اوپو Enco X

ایرباد بی سیم اوپو Enco X با همکاری Dynaudio معرفی شد

ایرباد بی سیم اوپو Enco X که با همکاری شرکت Dynaudio طراحی شده٬‌ رسماً معرفی شد. این هدفون بی سیم تو گوشی ۲۵ ساعت شارژدهی دارد.

شرکت اوپو سرانجام از نخستین تلویزیون‌های خود رونمایی کرد که در اینجا می‌توانید مقاله‌ی معرفی کامل آن‌ها را مشاهده کنید. اما آن‌ها تنها محصولات جدید سازنده چینی برای سال ۲۰۲۰ نبودند. این شرکت از یک ایرباد بی‌سیم جدید به نام اوپو Enco X نیز رونمایی کرد. این شرکت با همکاری کمپانی دانمارکی Dynaudio هدفون بی‌سیم خودش را طراحی و تولید کرده است.

ایرباد بی سیم اوپو Enco X

هدفون اوپو انکو ایکس با قیمت ۱۴۹.۴۵ دلاری و در رنگبندی سفید و مشکی وارد بازار شده است٬ در حالی که زمانی دیگر نسخه سبز رنگ آن را نیز عرضه می‌کند.

اوپو Enco X

از نظر طراحی٬ Oppo Enco X به ایربادهایی زاویه‌دار با روگوشی‌هایی سیلیکونی مجهز است. بدنه‌ی این ایربادها در مرکز قرار دارند و برخلاف هدفون بی‌سیم Enco W51 این شرکت که جثه‌ای بزرگ دارد٬ طراحی این دیوایس کوچک‌تر بوده و با وزن ۴.۸ گرمی هر گوشی٬ شبیه به ایرپادز پرو است. اوپو می‌گوید Enco X از یک طراحی دوگانه کواکسیال در داخل هر ایرباد استفاده می‌کند. این دیوایس قرار است در سه رنگ مشکی٬ سفید و سبز عرضه شود.

اوپو Enco X

یک دیافراگم صفحه مغناطیسی ابررسانا٬ یک کویل محرک ۳ لایه و دو اسپیکر دوگانه نیز در اینجا وجود دارد. همه‌ی آن‌ها برای پرتاب مستقیم صدا به گوش٬ روی یک محور قرار دارند. کیس شارژ این دیوایس نیز از طراحی بیضی‌شکل و زیبا بهره می‌برد؛ این در حالیست که کیس شارژ هدفون Enco W51 مستطیلی است. در جلوی این قاب و درست در بالای لوگو اوپو می‌توان عبارت «ساخت مشترک با Dynaudio» را مشاهده کرد. اوپو می‌گوید این کیس برای ارگونومی بهتر از یک فریم فلزی بهره می‌برد. همچنین در طراحی آن از پخش کننده MP3 X3 قدیمی ۱۵ سال پیش الهام گرفته شده است.

اوپو برای توسعه فناوری‌های صوتی این هدفون بی‌سیم با شرکت Dynaudio همکاری کرده است. Dynaudio یک شرکت سازنده محصولات صوتی Hi-Fi در دانمارک است. برای هدفون بی‌سیم اوپو Enco X از یک درایور ۱۱ میلی‌متری به همراه یک اسپیکر ۶ میلی‌متری در یک طراحی کواکسیال دوگانه استفاده شده است. انکو ایکس برای صدای Hi-Fi از سیستم صوتی DBEE 3.0 استفاده کرده است. اوپو می‌گوید این نسخه‌ی بهبود پیدا کرده‌ی افکت‌های صوتی پویا DBEE است که در سال ۲۰۰۷ توسعه پیدا کرده بود. همچنین این هدفون از کدهای صوتی SBC و AAC و همچنین نرخ انتقال بالای LHDC پشتیبانی می‌کند.

اوپو Enco X

برای کاهش نویز٬ اوپو از یک چیپ دو هسته‌ای استفاده کرده است که حالت‌های حذف نویز قوی و ضعیف٬ حالت Transparency برای شنیدن صدای محیط و همچنین خاموش و روشن کردن حذف نویز را به کاربر ارائه می‌کند. این سیستم از طریق ۳ میکروفون و یک الگوریتم حذف نویز پیاده‌سازی می‌شود. یکی از این میکروفون‌ها روی گوشی است. دو تای دیگر در پشت و جلوی بدنه قرار دارند.

اوپو Enco X

اوپو ادعا می‌کند این ایربادز با هر بار شارژ٬ ۲۵ ساعت قابل در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. هر یک از این گوشی‌ها با حالت روشن بودن حذف نویز٬ حداقل ۵ و نیم ساعت شارژ نگه می‌دارند. در صورت فعال بودن حالت Strong Noise نیز آن‌ها می‌توانند ۲۰ ساعت شارژ نگه دارند. از دیگر ویژگی‌های این هدفون بی‌سیم می‌توان به Pair شدن سریع٬ پشتیبانی از شارژرهای بی‌سیم Qi و بلوتوث نسخه ۵.۲ اشاره کرد. اوپو می‌گوید تأخیر ایربادز جدیدش در کمترین حالت ۴۷ میلی‌ثانیه و با لینک کامل انتقال ۹۷ میلی‌ثانیه است. این دیوایس با گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آی او اسی سازگار است و می‌تواند در حالت تک گوشی و دو گوشی مورد استفاده قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*