نمایشگرهای ۴۹ اینچی سامسونگ

نمایشگرهای ۴۹ اینچی سامسونگ آینده ورزش های الکترونیکی هستند

نمایشگرهای ۴۹ اینچی سامسونگ با قابلیت‌های ویژه گیمینگ خود توانسته‌اند تفاوت‌ها را در بازی و مسابقه‌‌های الکترونیکی رقم بزنند. در ادامه با ویژگی‌های این نمایشگرهای سامسونگ آشنا می‌شویم.

هنگامی که از گیمرهای حرفه‌ای در مورد مهم‌ترین عامل تنظیمات و تجربه بازی سوال بپرسید، اکثرا به عملکرد سریع اشاره می‌کنند. گیمرهای حرفه‌ای که در مسابقات ورزش های الکترونیکی (esports) شرکت می‌کنند معمولا به این رقابت‌ها به عنوان یک رویداد عالی برای کسب‌ جوایز و همین‌طور کاهش استرس‌ها و اضطراب‌‌های زندگی روزانه نگاه می‌کنند. با این که دیدگاه‌ها نسبت به این رقابت‌های متفاوت است اما همگی در یک نقطه اشتراک دارند و آن سعی و تلاش برای بهینه‌سازی تجربه و افزایش کیفیت بازی خود است تا بتوانند رقابت‌های بیشتری را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

مثل تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های اتومبیل‌رانی که تنظیمات و قابلیت‌های اتومبیل‌ خود را بعد از هر مسابقه بازبینی و ارتقا می‌دهند، گیمرهای حاضر در رقابت‌های ورزش های الکترونیکی یا esports ابزارهای خود را شامل صندلی، مانیتور و سایر ابزارهای جانبی اصلاح و بررسی می‌کنند تا سطح بازی خود را افزایش دهند.

بازی در نمایشگرهای ۴۹ اینچی سامسونگ

نقطه اوج

بر اساس تحقیقات شرکت Newzoo که در زمینه تجزیه و تحلیل صنعت گیم فعالیت می‌کند، حدود ۲.۷ میلیارد گیمر در سطح جهان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۳ این تعداد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برای بازی‌ها هزینه کنند.

البته درصدی از این تعداد افرادی هستند که گاه‌به‌گاه و با گوشی های هوشمند خود بازی می‌کنند اما اکثر گیمرها از ابزارها و دستگاه‌های بزرگتر و حرفه‌ای‌تر استفاده می‌کنند. طبق‌ آمارهایی که Newzoo اعلام کرده حدود ۱.۳ میلیارد گیمر با کامپیوترهای شخصی (پیش‌بینی می‌شود بازار این دستگاه در سال ۲۰۲۰ پنج درصد رشد داشته باشد) بازی می‌کنند و ۷۰۰ میلیون نفر هم از کنسول‌های خانگی بهره می‌برند.

بر اساس گزارش‌هایی که شرکت Limelight در مورد وضعیت بازی‌های آنلاین تهیه کرده، گیمرها در طول هفته به طور متوسط ۶ ساعت و ۲۰ دقیقه را جلوی نمایشگرهای خود می‌گذرانند. بازی‌های اول شخص مانند Call of Duty، Destiny 2 و Overwatch محبوب‌ترین بازی‌ها نزد گیمرها هستند.

برای داشتن یک تجربه عالی از بازی، ابزارهایی مثل صندلی راحت، هدفون قدرتمند و صفحه کلید ارگونومیک و سریع نیاز است اما آنچه بیشتر از همه این‌ها حیاتی و ضروری است، استفاده از یک دستگاه‌ پردازشی پیشرفته و مانیتوری حرفه‌ای است.

به طور معمول کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌ها می‌توانند تجربه‌ای مناسب از بازی را ارائه دهند اما گیمرهای حرفه‌ای خوب می‌دانند که برای رفتن به سطحی بالاتر، می‌بایست ابزارها و دستگاه‌های ویژه بازی و گیم را با قابلیت‌هایی مثل پردازنده فوق سریع، سخت افزار گرافیکی پیشرفته و خنک‌کننده‌های قدرتمند در اختیار بگیرند.

برای این که سطح عالی‌تری را تجربه کنید اما نیاز به یک مانیتور حرفه‌ای و ویژه دارید که با هدفی خاص طراحی شده است، مانیتوری که بتواند خیلی سریع عملکرد گرافیکی را پردازش کند و تصویری چشم نواز از بازی را نمایش دهد. در واقع چه با کامپیوترها و چه با کنسول‌ها شما به عنوان یک گیمر به این مانیتورها نیاز پیدا می‌کنید. با اینکه تلویزیون‌ها صفحه نمایش بزرگتر و گسترده‌تری را دارد اما این دستگاه‌ها برای پردازش سریع و بدون نقص بازی‌ها طراحی نشده‌اند و نمی‌توانند به خوبی از پس آن بربیایند.

در ستایش مانیتورها

مانیتورهایی که به طور خاص برای بازی طراحی شده‌اند می‌توانند تفاوت‌ها را در بازی و مسابقه‌ رقم بزنند، تفاوت بین صفحه نمایش شفاف، واضح و بی‌نقص با تصاویری تار و بی‌روح که لرزش‌های زیادی هم دارد.

