بازار موتورسیکلت ایران

خروج شرکت‌های هندی از بازار موتورسیکلت ایران

طبق اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران موتورسیکلت و دوچرخه، شرکت‌های هندی پس از چندین سال فعالیت در بازار موتورسیکلت ایران از کشورمان خارج شدند.

محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران موتورسیکلت و دوچرخه اعلام کرد بخش بسیار زیادی از بازار موتورسیکلت ایران در اختیار شرکت‌های هندی باجاج و تی وی اس بود، اما به دلیل فشار سهامداران آمریکایی این شرکت‌ها و تحریم‌های آمریکا از ایران خارج شدند.

افزایش قیمت در بازار موتورسیکلت ایران

منصوری در ادامه بیان کرد شرکت‌های هندی باجاج و تی وی اس محصولاتی چون پالس ان اس و آر اس، ژوپیتر، ویگو و آپاچی را به بازار ایران عرضه می‌کردند که اکنون قیمت این محصولات افزایش پیدا کرده است و به سختی مشتریان می‌توانند مدل صفر کیلومتر این موتورسیکلت‌ها را تهیه کنند. وی افزود تولید موتورسیکلت در ایران اکثرا طبق محصولات ساخت چین و هند انجام می‌شود و مشتریان نیز به موتورسیکلت‌های هندی به دلیل کیفیت بیشتر نسبت به مدل‌های چینی علاقه دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران موتورسیکلت و دوچرخه در ادامه اظهار کرد پراستفاده‌ترین موتورسیکلت در بازار داخل نیز نوعی از موتورسیکلت‌های ساخت شرکت هوندا با نام سی جی 125 است. وی افزود دیگر شرکت هوندا آن را تولید نمی‌کند و تولیدکنندگان داخلی قطعات این موتورسیکلت‌ها را از چین به کشور وارد می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد تولید موتورسیکلت از 850 هزار دستگاه در سال 95 به 160 هزار دستگاه در سال 97 کاهش یافته است. همچنین هم‌اکنون شاهد افزایش قیمت موتورسیکلت در ایران هستیم؛ به نوعی که قیمت موتورسیکلت هندی مدل پالس ان اس 200 حدود 100 میلیون تومان است. همچنین قیمت موتورسیکلت هوندا 125 کویر نیز به 26 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. جالب است بدانید با پول هوندا 125 کویر در سال 97 می‌شد یک خودرو پراید را خریداری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالبه جنس خارجی هم دیگه تو بازار پیدا نمیشه

    با سپاس