قابلیت Hum to Search

با قابلیت Hum to Search گوگل، آهنگ را با زمزمه کردن پیدا کنید + آموزش و ویدیو

قابلیت Hum to Search گوگل به شما امکان می‌دهد با زمزمه کردن بخشی از یک آهنگ، موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنید. در ادامه نحوه کار کردن با هام تو سرچ را آموزش می‌دهیم.

گوگل به تازگی قابلیتی را معرفی کرده که با آن می‌توانید به شکلی جالب، آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال یک آهنگ خاص می‌گردید، اما اسم آهنگ یا اسم خواننده آن را نمی‌دانید و فقط بخش‌هایی از آهنگ را حفظ هستید. حالا گوگل این امکان را برای شما فراهم کرده تا با زمزمه کردن بخشی از آهنگ، یا سوت زدن آن، یا آواز خواندن بتوانید آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.

آموزش استفاده از قابلیت Hum to Search

این قابلیت جدید گوگل، Hum to Search یا «برای جست‌وجو زمزمه کنید» نام دارد. شما می‌توانید از این ویژگی در اپلیکیشن گوگل برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس بهره‌مند شوید. برای استفاده از این قابلیت باید در ابتدا جمله Hey Google, What is this Song را در جست‌وجوی گوگل بیان کنید. یا در اپلیکیشن گوگل، آیکون میکروفون را لمس کنید. پس از آن در صفحه باز شده، دکمه Search a Song را بزنید. سپس باید چند ثانیه (بهتر است حداقل بین 10 تا 15 ثانیه باشد) از ریتم موسیقی مورد نظرتان را به صورت زمزمه، سوت زدن یا آواز خواندن تکرار کنید.

قابلیت Hum to Search قابلیت Hum to Search

گوگل نیز با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، ملودی آهنگ را تشخیص داده و آن را با دیتابیس خود تطبیق می‌دهد و آهنگ مورد نظر شما را پیدا می‌کند. حتی چند آهنگ دیگر که به ریتم اجرای شما نزدیک است نیز به شما پیشنهاد داده می‌شود و گوگل مشخص می‌کند که نتایج به دست آمده چقدر با ریتمی که شما زمزمه کردید، مطابقت دارد. برای این کار نیاز نیست یک خواننده حرفه‌ای و کامل باشید و هر کاربری می‌‌تواند با زمزمه کردن یا آواز خواندن از این قابلیت استفاده کند.

قابلیت جدید گوگل چگونه عمل می‌کند؟

گوگل اعلام کرده، الگوریتم یادگیری ماشینی می‌تواند صدای ورودی شما را به کدهای عددی تبدیل کند و سپس آن را با ملودی آهنگ‌های دیگر تطبیق می‌دهد تا به نزدیک‌ترین جواب برسد. این الگوریتم حتی صدای سازهای موسیقی را از صدای خواننده جدا می‌کند تا پروسه انطباق را انجام دهد. همچنین گفته می‌شود قابلیت Hum to Search اکنون از 20 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود در آینده زبان‌های بیشتری به این قابلیت اضافه شوند. در حال حاضر برخی از آهنگ‌های فارسی را نیز می‌توان با این قابلیت جدید گوگل پیدا کرد، اما دیتابیس آن برای زبان فارسی هنوز کامل نیست. ولی هام تو سرچ برای زبان انگلیسی به خوبی کار می‌کند و تقریبا هر آهنگی که می‌خواهید را می‌توانید پیدا کنید.

گوگل در سال 2017 با گوشی پیکسل 2، هوش مصنوعی شناسایی کننده آهنگ را ارائه کرده بود. این فناوری، تلاش کوچکی از سوی گوگل برای فراهم کردن امکان شناسایی آهنگ توسط گوشی بدون اتصال به اینترنت بود. سال بعد، هوش مصنوعی به اپلیکیشن گوگل توسعه داده شد و کاربران می‌توانستند از گوگل بپرسند چه آهنگی در حال پخش شدن است. حالا نیز گوگل این فناوری را توسعه داده و آن را در قالب ویژگی Hum to Search ارائه کرده است. هام تو سرچ، در واقع نسخه‌ای بهبود یافته از قابلیت جستجوی موسیقی بر اساس صدا است که پیش‌تر در سرویس‌هایی مانند Shazam مشابه آن را دیده بودیم.

ویدیویی از عملکرد هام تو سرچ گوگل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تایپ کنی راحتتره😂