تلویزیون اوپو TV S1 و R1

کمپانی اوپو از نخستین تلویزیون‌های خود رونمایی کرد

تلویزیون اوپو TV S1 و اوپو TV R1 با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌های سال ٬۲۰۲۰ پشتیبانی از رزولوشن 8K و قیمت اقتصادی معرفی شدند.

مطابق انتظار٬ اوپو سرانجام از نخستین سری تلویزیون‌های خود رونمایی کرد. این شرکت از دو تلویزیون به نا‌م‌های اوپو TV S1 و اوپو TV R1 پرده برداری کرده است. اولین تلویزیون از یک پنل QLED استفاده می‌کند و فقط در یک مدل ۶۵ اینچی عرضه می‌شود؛ در حالی که دومین تلویزیون این شرکت در دو مدل ۵۵ و ۶۵ اینچی وارد بازار می‌شود.

تلویزیون اوپو TV S1

تلویزیون اوپو TV S1 و R1

اوپو تی وی اس وان به یک نمایشگر ۶۵ اینچی QLED با رزولوشن 4K مجهز است. سازنده ادعا می‌کند این پنل پوشش ۱۲۰ درصدی از فضای رنگی NTSC دارد و روشنایی ۱۵۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این نمایشگر به عنوان یک تلویزیون QLED از دایمینگ محلی با ۲۱۰ بخش پشتیبانی می‌کند. همچنین مانند اکثر تلویزیون‌های مدرن نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند و از نرخ رفرش متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز و MEMC نیز پشتیبانی می‌کند.

برای فناوری صوتی این تلویزیون٬ اوپو با همکاری شرکت Dynaudio از ۱۸ اسپیکر ۸۵ وات و ۵.۱.۲ کانال در این تلویزیون استفاده کرده است. این اسپیکرها عملکرد مناسبی را ارائه می‌کنند تا مشتریان نیازی به خرید سیستم صوتی جداگانه نداشته باشند. همچنین این تلویزیون از چند میکروفون برای استفاده از دستیار صوتی Breeno و دوربین پاپ آپ برای تماس‌های صوتی بهره می‌برد.

در قلب تپنده‌ی تلویزیون اوپو چیپست MediaTek MT9950 قرار دارد که ۸.۵ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند. این تلویزیون در عرض ۱ ثانیه نیز راه اندازی می‌شود. صحبت از نرم افزار شد٬ این تلویزیون از رابط کاربری ColorOS TV استفاده می‌کند و از پلتفرم‌های استریم ویدویی چینی نظیر Tencent ٬ Youku ٬ Mango و iQiyi پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به پشتیبانی از HDMI 2.1 ٬ WiFi 6 ٬ ریموت کنترل با پشتیبانی از NFC ٬ میرورینگ صفحه نمایش سریع و OPPO Share ٬ فیلتر نور آبی با گواهی TÜV Rheinland ٬ دالبی ویژن٬ دالبی اتموس و پخش ویدیوهای 8K اشاره کرد.

تلویزیون اوپو TV S1 با قیمت ۱۱۹۷ دلاری عرضه خواهد شد.

تلویزیون اوپو TV R1

تلویزیون اوپو TV S1 و R1

یک مدل دیگر٬ تلویزیون اوپو TV R1 است که از یک پنل 4K LCD با بک لایت LED بهره می‌برد. همانطور که در ابتدا گفتیم٬ این تلویزیون در دو نسخه ۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه می‌شود. نمایشگر این تلویزیون نسبت ابعاد ۹۶ درصدی را ارائه می‌کند و پوشش ۹۳ درصدی از فضای رنگ DCI-P3 را در بر می‌گیرد. برخلاف مدل قبلی٬ نمایشگر این تلویزیون از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برخوردار نیست٬ اما با MEMC عرضه می‌شود.

در زیر قاب این تلویزیون از چیپست رده پایین‌تر MediaTek MTK9652 قدرت می‌گیرد٬ اما همچنان رزولوشن 8K را ارائه می‌کند و مانند مدل گران قیمت‌تر در عرض ۱ دقیقه بوت می‌شود. با این حال از نظر رم (۲ گیگابایت) و حافظه (۳۲ گیگابایت) ظرفیت کمتری دارد. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به اسپیکرهای ۲۰ وات و پشتیبانی از HDMI 2.1 ٬ WiFi 6 ٬ ریموت کنترل با پشتیبانی از NFC ٬ میرورینگ صفحه نمایش سریع و OPPO Share ٬ فیلتر نور آبی با گواهی TÜV Rheinland ٬ دالبی ویژن٬ دالبی اتموس و پخش ویدیوهای 8K اشاره کرد.

قیمت نسخه ۵۵ اینچی این تلویزیون ۴۹۳ دلار و ۶۵ اینچی آن ۶۴۳ دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پنل LCD هس و فقط از یه لایه نقاط کوانتومی برای بالا بردن کیفیت رنگ ها استفاده شده که حتی فیلیس هم داره در واقع بهینگی بخش بکلایت تلویزیون کیفیت و کنتراست رو میبره بالا نه صرفا حجم رنگی باید رو اون کار بکنند پنل QLED نداریم اصلا حقه تبلیغاتی سامسونگ هس این. قیمت این تلویزیون ها هم گرونه به نظرم ارزش خرید ندارند.!