مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو لو رفت

اخیرا مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو لو رفته که خبر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند Huawei Mate 40 Pro می‌دهد.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره دو روز بعد و در تاریخ ۱ آبان گوشی هواوی میت 40 پرو معرفی خواهد شد، اما چند روز پیش از رونمایی این گجت ظاهرا اطلاعاتی از مشخصات فنی آن لو رفته است.

ظاهر هواوی میت 40 پرو

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

گوشی Huawei Mate 40 Pro صفحه‌هایی با لبه منحنی شکل، هم در کناره‌ها و هم در قسمت‌های بالا و پایین بدنه را خواهد داشت که باعث می‌شوند تا وقتی که شما از بالا به نمایشگر آن نگاه می‌کنید، حاشیه بین بدنه و نمایشگر را حذف شده بدانید. گرچه، این کار باعث نشده تا مانند گوشی سال گذشته سری میت، دکمه‌های کنار بدنه برداشته شوند.

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

نمایشگر ۶.۷۶ اینچی این دستگاه، همانطور که انتظار می‌رفت بزرگ‌ترین صفحه در سری میت خواهد بود که با وضوح تصویر 2772 × 1344 تراکم ۴۵۶ پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند. البته درباره نرخ تازه سازی تصویر این گوشی، همچنان خبری در دست نیست و باید منتظر معرفی رسمی باشیم.

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

همچنین طبق گزارشات، برخلاف آنچه که شایعه شده بود هیچ دوربین پریسکوپی در Huawei Mate 40 Pro به کار نرفته است؛ بلکه به جای آن، یک سنسور ۱۲ مگابایتی تله فوتو وجود خواهد داشت که قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر را خواهد داشت.به علاوه، استفاده از سنسور عمق سنج، ظاهرا در این گوشی بسیار کاربردی خواهد بود؛ چراکه هم در کنار دوربین‌های پشت، و هم در کنار دوربین سلفی، یک سنسور عمق سنج برای کمک به فوکوس خودکار و همچنین شناسایی حرکات دست در نظر گرفته شده است.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که دوربین اولترا واید هواوی میت 40 پرو دارای یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی، و همچنین دوربین اصلی این گوشی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی خواهد داشت که قابلیت ضبط ویدئو در کیفیت 8K را نیز خواهد داشت. همچنین سنسور مخصوص شناسایی رنگ در کنار این دوربین‌ها، به کیفیت و طبیعی بودن تصاویر کمک بسیاری را خواهد کرد.

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

چیپ ۵ نانومتری کِرین 9000 (Kirin 9000) موتور این گوشی خواهد بود که در آن، چهار پردازنده Cortex-A77 تنظیم شده در فرکانس 2.54 گیگاهرتز (هسته اصلی در فرکانس 3.13 گیگاهرتز) و همچنین چهار پردازنده Cortex-A55 با فرکانس 2.04 گیگاهرتز به کار رفته است.

همچنین پردازنده گرافیکی استفاده شده در این چیپ، از نوع Mali-G78 خواهد بود که به طرز شگفت‌انگیزی در زمینه کیفیت، پردازنده اسنپدراگون 865+ را پشت سر گذاشته است. همچنین گفته می‌شود که مدل صادراتی Huawei Mate 40 Pro برای کشور اروپا، همراه با ۸ گیگابایت فضای رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. درحالی که مدل چینی این گجت، با فضای رم ۱۲ گیگابایتی و قابلیت ارتقا حافظه داخلی با استفاده از مموری کارت‌های نانو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

لازم است اشاره کنیم که برای ظرفیت باتری این گوشی، پیشرفتی لحاظ نشده و میزان آن در همان مقدار سال گذشته، یعنی ۴,۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. گرچه، هواوی اینبار ویژگی جالبی را برای اولین بار به گوشی خود اضافه کرده و قابلیت شارژ با قدرت ۶۵ وات را از طریق پورت یو اس بی C فراهم نموده است.

نرم افزار Huawei Mate 40 Pro نیز بدون پشتیبانی گوگل، و با سرویس Huawei Media عرضه خواهد شد که قاعدتا مشکلاتی را در پی خواهد داشت. همچنین اندروید 10 به علاوه رابط کاربری EMUI 11 برای این دستگاه طراحی شده است که به احتمال بسیار بالا، در آینده به اندروید 11 قابل ارتقا خواهد بود.

مشخصات فنی هواوی میت 40 پرو - Huawei Mate 40 Pro

به هر حال دو روز دیگر و در رویدادی رسمی، رونمایی کاملی از هواوی میت 40 پرو منتشر خواهد شد. به علاوه، انتظار می‌رود که مدل‌های خاصی مانند RS و Porche Design نیز در آینده از این گوشی ساخته شود. همچنین احتمال معرفی گوشی هواوی میت 30 پرو ای در این رویداد هم وجود دارد؛ چراکه هواوی سعی می‌کند تا با عرضه یک نسخه دیگر از طرح قبلی خود، مجددا پشتیبانی برنامه‌های گوگل را به آن اضافه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من جلوی نوت ۲۰ اولترا رو بیشتر دوست داشتم اما پشت این به نظرم بهتره

  2. از پانچش راضیم هرچند که بزرگ باشه چون قراره سیستم تشخیص چهره مثل پی۴۰پرو داشته باشه
    نمای پشتی هم که خوبه و مثل پارسال نشد که خیلی دیر بهش عادت کنم

  3. اون وسط دوربین یه نمایشگر برای ساعت و یه چیز همیشه روشن و یه چیز جالب میزاشت عالی میشد.
    با اختلاف بهترین گوشی از نظر طراحی بود به جز دوربین جلوش.

  4. خب اون وسطم سیاه میکردی دیگه
    بد نیست ولی
    جالب شده

  5. فقط اسپیکر استریو یادت نره 😛

  6. عالی 👌 کی میاد این غول جذاب 😍