آیفون ۱۲ اپل

آیا ارتقاء به آیفون ۱۲ اپل عقلانی است؟ کدام مدل مناسب شماست؟

به بهانه رونمایی از نسل جدید آیفون‌ها٬ در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا ارتقاء به آیفون ۱۲ اپل تصمیم درستی است یا خیر؟

آیفون ۱۲ همراه 5G در اکتبر امسال عرضه می‌شود. اما آیا ارتقاء به آیفون ۱۲ عقلانی است؟ ما به دلایلی خواهیم پرداخت که نشان می دهد چرا شما ممکن است مایل به خرید این دیوایس باشید. فاکتورهای مثبت و منفی در تصمیم گیری برای خرید هر گوشی هوشمند جدیدی وجود دارد. تصمیم گیری در وهله اول این است که آیا به یک آیفون جدید نیاز دارید یا خیر.

ارتقاء به آیفون ۱۲ اپل ؛ خوب یا بد؟

اگر در جریان تمام اخبار رویداد معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ قرار داشته باشید٬ قطعاً در مورد آنها هیجان زده هستید. همانطور که می‌دانید٬ معرفی کنندگان محصولات اپل همگی افرادی حرفه‌ای هستند. از اولین آیفون که استیو جابز معرفی کرد تا جدیدترین نسل آن‌ها٬ آیفون‌ها همواره محصولات بسیار جذابی بوده‌اند که هیچ شرکتی روی کره زمین موفق به تولید دیوایسی شبیه به آن‌ها نشده است.

به خاطر همین محبوبیت شما می‌توانستید چشمتان را روی تمام جزئیات ببندید و یکی از مدل‌های آیفون ۱۲ را تهیه کنید. اما شما این کار را نکردید و این نشان می‌دهد برای انتخاب خود ارزش قائل هستید.

آیفون ۱۲ اپل

اپل امسال از ۴ مدل آیفون جدید به نام‌های آیفون ۱۲ ٬ آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس و یک نسخه‌ی کوچک‌تر (برای نخستین بار) به نام آیفون ۱۲ مینی را رونمایی کرد. نسخه اصلی این خانواده به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز است٬ در حالی که آیفون مینی از یک نمایشگر ۵.۴ اینچی برخوردار خواهد بود. بدنه‌ی هر دو این گوشی‌ها از جنس آلومینیوم و شیشه است. اندازه نمایشگر آیفون ۱۲ دقیقاً با آیفون ۱۱ سال گذشته یکسان است٬ با این تفاوت که بدنه‌ی آن ۱۱ درصد باریک‌تر٬ ۱۵ درصد کوچک‌تر و ۱۶ درصد سبک‌تر شده است. آیفون ۱۲ پرو نیز در دو اندازه ۶.۱ و ۶.۷ اینچی طراحی شده که نسخه‌ی بزرگ‌تر آیفون ۱۲ پرو مکس نام دارد.

نمایشگرهایی روشن‌تر و مستحکم‌تر

هر چهار گوشی از یک نمایشگر Super Retina XDR برخوردارند. این به معنای مشکی تیره‌تر و رنگ‌هایی شفاف‌تر نسبت به نمایشگرهای دیگر است. این نمایشگرها همچنین با یک نوع جدید از شیشه به نام “Ceramic Shield” محافظت می‌شوند. در هنگام تولید این شیشه‌ها از کریستال‌هایی استفاده می‌شود که باعث سخت‌تر شدن آن می‌شود. اپل ادعا می‌کند در صورت لغزش گوشی از جیب یا کیف شما٬ احتمال شکسته شدن نمایشگر آیفون ۱۲ چهار برابر کمتر می‌شود.

عکس‌هایی بهتر در محیط‌های تاریک

۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی روی نسخه پرو این خانواده حضور دارد که با زوم ۴ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند؛ این درحالیست که آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی از دوربین دوگانه بهره می‌برند. دوربین‌های پشتی آیفون پرو همچنین به یک اسکنر LiDAR (یک لیز که می‌تواند عمق را محاسبه کند) مجهز هستند که فوکوس در محیط‌های تاریک را بهتر می‌کند و عکس‌های پرتره با جزئیات بیشتری در این شرایط می‌گیرد. NightMode که می‌تواند عکاسی شفاف در محیط‌های تاریک را آسوده‌تر کند نیز اکنون در دوربین‌های پشتی و جلویی موجود است و می‌توانید از آن برای فیلمبرداری تایم لپس نیز استفاده می‌کنید.

آیفون ۱۲ اپل

شارژ سریع‌تر و آسان‌تر

تمام گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ از چیپست A14 Bionic که در آیپد ایر ۲۰۲۰ نیز استفاده شده٬ قدرت می‌گیرند و از یک سیم کارت 5G پشتیبانی می‌کنند. بنابراین وقتی حتی از وای فای استفاده نمی‌کنید نیز صفحات وب خیلی سریع باز می‌شوند و می‌تواند چندین فیلم UltraHD را در عرض چند دقیقه دانلود کنید. شما می‌توانید در صورت نیاز به شارژ باتری بیشتر٬ از فناوری 4G نیز استفاده کنید.

یک نوع جدیدی از شارژ بی‌سیم به نام MagSafe نیز وجود دارد که در داخل گوشی تعبیه شده است. آهنرباهای پشت گوشی بدان معناست که شارژرها می‌توانند به آسانی به پشت گوشی شما بچسبند.

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی در نسخه‌های ۶۴ ٬ ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند٬ در حالی که این حافظه در مدل‌های پرو ۱۲۸ ٬ ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی است.

کاهش آسیب به محیط زیست

درست مانند اپل واچ سری ۶ و آخرین آیپدهای عرضه شده٬ اپل تصمیم گرفته برای کاهش آسیب رساندن به محیط زیست٬ آداپتور شارژ یا ایرپادز (هدفون‌های سیمی اپل) را از داخل جعبه گوشی‌های آیفون ۱۲ حذف کند. اپل در داخل جعبه این گوشی‌ها از یک کانکتور USB-C به لایتنینگ استفاده کرده است. این نوع جدیدی از فناوری است که شاید با شارژرهای فعلی اپلی شما سازگار نباشد و شما را مجبور به خرید یک شارژر جدید از اپل کند!

جمع‌بندی

با یک طراحی جدید٬ نمایشگرهای بهتر و پشتیبانی از ٬5G آیفون‌های سری ۱۲ با ویژگی‌های جذاب جدیدی همراه هستند. ما در اینجا یک نسخه‌ی کوچک از آن‌ها را نیز می‌بینیم که از همان امکانات بهره می‌برد و فقط در ابعاد کوچک‌تر شده است. برای اکثر مردم آیفون ۱۲ گزینه‌ی مناسبی است و آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ رو مکس برای کاربرانیست که می‌خواهند عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای‌تری را با گوشی خود داشته باشند. هرچند آن‌ها گوشی‌های ارزان قیمتی نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*