انرژی خورشیدی

ایلان ماسک: انرژی خورشیدی می‌تواند تمام انرژی مورد نیاز تمدن بشری را تامین کند

ایلان ماسک در صفحه شخصی توییتری خود با اشاره به قدرت فوق‌العاده خورشید اعلام کرد انرژی خورشیدی می‌تواند تمام انرژی مورد نیاز تمدن بشری را تامین کند.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در صفحه شخصی توییتری خود نوشت خورشید دارای قدرت خارق‌العاده‌ای است و به کمک آن می‌توان انرژی تمام تمدن بشر را فراهم کرد. وی افزود ما باید روشی را کشف کنیم تا بتوانیم 4 میلیون تن انرژی خورشیدی که در هر ثانیه تولید می‌شود را ذخیره و استفاده کنیم.

انرژی خورشیدی

مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در گذشته نیز به انرژی خورشید و تامین انرژی بشر از آن تاکید کرده بود. از طرفی هنگامی که از انرژی خورشیدی صحبت می‌کنیم، سامانه‌ها و صفحه‌های خورشیدی شرکت تسلا که روی سقف خانه‌ها نصب می‌شود نیز مورد توجه قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد ایلان ماسک به انرژی حاصل از خورشید توجه ویژه‌ای دارد.

لزوم ساخت ابزاری برای استفاده از انرژی خورشیدی

ایلان ماسک در ادامه اعلام کرد خورشید به عنوان یک رآکتور همجوشی رایگان در آسمان است که در هر ثانیه 4 میلیون تن جرم را به انرژی تبدیل می‌کند. از این رو ما باید به دنبال ذخیره مقدار بسیار کمی از این انرژی باشیم تا بتوانیم انرژی تمام تمدن روی زمین را تامین کنیم. ایلان ماسک طی سال‌های اخیر با فروش پوشش سقفی از جنس صفحه‌های خورشیدی ویژه برای تامین انرژی خانه‌ها نشان داد که به دنبال راهکارهای تامین انرژی از خورشید است. همچنین مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در سال 2017 نیز در جزیره کاوای در هاوایی نیروگاه عظیم خورشیدی را ساخت که باعث کاهش مصرف گاز و زغال سنگ می‌شود.

این اظهارنظر ایلان ماسک با واکنش‌های متفاوتی مواجه بود و بسیاری نظر او را تایید کردند، اما برخی نیز بر این باورند که تا به امروز ابزار ویژه‌ای برای تهیه انرژی خورشید در مقیاس گسترده ساخته نشده است. در همین رابطه کاربری به نام اندرو شفر در واکنش به اظهارنظر ایلان ماسک اعلام کرد حتی کشور آمریکا نیز برای جمع‌آوری انرژی خورشید در مقیاس گسترده به فناوری مورد نیاز دسترسی ندارد و 500 سال طول خواهد کشید تا بشر به چنین سیستمی دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چشم بسته غیب می گه!

    با سپاس