سری هواوی نوا 8

سری هواوی نوا 8 با دو چیپست و شارژر 66 واتی عرضه می‌شود

گوشی های سری هواوی نوا 8 – Huawei Nova 8 در چند مدل با دو چیپست مختلف و همچنین شارژر 66 واتی در ماه نوامبر 2020 معرفی و عرضه می‌شوند.

هواوی اخیرا سری گوشی های پرچمدار هواوی میت 40 را معرفی و عرضه کرد. اما این برند چینی، کلاس گوشی های میان رده را فراموش نکرده و به نظر می‌رسد در حال آماده‌سازی سری گوشی‌های جدیدی به نام نوا 8 – Huawei Nova 8 است.

هواوی در سری نوا 8 از دو گزینه چیپست استفاده خواهد کرد؛ تراشه Dimensity 720 در نسخه معمولی و تراشه Dimensity 800U در نسخه گران‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوا 8 از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی بهره می‌برد. دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی و دوربین پشتی چهارگانه شامل لنزهای 64 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی در این گوشی وجود دارند. ضخامت گوشی 7.46 میلی‌متر و وزن آن 178 گرم است.

سری هواوی نوا 8

سایر مشخصات سری هواوی نوا 8

در دل گوشی، ما یک باتری با ظرفیت متوسط 3800 میلی‌آمپرساعتی را داریم که با شارژر فوق سریع 66 واتی شارژ می‌شود. عرضه سری هواوی نوا 8 به احتمال زیاد از ماه نوامبر 2020 آغاز خواهد شد. اخیرا یک وبلاگ نویس در شبکه اجتماعی Weibo فاش کرد که گوشی های هوشمند سری Nova 8 قرار است در ماه نوامبر عرضه شوند. این منبع همچنین ادعا کرد که این خانواده دارای چند مدل است که شامل نوا 8 و نوا 8 پرو می‌شود. این گوشی‌ها با اسم رمز Jessica و JessicaH معرفی شده‌اند.

در این خانواده تازه‌وارد ما برای اولین بار در سری Nova صفحه نمایشی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را خواهیم داشت. به نظر می‌رسد صفحه نمایش هایپربولوید با حفره کپسولی شکل برای قرارگیری دوربین سلفی دوگانه که در هواوی نوا 7 پرو دیده بودیم، در نوا 8 پرو نیز ادامه خواهد داشت. حفره دوربین جلوی دوگانه در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر قرار دارد که با موقعیت دوربین سلفی سری هواوی پی 40 یکسان است.

سری هواوی نوا 8

البته علاوه بر صفحه نمایش، کاربران زیادی نگران پیکربندی Nova 8 به خصوص در انتخاب تراشه‌ها هستند. در این راستا، طبق روال گذشته ممکن است این گوشی با پردازنده‌های سری کایرین 9000 همراه باشد، اما به دلایلی که همه از آن خبر داریم، تولید تراشه‌های سری کایرین 9000 برای گوشی های میت 40 نیز کافی نیست و به همین خاطر ما انتظار داریم که تهیه مدل‌های دیگر با این تراشه‌ها امکان‌پذیر نباشد.