سامانه شاد

جلسه آنلاین دو عضو کابینه دولت سر میز شاد؛ ثبت رکورد انتقال 4 میلیارد پیام در چند ماه

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، ویدیو کنفرانسی را روی سامانه شاد برگزار کردند و در ادامه آماری از این شبکه ارائه شد.

روز گذشته، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ویدیو کنفرانسی را روی سامانه شاد برگزار و با یکدیگر گفت‌وگو کردند. حاجی میرزایی در حاشیه این گفت‌وگوی آنلاین اظهار کرد اکنون بستر آموزش مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا، به بستری جدی تبدیل شده است و باید توسعه این بستر و رفع مشکلات و موانع آن و همچنین ایمن‌سازی استفاده دانش آموزان از این بستر در دستور کار قرار بگیرد.

اینترنت شاد رایگان است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد استفاده از اینترنت برای معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد کاملا رایگان است و اگر کسی در تامین این اینترنت رایگان مشکلی دارد باید آن را اطلاع‌رسانی کند تا در جهت رفع مشکل اقدام کنیم. علاوه بر این، 20 گیگابایت اینترنت رایگان برای فعالیت‌های خارج از سامانه شاد به معلم‌ها اختصاص پیدا کرده است. به گفته حاجی میرزایی، در برخی ساعت‌ها به خاطر ترافیک زیاد دانش آموزی در شبکه شاد با مشکل مواجه می‌شویم که بعضی از این مشکلات به زیرساخت‌های این اپلیکیشن مربوط می‌شود. همراه اول برای رفع این مشکلات اقداماتی را انجام داده و وزارت ارتباطات نیز در این راستا، همواره همراه اول را حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود کارگروه مشترکی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات تشکیل شده که این کارگروه وظیفه دارد مسائل را به طور جزئی‌تر و دقیق‌تر بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

آمارهای وزیر ارتباطات از سامانه شاد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز بر رایگان بودن اینترنت شاد تاکید کرد و گفت هیچ پلتفرمی مانند شبکه شاد در کشور زیر بار اینترنتی نبوده و این تعداد مخاطب را نداشته است. وی در ادامه توییتی را در صفحه شخصی توییتری خود منتشر کرد و آماری را از سامانه شاد ارائه داد. آذری جهرمی نوشت خوشحالم که تلاش‌ها برای تحقق یک آموزش مجازی فراگیر به نتیجه رسیده و از تیم شاد نیز خواسته‌ام مشکلات موجود را رفع کند. بر اساس آماری که وزیر ارتباطات در توییتر خود منتشر کرد، تاکنون نزدیک به 4 میلیارد پیام در این بستر ارسال و دریافت شده و تعداد فایل‌های ارسال شده نیز حدود 965 میلیون فایل بوده است. همچنین بیشینه پهنای باند شاد 294 گیگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شده است. تاکنون 105 هزار و 989 مدیر، 11 میلیون و 616 هزار و 53 دانش آموز و 67 هزار و 271 معلم در سامانه شاد حضور و فعالیت دارند.

سامانه شاد

اپلیکیشن شاد یا شبکه آموزشی دانش آموزان، بزرگترین شبکه اجتماعی خاورمیانه و نقطه عطفی در نظام آموزشی کشور در جهت توسعه آموزش دیجیتال است که پس از تعطیل شدن مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی شد و به این ترتیب معلمان و دانش آموزان از طریق اینترنت و این سامانه، دروس خود را پیگیری کردند و به تحصیل ادامه دادند.

نقش همراه اول در توسعه شبکه شاد

همراه اول که پیش از این با زیست بوم درسا و سیم کارت‌های انارستان، خدمات ویژه‌ای را به کودکان و نوجوانان دانش آموز ارائه داده بود، از این تجارب خود در توسعه سامانه شاد استفاده کرده و اینترنت استفاده از آن را نیز رایگان کرده است. شبکه شاد در نوع خود، دستاورد بسیار مهمی در شرایط فعلی کشور محسوب می‌شود و در همین زمان کوتاه توانست خیال خانواده‌ها و دانش آموزان را از بحث آموزش در دوران شیوع کرونا راحت کند. البته طبیعی است که هر سامانه‌ای در ابتدای کار مشکلاتی دارد و همراه اول و مدیران شبکه شاد نیز همواره در جهت رفع این مشکلات برآمده‌اند و روز به روز شاهد بهتر شدن این سامانه و حل مشکلات آن هستیم.

زیباسازی و بازطراحی رابط کاربری، احراز هویت و اعطای نقش به کاربران، حضور و غیاب هوشمند، ارتباط زنده یک طرفه، پخش زنده کلاسی و ارتباط زنده دو طرفه، تماس دو سویه، تماس تصویری، سرویس تکالیف دانش آموزان، آزمون ساز و پروفایل دانش آموز کارپوشه از جمله امکانات جدیدی است که اخیرا به نسخه جدید اپلیکیشن شاد اضافه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*