چک کردن ورژن جاوا

نحوه چک کردن ورژن جاوا در ویندوز 10

اگر آخرین نسخه Java را روی کامپیوتر خود نصب نکرده باشید، شاید در اجرای برخی برنامه‌ها با مشکل مواجه شوید. برای چک کردن ورژن جاوا در ویندوز 10 فقط باید یک کد ساده بنویسید.

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که قبلا برای نصب و اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شد. این احتمال وجود دارد که هنوز چند نرم افزار در کامپیوتر ویندوزی شما برای اجرا به آن نیاز داشته باشند؛ حتی بدون اینکه خودتان بدانید. به همین دلیل باید از نحوه چک کردن ورژن جاوا آگاه باشید؛ چون نصب نبودن تازه‌ترین نسخه آن در ویندوز، می‌تواند به بروز مشکل در دانلود برنامه‌ها یا حتی باز کردن وب‌سایت‌ها منجر شود.

برای این کار در ویندوز 10 می‌توانید از اپ Command Prompt استفاده کنید. شاید در نگاه اول، این ابزار کمی ترسناک به نظر برسد؛ ولی اگر بدانید چه فرمانی را باید تایپ کنید، جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

نحوه چک کردن ورژن جاوا

ابتدا Command Prompt را در نوار جستجوی ویندوز ۱۰ (کنار منوی استارت) تایپ کرده و با ظاهر شدن نتیجه‌ی سرچ، روی آن کلیک کنید.

ویندوز 10

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، سپس فرمان “java -version” را در Command Prompt تایپ کنید و Enter را بزنید.

چک کردن ورژن جاوا

پس از لحظاتی، اطلاعات مربوط به جاوا و شماره ورژن آن روی صفحه ظاهر می‌شود. البته اگر اطلاعاتی ظاهر نشد، معمولا این معنی را می‌دهد که Java روی کامپیوتر شما نصب نیست. خبر خوب اینکه می‌توانید از این لینک نسبت به دانلود رایگان جاوا اقدام کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*