نسل ششم هواپیماهای جنگنده

آمریکا و روسیه به دنبال معرفی نسل ششم هواپیماهای جنگنده هستند

آمریکا و روسیه به عنوان دو کشور ابرقدرت با هدف پیشرفت و توسعه جنگ افزارهای خود قصد دارند از نسل ششم هواپیماهای جنگنده رونمایی کنند.

امروزه تمام کشورها به خصوص ابرقدرت‌ها به دنبال توسعه جنگ افزارهای خود هستند و در این بین آمریکا و روسیه قصد دارند از نسل ششم هواپیماهای جنگنده خود رونمایی کنند.

نسل ششم هواپیماهای جنگنده در راه است

هواپیماهای جنگنده

آمریکا قصد دارد جنگنده نسل ششم خود را به عنوان جانشین جنگنده اف 22 معرفی کند. گفتنی است اف 22 هم‌اکنون به عنوان پیشرفته‌ترین هواپیمای جنگنده جهان شناخته می‌شود که از امکاناتی چون رادارگریزی و مانورپذیری بالا بهره می‌برد. بعد از آن هواپیما اف 35 قرار دارد که از آن به عنوان یک جنگنده نسل پنجمی یاد می‌شود که البته این جنگنده نسبت به F22 رادارگریزی و قدرت مانور کمتری دارد.

سوخو 57 نیز یک جنگنده نسل پنجمی رادارگریز روسیه است که نسل ششم آن ضمن پنهانکاری بیشتر، سرعت بالاتر و مانور بهتر بسیار هوشمندتر خواهد بود. این جنگنده‌ها با هوش مصنوعی، تسلیحات لیزری و جنگ الکترونیکی تحول عظیمی در صنعت جنگنده‌ها به وجود خواهند آورد و قطعا نبرد با آنها بسیار سخت خواهد بود.

گفتنی است نسل ششم این جنگنده‌ها هم‌اکنون در مرحله توسعه و مطالعه قرار دارد. برخی از کارشناسان این حوزه نیز بر این باورند که در جنگ‌های دهه‌های آینده اکثر جنگنده‌ها بدون سرنشین خواهند بود و مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت خواهند داشت.