بازی Watch Dogs: Legion

بازی Watch Dogs: Legion چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

بازی Watch Dogs: Legion – واچ داگز: لژیون کمتر از دو هفته دیگر منتشر می‌شود. در ادامه می‌توانید از جزئیات و ویژگی‌های جدید این بازی اطلاع پیدا کنید.

بازی Watch Dogs: Legion شما را به آینده و شهر لندن می‌برد و تفاوت‌های زیادی با دو قسمت قبلی دارد. در ادامه می‌توانید جزئیات کامل این قسمت را مطالعه کنید و به مقایسه آن با دو قسمت پیشین بپردازید.

در این بازی جدید شرکت یوبی‌سافت، شما در نقش اعضای یک گروه هکر انقلابی ظاهر خواهید شد و باید با یک نظام فاسد به مبارزه بپردازید.

جزئیات و ویژگی‌های جدید بازی Watch Dogs: Legion

تا اینجا اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم تا با این اثر اکشن ماجراجویی جهان باز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

– گروه زیرو دی (Zero Day)

بازی Watch Dogs: Legion

همان طور که بالاتر هم ذکر شد، داستان بازی در آینده اتفاق می‌افتد؛ جایی که هوش مصنوعی جایگاه مهمی در اقتصاد کشورها از جمله انگلستان پیدا کرده است. با این حال اوضاع جامعه چندان خوب نیست، آمار جرم و جنایت به شدت بالا رفته و وضعیت اقتصادی مردم نامناسب است. در این میان، گروهی به نام زیرو دی قصد دارد با بمب گذاری در لندن، شهر را به آشوب بکشاند. زیرو دی، بمب گذاری‌ها را با نام گروه دد سِک (DedSec) انجام می‌دهد تا برای آن‌ها پاپوش درست کند و اعضای دد سِک مجبور می‌شوند برای فرار از دستگیری، مخفی شوند. با هرج و مرج های ایجاد شده، دولت یک سازمان نظامی خصوصی به نام آلبیون (Albion) را استخدام می‌کند تا نظم را به جامعه بازگرداند. این اتفاق تا حدی رخ می‌دهد اما به قیمت زیرنظر گرفته شدن تمامی مردم و از بین رفتن حریم شخصی. آلبیون اهداف شوم خود را دارد و این مسئله باعث می‌شود تا معدود اعضای باقی مانده گروه هکری دد سِک، بازگردند و یک نیروی مقاومت برای کنار زدن آن‌ها، تشکیل دهند.

بازی Watch Dogs: Legion

برای اینکه بتوانید بی‌گناهی دد سِک را ثابت کنید، گروه زیرو دی را نابود سازید و مدیریت شهر را از آلبیون بگیرید، باید اعضای جدیدی را از خیابان‌های لندن استخدام کنید. شما قادر خواهید بود افراد مستعد در زمینه هک را شناسایی کرده و سپس آن‌ها را متقاعد سازید که به گروه مقاومت ملحق شوند. شما همچنین می‌توانید بین اعضای گروه مقاومت جا به جا شوید. هنگامی که با یک شخصیت به ماموریت بروید و کشته شوید، به سرعت در نقش یک عضو دیگر ظاهر خواهید شد و با او به سراغ همان ماموریت می‌روید تا کار را تمام کنید. برخلاف بازی‌های دیگر، کشته شدن یک شخصیت به معنای پایان کار او است و قرار نیست از مرگ بازگردد. اگر شخصیت شما مجروح شد، می‌توانید او را از ماموریت کنار بکشید تا بهبود پیدا کند یا می‌توانید خطر مرگش را به جان بخرید و با او پیشروی کنید.

