حسگر دوربین ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision

حسگر دوربین ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision مناسب عکاسی شبانه رونمایی شد

شرکت OmniVision از یک حسگر دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۱.۰ میکرو‌متری رونمایی کرد. این سنسور می‌تواند عکس‌های شفافی را در شب ثبت کند.

فوریه گذشته شرکت OmniVision از یک حسگر دوربین ۶۴ مگاپیکسلی رونمایی کرد که اندازه پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری را ارائه می‌کند. اکنون این شرکت نسخه‌ی جدیدی از این حسگر را معرفی کرده که اندازه پیکسل‌های آن ۱.۰ میکروپیکسلی بوده و ابعاد خود آن نیز ۱/۱.۳۴ اینچ است. این حسگر می‌تواند در سیستم‌های دوربین واید و اولترا-واید مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی‌های حسگر دوربین ۶۴ مگاپیکسلی جدید OmniVision

پیکسل‌های بزرگ‌تر در حسگر دوربین جدید شرکت اُمنی ویژن به نام OV64A اکنون ۶۰ درصد حساسیت بیشتری نسبت به نور را نسبت به مدل ۰.۸ میکرومتری ارائه می‌کند که از آن یک حسگر عالی برای عکاسی در شب می‌سازد. به طور طبیعی آن صاحب یک فیلتر ۴ سلولی رنگ (موسوم به Quad Bayer) برای پیکسل باینینگ است.

در حالی که این سنسور می‌تواند خروجی ویدیویی 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه کند٬ یک حالت جذاب دیگر برای رزولوشن 4K با تقسیم ۴ به ۱ نیز وجود دارد که نتیجه‌ی آن پیکسل‌های بسیار بزرگ ۲.۰ میکرو‌متری می‌شود. وقتی از همین تقسیم برای عکاسی استفاده شود٬ تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی ثبت خواهد شد.

اما همه چیز در این حسگر تقسیم پیکسل‌ها نیست؛ آن می‌تواند از حالت HDR با ۲ و ۳ اکسپوژر متغیر نیز پشتیبانی کند که روش دیگری برای ارتقاء کیفیت تصاویر ثبت شده در محیط‌های تاریک است. سخت افزاری روی تراشه وجود دارد که ۳ اکسپوژر٬ ۴ سلول HDR و نگاشت تُن را انجام می‌دهد. این سریع‌تر از زمانیست که اطلاعات برای محاسبه به چیپست خود گوشی ارسال شود و همین امر به کاهش مصنوعات حرکتی کمک می‌کند.

علیرغم رزولوشن ٬8K حسگر دوربین OV64A قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به همراه لرزشگیر الکترونیکی است. علاوه بر این حالت‌های فیلمبرداری 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و 720p با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه را نیز ارائه می‌کند. تولید انبوه این سنسور دوربین از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. TSR پیش‌بینی می‌کند که ۳۲۲ میلیون حسگر تصویر با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی یا فراتر از آن برای استفاده در گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به فروش خواهد رفت و این کمپانی می‌خواهد جزوی از این آمار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*