دوربین پاپ آپ جداشدنی ویوو

این گوشی مفهومی ویوو دوربین پاپ آپ جداشدنی دارد!

کمپانی ویوو در این ویدیو، یک گوشی هوشمند را با دوربین پاپ آپ جداشدنی به تصویر کشیده است. ببینید که این طراحی می‌تواند چه کاربردهای جالبی داشته باشد.

سال 2020 است و هنوز تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در تقلا برای دستیابی به طراحی تمام صفحه هستند. در کنار استفاده از نمایشگر ناچ‌دار یا حفره‌دار، یکی از راه‌هایی که کمپانی‌های مختلف در پیش گرفتند، استفاده از مکانیسم پاپ آپ برای دوربین سلفی بود. البته گوشی ZTE اکسون 20 را هم نباید فراموش کنیم که اخیرا با دوربین زیر نمایشگر معرفی شد. اما استفاده از دوربین پاپ آپ جداشدنی تاکنون سابقه نداشته است.

ایده‌ی ویوو به کاربران اجازه می‌دهد هر وقت که خواستند، ماژول دوربین سلفی را از دستگاه جدا کنند. به گفته‌ی کمپانی چینی، این دوربین به صورت وایرلس کار می‌کند و قابل اتصال به چیزهای دیگر است؛ مثلا همان‌طور که در ویدیو می‌بینیم، قلاده سگ!

همچنین می‌توانید ماژول دوربین را جدا کنید و روی میز بگذارید؛ سپس از طریق نرم افزار گوشی خود، عکس سلفی دسته‌جمعی بگیرید. یا هر موقعیت دیگری که هنگام متصل بودن دوربین به گوشی، تصویربرداری با آن غیرممکن است.

حتی اگر ماژول دوربین را جایی گذاشتید و فراموش کردید، با دور شدن از آن تا فاصله مشخصی، یک آلارم در گوشی‌تان به صدا در می‌آید!

قاعدتا چنین دوربینی باید یک باتری داشته باشد و برای کنترل از راه دور نیز چیزی مثل اتصال بلوتوثی مورد نیاز است. این ایده جایزه طراحی Red Dot را هم برنده شده و باید دید آیا کمپانی Vivo آن را به تولید انبوه می‌رساند یا خیر؟

گوشی مفهومی ویوو با دوربین پاپ آپ جداشدنی