– بناهای مشهور واقعی

بازی Watch Dogs: Legion

اگر با شهر لندن آشنا باشید یا بناهای مشهور آن را دیده باشید، آن‌ها را در این بازی نیز ملاقات خواهید کرد. البته آلبیون همه جا را به تسخیر خود در آورده، از جمله پل لندن که این کار را برای شما کمی سخت می‌کند. معروف‌ترین برج ساعت جهان یعنی بیگ بن (Big Ben) هم در بازی وجود دارد و در آن یکی از دستگاه‌های پیشرفته آلبیون نگهداری می‌شود. شما باید با استفاده از یک ربات عنکبوتی آن را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، باید ربات را به بالا هدایت نمایید که حالت پلتفرمینگ دارد. منتظر بناهای جذاب دیگر هم در بازی باشید که البته همه آن‌ها باید آزادسازی و پاکسازی شوند.

– شخصیت‌ها

بازی Watch Dogs: Legion

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، شما می‌توانید افراد مختلف را استخدام کنید و با هر کدام از آن‌ها به بازی بپردازید. اما اگر این شخصیت‌ها کشته شوند، بازگشتی در کار نخواهد بود. شما می‌توانید نقش یک آدم کش را بر عهده بگیرید یا افرادی را استخدام کنید که پول شما را هدر می‌دهند و برای خود لباس و چیزهای دیگر می‌خرند! شخصیت‌ها پیر بازی نمی‌توانند بدوند، سنگر بگیرند یا جا خالی دهند. بنابر این بر اساس شخصیتی که انتخاب می‌کنید، باید روش بازی خود را تغییر دهید؛ اتفاقی که بر روی کاغذ، جالب به نظر می‌رسد.

– تجهیزات جدید

بازی Watch Dogs: Legion

شخصیت‌های بازی Watch Dogs: Legion می‌توانند گاهی بیش از حد قدرتمند باشند اما بستگی به تجهیزاتی دارد که حمل می‌کنند. برای مثال، یک لباس پیشرفته (AR Cloak) در بازی وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید نامرئی شوید و به راحتی از درهای فلزیاب عبور کنید یا مخفیانه وارد سازمان‌ها و کارخانه‌ها شوید. همچنین می‌توانید از یک پهپاد موشکی بهره ببرید که گفته می‌شود بسیار قدرتمند است و دشمنان را در کسری از ثانیه نابود می‌کند. هک کردن هواپیماهای بدون سرنشین مخصوص حمل و نقل بار هم امکان پذیر است. با این کار، می‌توانید آن‌ها را به بالای سر یک دشمن فرستاده و بارشان را بر سر او خالی کنید!

– کلاس‌ها

بازی Watch Dogs: Legion

شخصیت‌هایی که استخدام می‌کنید در سه کلاس هکر، مجری (Enforcer) و نفوذی (Infiltrator) قرار می‌گیرند. شما باید شخصیت‌ها را بر اساس مهارت‌هایی که دارند، در این سه کلاس قرار دهید تا بیشترین استفاده را از آن‌ها ببرید و آن‌ها از مهارت‌های خود برای کمک به شما استفاده می‌کنند. برای مثال، یک کارگر ساختمان از تفنگ میخکوب خود به عنوان اسلحه استفاده می‌کند، یک متخصص پهپاد در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین کمک حال شما خواهد بود و یک شخصیت معتاد می‌تواند آسیب بیشتری به دشمنان وارد نماید اما هر لحظه ممکن است سکته کند و بمیرد. قبل از اینکه هر کدام از این شخصیت‌ها به گروه شما بپیوندند، باید یک ماموریت برای آن‌ها انجام دهید یا خواسته‌هایشان را برآورده کنید.

– لباس‌ها

بازی Watch Dogs: Legion

اگر استخدام شخصیت‌ها و فرستادن آن‌ها به میدان جنگ کافی نیست، شما می‌توانید آن‌ها را به طور کامل شخصی سازی نیز کنید. با سر زدن به فروشگاه‌ها مختلف، آیتم‌های مختلفی را برای آن‌ها خریداری پیدا کنید، از لباس‌های زیر، ژاکت، پیراهن و شلوار تا کفش، کلاه، کیف و غیره. خوشبختانه این آیتم‌ها را می‌توانید با امتیازاتی که از داخل بازی به دست ‌آورده‌اید، خریداری کنید. البته این بدین معنا نیست که بازی دارای بخش خرید درون برنامه‌ای نیست؛ در ادامه به آن هم خواهیم پرداخت.

– شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی

بازی Watch Dogs: Legion

با گشت و گذار در شهر لندن، یکی از چیزهایی که توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی (NPCs) در حال انجام چه کارهایی هستند، از جمله اینکه تعدادی از آن‌ها به شکل‌های مختلف می‌خواهند از آلبیون انتقام بگیرند. برای مثال، اگر یک شخصیت را از دستگیری نجات دهید، او در ادامه به سربازان حمله می‌کند. این نوع اتفاقات به وفور در بازی دیده خواهد شد و گاهی بدون اینکه کاری انجام دهید، می‌توانید ببینید که گروهی از مردم در حال نابودی دشمن هستند و کار شما را آسان‌تر می‌کنند.

– مناطق بوکس زیرزمینی

بازی Watch Dogs: Legion

این بخش در یکی از ویدیوهای گیم پلی بازی نیز نشان داده شد. شما می‌توانید به مناطق برگزاری بوکس زیرزمینی بروید تا چند مبارز را استخدام کنید. در لندن، چند منطقه با این سبک و سیاق وجود دارد که در آنجا می‌توانید به مبارزه هم بپردازید و تا رسیدن به غول آخر تلاش کنید. اگر بتوانید قوی‌ترین مبارز را شکست دهید، آن‌ها راضی می‌شوند که با شما کار کنند و تعدادی مبارز قدرتمند به گروه شما اضافه می‌شود.

– آزادسازی بخش‌های مختلف شهر

بازی Watch Dogs: Legion

در دنیای بازی، مناطق زیادی وجود دارند که باید آزادسازی شوند و انجام این کار، منفعت زیادی برای شما خواهد داشت. همان طور که سازندگان هم اعلام کرده‌اند، آزادسازی موفقیت آمیز یک منطقه، برای شما جوایز مختلفی به همراه دارد، برای مثال کلاس‌های خاصی از آدم کش یا جاسوس برای شما باز می‌شود. این شخصیت‌ها دارای قابلیت‌های کارآمدی هستند که بدون شک از آن‌ها استقبال خواهید کرد. بنابر این اگر می‌خواهید به تعدادی از بهترین شخصیت‌های بازی دست پیدا کنید، آزادسازی مناطق، بهترین گزینه برای رسیدن به خواسته‌های شما خواهد بود.

– بخش آنلاین چهار نفره

بازی Watch Dogs: Legion

بازی Watch Dogs: Legion دارای یک بخش آنلاین چهار نفره هم هست که ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این بخش علاوه بر گشت و گذار در لندن، می‌توانید شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی را استخدام کنید. بخش چند نفره، دارای ماموریت‌های اختصاصی نیز خواهد بود و از رویدادهای خاصی بهره می‌برد. بعضی از ماموریت‌های این بخش، از حالت عادی سخت‌تر است و برای موفقیت در آن‌ها باید مهارت بالا و همکاری تیمی خوبی داشته باشید.

– با بازیکنان دیگر هم می‌توانید رقابت کنید (PvP)

بازی Watch Dogs: Legion

بازی دارای بخش بازیکن در برابر بازیکن هم هست و در مُدهای مختلف می‌توانید رقابت کنید. یکی از این مُد‌ها، مناطق مخصوص ربات‌های عنکبوتی است که در آنجا، هشت بازیکن برای کنترل کردن این ربات‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این بخش شاید چندان مشابه بخش اسپایدر تنک (Spider Tank) از بازی واچ داگز 1 نباشد اما مکان خوبی برای رقابت با بازیکنان دیگر است. بازی اصلی احتمالا تنها با همین بخش عرضه می‌شود اما سازندگان اعلام کرده‌اند که در حال توسعه بخش‌های PvP بیشتری هستند و آن‌ها را به مرور زمان به اثر اضافه می‌کنند.

