نتایج بنچمارک آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

نتایج بنچمارک آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو در سایت AnTuTu منتشر شد

نتایج بنچمارک آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو – iPhone 12 & 12 Pro در سایت AnTuTu منتشر شد. این نتایج در مقایسه با نتایج کسب شده توسط رقبای اندرویدی٬ ناامید کننده است.

اپل چند روز پیش از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ خود رونمایی کرد. در حالی که این خانواده از ۴ عضو برخوردار است٬ اما از هفته آینده پیش فروش دو مدل آیفون ۱۲ معمولی و آیفون ۱۲ پرو آغاز خواهد شد. اما در حالی که به عرضه این گوشی‌ها نزدیک می‌شویم شاید برای کاربران جالب باشد قدرت و توان پرچمداران سال ۲۰۲۰ سامسونگ چگونه است. به لطف انتشار نتایج بنچمارک آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو در سایت آزمون‌گیری AnTuTu می‌توانید از این قضیه مطلع شوید.

نتایج بنچمارک آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

هر دو این گوشی‌ها از چیپست A14 Bionic اپل قدرت می‌گیرند که نخستین چیپست ۵ نانومتری بازار است. اما نتایج به دست آمده توسط گوشی‌های قدرت گرفته از آن در آزمون‌های آنتوتو در مقایسه با پرچمداران اندرویدی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام می‌تواند ناامید کننده باشد.

عملکرد پردازنده٬ پردازشگر گرافیکی٬ حافظه و رابط کاربری این گوشی‌ها در مجموع امتیازی برابر با ۵۷۰٬۰۰۰ را ثبت کرده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ی کوچکی بین این امتیاز کسب شده با امتیازی که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ثبت کرده‌اند انجام دهید٬ گفتنیست که آن‌ها به طور متوسط امتیازی در حدود ۶۶۰٬۰۰۰ را به نام خود ثبت می‌کنند. بزرگ‌ترین اختلاف بین آن‌ها امتیاز پردازشگر گرافیکی در آیفون‌ها است که از کاستی ۴۰ درصدی در امتیاز آن‌ها حکایت دارد.

در سه بخش دیگر٬ اپل کمتر از ۱۰ درصد عقب‌تر از رقبای اندرویدی بوده است. و آیفون ۱۲ با ترکیب حافظه ۲۵۶ و رم ۴ گیگابایتی و آیفون ۱۲ پرو با حافظه ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایتی حداقل ۶ درصد از رقبای خود عقب‌تر بوده‌اند. این نتایج ثبت شده همچنین مهر تأییدی بر تجهیز آیفون ۱۲ معمولی به ۴ گیگابایت رم و نسخه پرو آن به ۶ گیگابایت رم است.

این نتایج به دست آمده همچنین نشان می‌دهند چیپست A14 Bionic در زیر قاب آیفون‌های جدید اپل در مقایسه با نسل گذشته‌ی خود٬ چیپست A13 Bionic که در واقع یک چیپست ۷ نانومتری بود٬ عملکرد بهتری را ثبت کرده است. آیفون ۱۱ پرو مکس در آنتوتو نسخه ۸ موفق به کسب امتیاز متوسط ۵۳۶٬۸۸۳ شده بود که ۵ تا ۶ درصد کمتر از امتیاز کسب شده توسط دو عضو خانواده آیفون های ۱۲ است.