A14 Bionic قابلیت اتصال به اینترنت نسل 5 نیز احتمالا برای تمامی گوشی‌های سری آیفون 12 در دسترس خواهد بود؛ گرچه همچنان هیچ خبر رسمی درباره تایید این موضوع اعلام نشده، و گفته می‌شود که تنها دو گوشی آیفون 12 پرو و پرو مکس این ویژگی را خواهند داشت.

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو ؛ دوربین

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

بالاخره تفاوت این دو گوشی را می‌توان در بخش دوربین مشاهده کرد؛ تفاوتی که تغییرات بسیاری در هنگام فیلم‌برداری و یا گرفتن عکس با این گوشی‌ها ایجاد خواهد می‌کند. آیفون 12 از دو دوربین اصلی، و اولترا واید یا کیفیت ۱۲ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد، اما در مقایسه با آن، آیفون 12 پرو یک دوربین تله فوتو و همچنین یک سنسور دورسنجی و تشخیص نور (LIDAR) را هم خواهد داشت که به استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) در این گوشی کمک می‌کند.

هر دو دستگاه قابلیت فیلم‌برداری در کیفیت 4K را در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهند داشت و همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی در آن‌ها را دارد.

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو ؛ ظرفیت باتری

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

قابلیت اتصال به شبکه 5G، استفاده از نمایشگرهای اولد و همچنین پردازنده‌های قدرتمند، همه باعث شده‌اند تا ظرفیت بالاتر باتری‌ها یک امر ضروری برای گوشی‌های امروزی به حساب بیاید. با این وجود، باتری گوشی‌های آیفون همیشه به لطف نرم‌افزار بهینه‌سازی شده iOS توانسته‌اند تا با ظرفیت متوسط، رضایت نسبی طرفداران را داشته باشند.

گوشی آیفون 12 از یک باتری 2775 میلی‌آمپری استفاده خواهد کرد که در مقایسه با باتری 2815 میلی‌آمپری آیفون 12 پرو، مقدار ناچیزی کوچک‌تر خواهد بود. البته این تفاوت بسیار جزئی، چندان هم در استفاده دو گوشی تاثیری نخواهد داشت.

همچنین از آنجایی که قابلیت تازه سازی تصویر با نرخ ۱۲۰ هرتز به شدت از باتری گوشی استفاده می‌کند، باید اشاره کنیم که اپل هنوز هیچ خبری درباره استفاده از این ویژگی در گوشی‌های سری آیفون 12 را اعلام نکرده است.

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو ؛ قیمت

مقایسه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل

با وجود شباهت‌های بسیار این دو گوشی، تفاوت قیمت آن‌ها بسیار چشمگیر خواهد بود. گوشی آیفون 12 با قیمت 699 دلار عرضه خواهد شد؛ درحالی که آیفون 12 پرو، با قیمت 999 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تاریخ عرضه این دو گوشی حال حاضر به دلیل پاندمی بیماری کرونا نامشخص بوده و به زودی در رویداد رسمی اپل (در تاریخ 22 مهر) اعلام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*