تجارت موبایل سونی

تجارت موبایل سونی سرانجام از حالت انقباض خارج شد

برای مدتی Sony یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در دنیا بود؛ ولی این اواخر، تجارت موبایل سونی رو به افول رفت. حالا ظاهرا این دوران بد پایان یافته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده، کمپانی ژاپنی در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2020 موفق به عرضه 600 هزار گوشی هوشمند شد. شاید این رقم در قیاس با فروش میلیونی اپل و سامسونگ، ناچیز به نظر برسد؛ ولی برای تجارت موبایل سونی نویدبخش است.

سال قبل در مدت مشابه، سونی همین تعداد گوشی هوشمند فروخته بود؛ این یعنی پس از نیم دهه، سرانجام روند نزولی فروش سالانه کمپانی متوقف شد. حتی با توجه به شرایط روز دنیا، می‌توان عملکرد سونی را بهتر از سال قبل ارزیابی کرد؛ چون با همه‌گیری کرونا و بحران اقتصادی، امسال تقاضا برای گوشی های هوشمند کاهش یافته است.

چشم انداز روشن تجارت موبایل سونی

خبرهای خوب دیگری هم وجود دارد. سونی از فروش گوشی های Xperia در سه ماهه سوم امسال، 759.46 میلیون دلار درآمد کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل (746.04 میلیون دلار)، اندکی افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سونی در ماه آگوست، از سوددهی بخش Mobile Communications در مقیاس سالانه، برای اولین بار طی چهار سال اخیر خبر داد.

کمپانی ژاپنی جزئیات عملکرد مورد انتظار خود برای سه ماهه فعلی را منتشر نکرده؛ ولی با عرضه‌ی گوشی اکسپریا 5 مارک 2 و در پیش بودن فصل تعطیلات، جهش بیشتر در آمار فروش سونی دور از ذهن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. کاش دوباره بیاد ایران تا طرفداراش بتونند گوشی های سونی رو بخرند.

  2. تنها برندی که دوس دارم ازش پرچمدار داشته باشم سونی هست حیف توی ایران نیست …
    یادمه یه زمانی گوشی هاش چه اسپیکرای خفنی داشت لامصب 😍

  3. عالی، گوشی‌های خوب و قابل‌قبولی داد این اواخر. من از اکسپریا ۵ مارک ۲ خیلی خوشم اومد،

  4. یعنی خدایا ای کاش سونی دوباره به خاورمیانه برگردد . ای کاش ….

  5. بعد از xperia x دیگه هیچ گوشی نخریدم. تا الان عین ماه داره کار میکنه. فقط به امید اینکه سونی دوباره به خاورمیانه برگرده صبر کردم

  6. خیلی دوست دارم تجربه کار با پرچمدارهای جدید سونی را داشته باشم ولی متاسفانه فعلا که امکان پذیر نیست

  7. والا با قبمتهایی که سونی میذاره باید هم دچار رکود بشه