مشخصات احتمالی گلکسی اس 21

مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 : نقاط قوت، ضعف و امکانات جدید

شایعات زیادی درباره پرچمدار آتی سامسونگ منتشر شده و در ادامه قصد داریم نگاهی به مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 – Galaxy S21 داشته باشیم.

هم اکنون در بازه‌ای از سال قرار گرفته‌ایم که بخشی از اهالی تکنولوژی بی‌صبرانه منتظر معرفی آیفون 12 هستند و هیچ چیزی برایشان برجسته‌تر و پررنگ‌تر از گوشی جدید اپل نیست. اما در بخش دیگر طرفداران سامسونگ قرار دارند که درباره سری اس جدید گمانه‌زنی می‌کنند و در خیالاتشان گلکسی اس 21 را فاتح آرزوهایشان می‌بینند. کره‌ای‌ها طی سه ماهه اول سال میلادی پرچمدار سری اس خود را معرفی می‌کنند و معمولا این مراسم در ماه فوریه برگزار می‌شود. گرچه هنوز تا ماه فوریه زمان زیادی باقی مانده ولی در ادامه مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 و نسخه‌های دیگرش را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فاش کنندگان هنوز درباره نام پرچمدار جدید سری اس به قطعیت نرسیده‌اند و گرچه به احتمال زیاد اس 21 محصول بعدی سامسونگ خواهد بود اما اس 30 نیز چندان دور از انتظار نیست. غول کره‌ای از زمان معرفی اولین گلکسی اس شماره‌گذاری آن‌ها را به ترتیب انجام داد و در سال 2020 ناگهانی به اس 20 رسیدیم. منابع معتبر می‌گویند گلکسی اس 21 نام پرچمدار بعدی خواهد بود و احتمالا شماره‌گذاری آن‌ها از امسال دوباره به روال عادی بازمی‌گردد.

گلکسی اس 21 در سه سایز مختلف و تحت نام‌های گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس – +Galaxy S21 و گلکسی اس 21 اولترا – Galaxy S21 Ultra معرفی و تولید خواهد شد. این گوشی یک دیوایس انقلابی نخواهد بود اما سری اس جدید مجهز به نمایشگر بهتر و باتری با دوام بالاتر می‌شود، حتی اگر ظرفیت آن تغییر محسوسی نداشته باشد.

مشخصا گلکسی اس 21 به جنگ مستقیم با آیفون 12 – iPhone 12 و گوگل پیکسل 5 – Google Pixel 5 خواهد رفت و آتش جنگ پرچمداران را تندتر می‌کند. گفته می‌شود اس 21 از دوربین قوی‌تر در کنار چیپ جدید اسنپدراگون برخوردار خواهد بود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما برای مقایسه دقیق آن‌ها باید تا زمان معرفی آیفون 12 و گلکسی اس 21 صبر کنیم. قطعا در آینده به این مقایسه نیز خواهیم پرداخت اما فعلا بهتر است مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 را بررسی کنیم و ببینیم مشخصات مورد انتظار کاربران از سامسونگ چیست.

طراحی و نمایشگر

مشخصات احتمالی گلکسی اس 21

سامسونگ در ظاهر گلکسی اس 20 – Galaxy S20 تغییرات مثبتی اعمال کرد تا به زیبایی هرچه بیشتر دیوایس کمک شود. دوربین سلفی درون حفره‌ای قرار گرفته که معروف به طراحی Punch Hole بوده و ماژول دوربین اصلی هم به سمت چپ هدایت شده است. این طراحی برای اس 20 جدید بوده و نمی‌توانیم بگوییم به زبان طراحی سامسونگ برای پرچمدارانش تبدیل شده و تا به امروز رندری درباره ظاهر واقعی اس 21 به دست ما نرسیده است. با این وجود شایعات می‌گویند سنسور دوربین سلفی گلکسی اس 21 زیر نمایشگر قرار می‌گیرد و دیگر شاهد حفره یا پانچ روی نمایشگر نیستیم. بدین ترتیب قاب جلویی تنها میزبان نمایشگر یک دست با پنل AMOLED خواهد بود که پیشتاز سری اس و همچنین دنیای اسمارت فون‌ها شناخته می‌شود.

در حالی که گنجاندن دوربین سلفی زیر نمایشگر می‌تواند تغییر انقلابی باشد اما افشاکنندگان می‌گویند سامسونگ به دلیل تولید غیر انبوه این نمایشگر نتوانسته این ویژگی را روی اس 21 پیاده کند. گلکسی اس 21 از همان پنل AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتزی استفاده خواهد کرد و با فریم فلزی و بدنه شیشه‌ای، به برخی از شایعات رنگ و بوی واقعیت می‌بخشد.

