ترسناک ترین فیلم تاریخ

ترسناک ترین فیلم تاریخ از نظر علمی کدام است؟

اخیرا یک تحقیق علمی پیرامون عناوین ترسناک انجام شده که ترسناک ترین فیلم تاریخ را مشخص می‌کند. این اثر شاید آن چیزی نباشد که طرفداران این ژانر انتظار داشتند.

با توجه به اینکه هر مخاطب یا منتقدی یک سلیقه خاص دارد، شاید انتخاب ترسناک ترین فیلم تاریخ کار چندان آسانی نباشد اما هنگامی که از نظر علمی به قضایا نگاه کنیم، می‌توانیم به جواب‌های واضح‌تری برسیم.

ترسناک ترین فیلم تاریخ

شوم

ترسناک ترین فیلم تاریخ از نظر علمی

آثار ترسناک در سبک‌های مختلفی ساخته می‌شوند، بعضی از آن‌ها همانند میدسامر (Midsommar) زیرپوستی هستند و بعضی از آن‌ها همانند احضار (Conjuring) یا توطئه‌آمیز (Insidious) شما را مستقیما می‌ترسانند. اخیرا یک تحقیق علمی در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد فیلم شوم (Sinister)، محصول سال 2012، ترسناک ترین فیلم تاریخ است. در این تحقیق، ضربان قلب بیش از 50 نفر در هنگام تماشای آثار ترسناک، اندازه گیری شد. این 50 نفر از سنین مختلف انتخاب شده بودند و بیش از 100 ساعت فیلم ترسناک تماشا کردند. در انتها، 35 فیلم انتخاب شد که شوم در رتبه اول قرار گرفت.

میانگین ضربان قلب این 50 نفر در هنگام تماشای اکثر فیلم‌ها، 65 بود اما در زمان تماشای فیلم شوم به 86 رسید که 23 درصد بالاتر است. هیچ اثر دیگری نتوانست ضربان قلب شرکت کنندگان در این آزمایش را بالاتر ببرد. در این میان، فیلم توطئه‌آمیز دارای یک سکانس ترسناک ناگهانی بوده است که ضربان قلب مخاطبان را تا 133 بالا برد. این فیلم در نهایت توانست رتبه دوم را بدست بیاورد.

ترسناک ترین فیلم تاریخ

توطئه‌آمیز

در ادامه می‌توانید فهرست 20 فیلم برتر این ژانر از نظر علمی را مطالعه کنید:

1- شوم
2- توطئه‌آمیز
3- احضار
4- موروثی (Hereditary)
5- فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity)
6- او تعقیب می‌کند (It Follows)
7- احضار 2
8- بابادوک (The Babadook)
9- سقوط (The Descent)
10- ملاقات (The Visit)
11- حلقه (The Ring)
12- یک مکان ساکت (A Quiet Place)
13- کابوس در خیابان الم (A Nightmare on Elm street)
14- هالووین
15- کشتار با اره برقی در تگزاس (The Texas Chain Saw Massacre)
16- 28 روز بعد (28 Days Later)
17- جن گیر (Exorcist)
18- سکوت (Hush)
19- آن (It)
20- جیغ (Screem)

اگر فیلم شوم را تماشا نکرده‌اید، کارگردانی آن بر عهده اسکات دریکسون (Scott Derrickson) بوده که فیلم جن گیری امیلی رُز و دکتر استرنج را در کارنامه دارد. داستان در مورد یک خبرنگار با بازی اتان هاوک (Ethan Hawke) است که به یک خانه جدید نقل مکان کرده، جایی که تا پیش از این یک خانواده به شکلی مشکوک، به قتل رسیده بودند. او در ادامه تلاش می‌کند تا حقیقت را کشف کند اما درگیر اتفاقات وحشتناکی می‌شود. این فیلم موفق که با بودجه 3 میلیون دلاری ساخته شده بود، در نهایت 88 میلیون دلار فروخت و قسمت دوم آن نیز در سال 2015 به اکران سینماها در آمد.

آیا با انتخاب فیلم شوم به عنوان ترسناک ترین فیلم تاریخ موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کی جرات می‌کنه ببینه

  2. جن گیر 17؟؟ شوخی اشم زشته

  3. اره واقعا شوم عالیه توصیه میکنم اگه سکته نمیکنید ببینیدش😂

  4. من با عکساشم شب خابم نمیبره😐