سیستم خودران کامل تسلا

قیمت سیستم خودران کامل تسلا به 10 هزار دلار رسید

قیمت سیستم خودران کامل تسلا با 2 هزار دلار افزایش به 10 هزار دلار رسید. اما آیا این سیستم خودران شرکت تسلا ارزش هزینه 10 هزار دلار را دارد؟

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا مدتی قبل اعلام کرد قیمت سیستم خودران این شرکت حدود 2 هزار دلار افزایش پیدا کرده است؛ با چنین افزایش قیمت چشمگیری، قیمت سیستم خودران کامل تسلا (FSD) در نسخه بتا به 10 هزار دلار رسیده است و به همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که آیا این سیستم برای خریداران به اندازه 10 هزار دلار ارزش دارد؟

آیا سیستم خودران کامل تسلا 10 هزار دلار ارزش دارد؟

سیستم خودران کامل تسلا

اگر در وضعیت فعلی بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، باید بگوییم این سیستم 10 هزار دلار ارزش ندارد؛ چراکه این تکنولوژی هم‌اکنون در فاز بتا قرار داشته و فقط برای برخی از مالکان خودروها فعال شده است. از این رو اگر مشتریان 10 هزار دلار برای این سیستم هزینه کنند، از این تکنولوژی خودران تجربه کاملی را نخواهند داشت.

ایلان ماسک اعلام کرد انتظار می‌رود سیستم خودران کامل تسلا تا پایان سال 2020 برای مالکان بیشتری فعال شود، اما این شرکت در گذشته نیز چندین بار در زمان مقرر محصولات خود را عرضه نکرده است. از این رو نمی‌توان اطمینان داشت این سیستم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مشتریان فعال شود. همچنین دولت آمریکا نسبت به این سیستم سخت‌گیری‌های خاصی نشان داده و با دقت شرایط آن را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ به همین دلیل احتمال تعویق در ارائه کامل این سیستم وجود دارد.

مشتریان به کمک این سیستم خودران می‌توانند با تعیین مقصد تمام کارها را به خودرو بسپارند، اما با این وجود شرکت تسلا به مالکان خودروها هشدار داده است تا هنگام استفاده از این سیستم باید به جاده توجه کنند و برای دست گرفتن کنترل خودرو در هر لحظه‌ای آماده باشند. به هر حال اگر تسلا بتواند سیستم خودران خود را با ارزش 10 هزار دلار به موقع به طور کامل عرضه کند و این سیستم نیز بی‌نقص ظاهر شود، محصولات تسلا بیش از پیش مورد توجه مشتریان قرار خواهند گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*