اپل آداپتور شارژر و ایرپادز را از جعبه آیفون ۱۱ و SE نیز حذف کرد

پس از خانواده آیفون ٬۱۲ اپل اکنون خبر می‌دهد که آداپتور شارژر و ایرپادز را از داخل جعبه‌ی گوشی‌های آیفون ٬۱۱ آیفون SE 2020 و آیفون XR خود نیز حذف کرده است.

پیش از معرفی گوشی‌های خانواده آیفون ٬۱۲ شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد اپل قصد دارد در داخل جعبه‌ی گوشی‌های جدیدش فقط یک کابل USB-C به لایتنینگ را قرار دهد.  اکنون این گوشی‌ها معرفی شده‌اند و آنچه که در شایعات می‌شنیدیم٬ واقعیت پیدا کرد. اما خبر بد به همینجا ختم نمی‌شود؛ اپل آداپتور شارژر و ایرپادز فقط مختص سری آیفون ۱۲ نیست٬ بلکه تمام آیفون‌هایی که اپل رسماُ در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند از جمله آیفون ٬۱۱ آیفون اس ای ۲۰۲۰ و آیفون XR نیز اکنون بدون این دو وسیله جانبی مهم عرضه می‌شوند.

اگر به صفحه پیش‌خرید آیفون اس ای ۲۰۲۰ در سایت رسمی اپل بروید٬ در بخش «چه چیزی داخل جعبه قرار دارد» این شرکت فقط به یک کابل USB-C به لایتنینگ و خود گوشی اشاره کرده است. اپل همچنین اشاره کرده است:‌ به عنوان بخشی از تلاش‌های ما برای رسیدن به اهداف حفاظت از محیط زیست٬ آیفون SE فاقد یک آداپتور شارژر و ایرپادز خواهد بود. لطفاً از آداپتور و هدفون‌های قبلی اپل استفاده کنید یا آن‌ها را جداگانه تهیه کنید.

در رویداد معرفی آیفون‌های جدید٬ لیسا جکسون از شرکت اپل اشاره کرد که حذف این اقلام باعث کوچک‌تر شدن جعبه‌ی گوشی‌های آیفون می‌شود. این به معنای استفاده‌ی کمتر از مواد برای ساخت جعبه‌ی آن‌هاست و باعث می‌شود تعداد جعبه‌ی بیشتری در یک بار حمل بار به فروشگاه‌ها داخل اتومبیل‌ها قرار بگیرد؛ در نتیجه آلاینده‌های کمتری نیز در هوا منتشر خواهد شد.

اپل در صدد آن است که کمتر از کربن در تولید محصولاتش استفاده کند. آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل کربن را از محصولات خود حذف کنند و در عوض از مواد بازیافت شده استفاده کنند. گرچه این خوب است٬ اما تا این جای کار متأسفانه باعث کاهش قیمت آیفون‌ها نشده و فقط خرج اضافه‌تری را برای خرید یک شارژر و ایرپادز روی دست مشتریان گذاشته است.