دوربین

مشخصات احتمالی گلکسی اس 21

حتی اگر دوربین سلفی زیر نمایشگر را فاکتور بگیریم هنوز هم چیزی از ارزش‌های دوربین سلفی اس 21 کم نشده و گفته می‌شود لنز دوربین سلفی این گوشی مجهز به OIS خواهد شد تا از لرزش‌های هنگام فیلم‌برداری کاسته شود. این بهبود برای ماژول دوربین اصلی نیز رخ داده و در مجموع ویدیوهای ثبت شده با اس 21 روان‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهند بود. احتمالا موقعیت ماژول دوربین اصلی همان گوشه سمت چپ قاب پشتی باشد که مجهز به سنسورهای جدید شده است.

افشاکننده معروف Ice Universe می‌گوید سامسونگ از همان سنسور 108 مگاپیکسلی اس 20 در کنار نسل بعدی سنسور ISOCELL در گلکسی اس 21 استفاده خواهد کرد. شایعات پیش‌تر از سنسور 150 مگاپیکسلی این گوشی خبر می‌دادند که بالاترین رزولوشن در دوربین‌های موبایل شناخته می‌شد. اس 21 از دو دوربین میان برد و دور برد تله فوتو برای زوم با کیفیت بالاتر بهره خواهد برد و لنز فوق عریض در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد.

باتری و عملکرد سخت افزاری

از دیگر مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 می‌توانیم به چیپست جدید این گوشی اشاره کنیم. اس 21 از چیپست کوالکام اسنپدراگون 875 در خاک ایالات متحده استفاده خواهد کرد و در سایر کشورها از چیپ درون کارخانه‌ای اگزینوس برخوردار می‌شود.

هنوز مشخص نیست چه مدلی از چیپ اگزینوس روی اس 21 نصب خواهد شد اما بنا بر ادعای یک فاش کننده، گلکسی اس 21 اولترا از چیپ 5 نانومتری اگزینوس 1000 توان می‌گیرد که هنوز به طور رسمی از آن پرده برداری نشده است. اس 21 و اس 21 پلاس هم احتمالا از چیپ اگزینوس 991 یا 992 استفاده خواهند کرد. وبسایت سم موبایل – SamMobile می‌گوید دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی برای سری اس 21 در نظر گرفته شده است. احتمالا برای مدل اولترا نسخه 512 گیگابایتی نیز برای تولید در دستور کار باشد اما فعلا خبری از ظرفیت یک ترابایتی برای هیچ کدام از پرچمداران جدید سامسونگی نیست.

گلکسی اس 21 اولترا به تازگی مجوزی از شرکت 3C چین برای باتری 4855 میلی‌آمپری دریافت کرده و به عبارتی حدود 5000 میلی‌آمپر ظرفیت دارد. دو مدل دیگر اس 21 باتری‌های کوچک‌تر خواهند داشت و سامسونگ تدابیری برای مصرف کمتر انرژی توسط گوشی اندیشیده است.

از مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 قلم اس پن – S Pen خواهد بود. اس پن از سری نوت به سری اس منتقل خواهد شد و تولید محتوا روی این گوشی‌ها راحت‌تر از پیش می‌شود. قطعا سری اس 21 از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد و حداقل با نوع زیر 6 گیگاهرتزی سازگاری خواهد داشت. هنوز اطلاعی درباره پشتیبانی از شبکه mmWave در دسترس نیست. کره‌ای‌ها برای محصولات جدیدشان وعده پشتیبانی نرم افزاری تا سه سال را می‌دهند و سری اس از این موضوع مستثنی نخواهد بود و برای سال‌های طولانی از جدیدترین نسخه اندروید روی اس 21 می‌توانید استفاده کنید.

عرضه و قیمت

مشخصات احتمالی گلکسی اس 21

با شیوع بیماری کووید 19 اوضاع در تمامی زمینه‌ها به هم ریخته و بسیاری از مراسم‌ها و کنفرانس‌های مهم و بزرگ به تعویق افتاده و بعضی حتی کنسل شده‌اند. اگر سامسونگ مقید به زمان‌بندی باقی بماند احتمالا در ماه فوریه سال آینده میلادی از مدل‌های مختلف اس 21 رونمایی خواهد شد و اوایل ماه مارس به دست خریداران خواهد رسید. انتظار داریم کره‌ای‌ها از همان سیاست قیمت‌گذاری برای محصولات جدیدشان استفاده کنند. سامسونگ در محصولات اخیر خود توجه ویژه‌ای به نیازهای کاربرانش داشته و در گوشی‌های میان‌رده‌اش درخواست‌هایشان را برآورده کرده است. باید ببینیم  در کنار مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 چه ویژگی‌های جدید دیگری به آن اضافه خواهد شد تا بیشتر مورد استقبال طرفداران سامسونگ قرار بگیرد.