وقتی به سراغ خرید مانیتور بازی می‌روید سه عامل نرخ به روزرسانی تصویر (refresh rate)، زمان واکنش‌ (response times) و واحد پردازش گرافیک (GPU) بیشتر از بقیه مورد توجه است.

نرخ به روزرسانی تعداد تصاویر ثابتی است که نمایشگر در یک ثانیه می‌تواند به نمایش بگذارد. به این معنا که هر چه نرخ به روزرسانی بالاتر باشد حرکت ویدئوهای نمایش داده شده نرم‌تر و روان‌تر به نظر می‌رسد. مانیتورهای اداری به طور معمول دارای نرخ به روزرسانی ۶۰ هرتز هستند که برای این کاربرد مناسب است اما مانیتورهای ویژه بازی نیاز به نرخ به روزرسانی بالاتری دارند. مثلا مانیتورهای سری اودیسه (Odyssey) سامسونگ دارای نرخ به روزرسانی ۲۴۰ هرتز هستند که ۴ برابر مانیتورهای معمول اداری است. این نرخ به روزرسانی موجب شده تا تاخیر تصویر از میان رفته و حتی در صحنه‌های پر شتاب نیز تصویر کاملا واضح نمایش داده شود و اجرای روان، کم‌نقص و بدون لگ و لرزی از بازی‌ها داشته باشیم.

زمان واکنش، در واقع مدت زمانی است که مانیتور برای تغییر رنگ یک پیکسل صرف می‌کند و ارتباط مستقیمی با نرخ به روزرسانی دارد. در مانیتورهای اداری معمولا این زمان ۱۶ میلی‌ثانیه است و اکثر مانیتورهای گیمینگ هم ۴ میلی‌ثانیه برای تغییر رنگ پیکسل‌ها نیاز دارند. مانیتورهای سری اودیسه سامسونگ تنها در یک میلی‌ثانیه واکنش مورد نظر را ارائه می‌دهد.

همچنین در زمان خرید مانتیور گیمینگ حتما از پشتیبانی قابلیت‌هایی همچون G-Sync و FreeSync  اطمینان پیدا کنید تا با همگام‌سازی مانیتور و پردازنده‌های گرافیکی کامپیوتر تصاویر با بهترین کیفیت ممکن نمایش داده شود.

مانیتورهای سری اودیسه سامسونگ شامل مدل G9 با صفحه بزرگ 49 اینچی و مدل G7 با اندازه‌های 32 و 27 اینچی می‏‌شود که با طراحی کاملا جدید، سطح بازی‌های دیجیتالی را یک قدم ارتقا می‌دهد. هردو سری این مانیتورها دارای انحنایی بسیار عمیق و در واقع اولین محصولات این حوزه با انحنای 1000R [شعاع یک متر] و کیفیت فوق‌العاده QLED محسوب می‌شوند.

عملکرد فوق‌العاده این مانیتورها از طرف موسسه TUV Rheinland نیز تایید شده است که یک موسسه معتبر بین‎المللی برای ارائه گواهینامه صفحه‌های نمایش است. این موسسه گواهی‌های اولین نمایشگر خمیده با انحنای 1000R و عملکرد بالا و همچنین گواهی راحتی چشم یا Eye Comfort را به این محصولات جدید سامسونگ اعطا کرده است.

طراحی مانیتورهای سری اودیسه با انحنای 1000R آسایش و راحتی بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد، آزمایش‌ها نشان داده که میزان خستگی چشم در این حالت تا ۸۷ درصد کاهش پیدا می‌کند و همینطور طراحی منحنی با ارائه تمام جزئیات در یک زاویه دید موجب می‌شود تا سر و گردن کاربر کمتر حرکت کند و با راحتی بیشتری بازی خود را ادامه دهد.

مانیتور ۴۹ اینچی G9 اولین مانیتور گیمینگ جهان با رزولوشن DQHD برابر 5120 در 1440 است. در این مانیتور از فناوری کوانتوم دات در یک صفحه HDR1000 VA استفاده شده تا واقعی‌ترین رنگ‌ها با دقیق‌ترین جزئیات تولید شود. ترکیب زمان واکنش سریع، نرخ به روزرسانی بالا و اولین انحنای 1000R در این صنعت باعث می‌شود زمان انتظار به حداقل رسیده و هیچ موردی از پرت شدن حواس اتفاق نیفتد و در لحظات حساس بازی که حتی کسری از ثانیه هم اهمیتی فوق‌العاده در برنده یا بازنده شدن دارد، تصاویر به روان‌ترین شکل ممکن برای کاربر نمایش داده شود.

طراحی بسیار چشمگیر G9 با روکش شیشه‌ای سفید و نمای چند رنگ و درخشان در صفحه پشتی مانیتور، شامل 52 رنگ و 5 افکت مختلف در نوع درخشش صفحه، آن را به بهترین گزینه برای داشتن یک مجموعه کامل برای گیمینگ و بازی تبدیل می‌کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه