سیارک آپوفیس

سرعت سیارک آپوفیس افزایش یافت؛ احتمال برخورد با زمین در سال 2068

سیارک آپوفیس در حالی سرعت خود را در مسیر حرکت به سمت زمین افزایش داده است که محققان از احتمال برخورد آن در سال 2068 با زمین خبر داده‌اند.

سیارک آپوفیس که نام آن به معنای خدای هرج و مرج است به سمت زمین در حال حرکت بوده و اخیرا نیز سرعت خود را افزایش داده است. کارشناسان حوزه نجوم بر این باورند که این سیارک طی 48 سال آینده یعنی در سال 2068 میلادی با سیاره زمین برخورد خواهد کرد. ستاره شناسان اعلام کردند سیارک عظیم و خطرناک آپوفیس به دلیل اثر تابش غیر یکنواخت که شبیه یک رانشگر کوچک عمل می‌کند، در مسیر زمین قرار داشته و سرعت خود را افزایش داده است.

برخورد سیارک آپوفیس با زمین در سال 2068

سیارک آپوفیس

پیش از مطالعات جدید، کارشناسان بر این باور بودند که برخورد این سیارک با زمین غیرممکن است، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد این سیارک در تاریخ 12 آوریل سال 2068 میلادی با زمین برخورد می‌کند و احتمال وقوع یک فاجعه وجود دارد. سایرک آپوفیس دارای عرض بیش از 1000 فوت بوده و شدت برخورد آن با زمین برابر با انفجار 880 میلیون تن تی ان تی (TNT) است. این سیارک برای نخستین بار در 19 ژوئن سال 2004 میلادی توسط ستاره شناسان رصدخانه ملی کیت پیک در آریزونا شناسایی شد.

محققان از ابتدای سال 2020 توانستند به کشف جدیدی دست پیدا کنند. این محققان با تلسکوپ سوبارو و پس از تجزیه و تحلیل اثر یارکوفسکی متوجه شدند این سیارک سرعت خود را افزایش داده است. طبق اثر یارکوفسکی، این سیارک زمانی که در زیر نور خورشید گرم می‌شود، انرژی را دوباره به شکل گرما تابش می‌کند که این فرایند برای این جرم کیهانی حکم رانشگرهای کوچک دارد.

سیارک آپوفیس

دیو ثولن (Dave Tholen) یکی از ستاره شناسان این پژوهش اعلام کرد بررسی‌های جدید احتمال برخورد این سیارک با زمین را تایید می‌کنند. وی افزود از ابتدای سال با تلسکوپ سوبارو شتاب یارکوفسکی آپوفیس را مورد بررسی قرار دادیم که حاکی از آن است این سیارک هر سال حدود 170 متر از مدار گرانشی دور می‌شود که نشان می‌دهد باید در سال 2068 میلادی منتظر برخورد این سیارک با زمین باشیم.

ناسا سیارک آپوفیس را به عنوان سومین تهدید برای زمین محسوب می‌کند که احتمال برخورد آن با زمین در سال 2068 یک در 150 هزار است. اما دیو ثولن احتمال برخورد این سیارک با زمین را یک در 530 هزار می‌داند. این سیارک دارای نیکل و آهن بوده و تصاویر راداری نشان می‌دهد این سیارک شبیه یک بادام زمینی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یا ایحی الکافرون کاری نمیکنید واسه الذین امنوا

  2. سلام
    حداقل 75 درصد جمعیت الان زمین ان زمان وجود ندارند
    و حدودا 85 درصد افرادی که دارن تو این سایت این مطلب رو میخوانند
    وجود ندارند
    موفق باشید