SSC تواتارا

SSC تواتارا احتمالا موفق به شکست رکورد سریع ترین خودروی تولیدی جهان شد

SSC تواتارا – Tuatara به احتمال زیاد توانست رکورد سریع ترین خودروی تولیدی جهان را بشکند. این هایپرکار آمریکایی دارای سرعت بیش از 480 کیلومتر بر ساعت است.

شرکت آمریکایی SSC موفق شد در سال 2007 با هایپرکار اولتیمیت آئرو خود رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی دنیا را در گینس به ثبت برساند. همچنین این شرکت دو سال قبل از هایپرکار جدید خود به نام تواتارا با هدف ثبت رکورد سرعت جدیدی پرده برداشت. اکنون خبرهایی از سوی منابع حوزه خودرو منتشر شده که حاکی از آن است این هایپرکار طی هفته اخیر رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ چراکه وزارت حمل و نقل ایالت نوادا آمریکا مدتی قبل اعلام کرده بود رانندگان در مسیر 160 این ایالت به دلیل یک رویداد ویژه فیلم‌برداری دو روزه با تاخیر مواجه خواهند شد.

SSC تواتارا

همچنین طبق گزارش ‌سایت PVTimes، این تاخیرها در مسیر 160 ایالت نوادا به ثبت رکورد سرعت زمینی توسط هایپرکار تولیدی شرکت SSC مربوط می‌شود. در این گزارش آمده است جاده میان لاس‌وگاس و پهرامپ محلی مناسب برای ثبت رکورد سرعت محسوب می‌شود؛ چراکه کوئنیگ زگ آگرا RS نیز برای دستیابی به سرعت 447 کیلومتر بر ساعت در سال 2017 از این جاده استفاده کرده بود.

SSC تواتارا رکورد آگرا RS را شکست

SSC تواتارا

یک منبع ناشناس در حوزه خودرو اعلام کرد SSC تواتارا توانست رکورد آگرا RS را بشکند. هرچند این منبع سرعت این هایپرکار را اعلام نکرد، اما SSC در گذشته اعلام کرده بود که تواتارا می‌تواند به سرعت بیش از 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گفتنی است طی سال اخیر بوگاتی شیرون سوپراسپرت نیز به سرعت 490 کیلومتر رسید، اما به دلیل این که مسیر را از دو جهت طی نکرد، گینس رکورد آن را به ثبت نرساند. البته هنوز مشخص نیست هایپرکار SSC دقیقا چه سرعتی را به ثبت رسانده و آیا از سرعت بوگاتی بیشتر بوده است یا خیر.

SSC تواتارا

این خبرها در حالی منتشر شده است که شرکت آمریکایی SSC قصد خود برای ثبت رکورد سریع ترین خودروی تولیدی در جهان را تایید نکرده است، اما مسئولان این شرکت برنامه‌های خود برای ثبت رکورد جدید سرعت را انکار نکرده‌اند و می‌گویند هر زمانی که مناسب باشد قطعا جزئیات آن را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

SSC تواتارا

گفتنی است SSC تواتارا از یک موتور 5.9 لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد که با بنزین اکتان 91 قادر به تولید قدرتی برابر با 1350 اسب بخار است، اما اگر از سوخت E85 استفاده شود، قدرت آن به 1750 اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد. در کنار موتور قوی، این هایپرکار از آئرودینامیک پیشرفته‌ای نیز برخوردار است.