– بخش هجوم (Invasion)

بازی Watch Dogs: Legion

بخش هجوم که از بخش‌های محبوب واچ داگز 1 و 2 بود، در این نسخه هم حاضر است. در هجوم، شما وارد بازی یک بازیکن دیگر می‌شوید و آن‌ها را هک می‌کنید. البته باید این کار را بدون اینکه شناسایی شوید، انجام دهید. هنوز مشخص نیست که بخش‌هایی همانند انتقام (Retaliation) نیز در این نسخه وجود دارد یا خیر اما کسانی که به موش و گربه بازی کردن علاقه‌مند هستند، از هجوم رضایت کامل خواهند داشت.

– حضور قهرمانان  

بازی Watch Dogs: Legion

کسانی که سیزن پس بازی را خریداری کنند، چهار شخصیت قابل بازی جدید دریافت می‌کنند که سازندگان به آن‌ها، شخصیت‌های قهرمان (Hero Characters) می‌گویند. اولین شخصیت قهرمان، ایدن پیرس (Aiden Pearce)، نقش اصلی بازی واچ داگز 1 است. پیرس دارای یک بسته الحاقی داستانی به نام «اصل و نصب» (Bloodline) خواهد بود که در آنجا با شخصیت رنچ (Wrench) از بازی واچ داگز 2 همکاری می‌کند. ناگفته نماند که رنچ هم یک شخصیت قابل بازی است. هر کدام از این شخصیت‌ها دارای قابلیت‌های مخصوص به خود خواهند بود اما این پایان کار نیست.

مینا (Mina) سومین شخصیت قهرمان است که بر روی او آزمایشات مختلفی انجام شده و حالا قدرت کنترل ذهن افراد را دارد. آخرین قهرمان که هیجان انگیزترین آن‌ها نیز هست، دارسی (Darcy) نام دارد، یکی از اعضای انجمن برادری بازی اساسینز کرید (Assassin’s Creed). این اولین بار است که شخصیتی از مجموعه اساسینز کرید به دنیای واچ داگز قدم می‌گذارد و این اتفاق مسلما برای طرفداران جذاب است و این دو مجموعه را با یکدیگر مرتبط می‌سازد.

– شخصیت‌ها و ماموریت‌های رایگان

بازی Watch Dogs: Legion

آن‌هایی که علاقه‌ای به خرید سیزن پس ندارند، شاید چهار شخصیت قهرمان را به دست نیاورند اما شخصیت‌های تازه دیگری را به صورت رایگان دریافت می‌کنند (برای مثال یک شخصیت که قابلیت هیپنوتیزم کردن دارد). پس از به اتمام رساند بازی هم، اگر آن را از ابتدا آغاز کنید، با تشکر از ویژگی نیو گیم پلاس (New Game Plus)، شاهد تغییرات تازه‌ای در اثر خواهید بود. سازندگان وعده داده‌اند که به تدریج، ماموریت‌های جدیدی هم به صورت رایگان به بازی اضافه شود.

– بخش خرید درون برنامه‌ای

بازی Watch Dogs: Legion

در یک اتفاق نه چندان غافل گیر کننده، بازی Watch Dogs: Legion دارای بخش خرید درون برنامه‌ای است. این بازی یک فروشگاه پریمیوم دارد که از آنجا می‌توانید لباس و اقلام مختلف را با پول واقعی خریداری کنید. از این فروشگاه حتی می‌توانید شخصیت‌های مختلف اختصاصی بخرید و این شخصیت‌ها دارای هویت خاص و لباس‌های متنوع خواهند بود اما خوشبختانه در گیم پلی تاثیر نمی‌گذارند. بنابر این اگر هیچ شخصیتی را خریداری نکنید، چیزی را از دست نمی‌دهید.

بازی Watch Dogs: Legion در تاریخ 29 اکتبر 2020 (8 آبان 1399) برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، گوگل استادیا و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین نسخه ایکس باکس سری ایکس و سری اس در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) و نسخه پلی استیشن 5 در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) عرضه می‌شود.

آیا منتظر بازی Watch Dogs: Legion هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با این مشخصات خیلی زیاد تغییر کرده

  2. خیلی خفن تر شده