مقارنه ماه و مریخ

رصد مقارنه ماه و مریخ در 9 آبان را از دست ندید

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند در تاریخ 9 آبان 99 شاهد رصد مقارنه ماه و مریخ باشند. در این تاریخ ماه به دورترین فاصله از زمین خواهد رسید.

احسان مهرجو، کارشناس نجوم اعلام کرد در تاریخ 9 آبان 99 ماه به دورترین فاصله از زمین خواهد رسید. وی افزود مدار ماه به دور زمین به شکل بیضی بوده و به همین دلیل کره ماه برخی اوقات از زمین دور و در برخی موارد به زمین نزدیک می‌شود. مهرجو تاکید کرد در تاریخ 9 آبان کره ماه در اوج خود قرار خواهد گرفت و به دورترین فاصله از زمین خواهد رسید.

این کارشناس نجوم در ادامه بیان کرد در این زمان ماه به فاصله 406 هزار و 400 کیلومتر از زمین می‌رسد که در حقیقت دورترین فاصله از زمین محسوب می‌شود. از این رو در این تاریخ کره ماه نسبت به سایر زمان‌ها کوچک‌تر دیده می‌شود که دلیل آن هم بودن ماه در دورترین فاصله از زمین است.

رصد مقارنه ماه و مریخ در 9 آبان

احسان مهرجو مقارنه ماه و مریخ را یکی دیگر از رویدادهای نجومی مهم در تاریخ 9 آبان معرفی کرد و گفت علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند در 23 دقیقه بامداد نهم آبان 99 مقارنه ماه و سیاره سرخ را مشاهده کنند که خوشبختانه با چشم غیر مسلح و بدون نیاز به تلسکوپ در آسمان قابل رصد است.

این کارشناس نجوم در ادامه تاکید کرد در این شب ماه و مریخ به در فاصله 3 درجه‌ای از یکدیگر قرار خواهند گرفت و در تمام نقاط ایران می‌توان این رویداد نجومی را مشاهده کرد. وی در مورد تعیین اندازه 3 درجه‌ای ماه و مریخ با دست کشیده بیان کرد:

اگر فردی دست را عمود بر بدن قرار دهد و انگشت اشاره و وسط را به یکدیگر بچسباند پهنای قسمت میانی این دو انگشت فاصله 3 درجه‌ای ایجاد می‌کند که برای رصد می‌توان از این مقیاس استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۴۰۶ هزار کیلومترر😑خیلی دوره واقعا