تقویم نجومی آبان 99

تقویم نجومی آبان 99 ؛ رصد مقارنه ماه و مریخ و مشاهده ‌درخشان‌ترین ستاره در آسمان

تقویم نجومی آبان 99 برای علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی رویدادهای خوبی را به همراه دارد. رصد ‌درخشان‌ترین ستاره در آسمان و مقارنه ماه و مریخ جزو مهم‌ترین این رویدادها به شمار می‌روند.

تقویم نجومی آبان 99 برای علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی چند رویداد هیجان‌انگیز به همراه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند تمام این پدیده‌ها را در نقاط مختلف کشورمان با چشمان غیرمسلح و بدون نیاز به تلسکوپ رصد کنند.

تقویم نجومی آبان 99

۹ آبان ماه؛ مقارنه ماه و مریخ

در این تاریخ کره ماه و سیاره مریخ در زاویه کمی نسبت به یکدیگر قرار خواهند گرفت که می‌توان آنها را چشمان غیر مسلح و بدون تلسکوپ از آسمان ایران مشاهده کرد. در این تاریخ ماه نیز به دورترین فاصله از سیاره زمین خواهد رسید؛ فاصله ماه تا زمین در این زمان 406 هزار و 400 کیلومتر خواهد بود.

۲۳ آبان ماه؛ رصد ۳جرم در آسمان

علاقه‌مندان در تاریخ 23 آبان در آسمان شاهد اجتماع ماه، سیاره زهره و ستاره سماک اعزل خواهند بود؛ این ستاره به عنوان درخشان‌ترین ستاره در صورت فلکی سنبل یا دوشیزه محسوب می‌شود. در این تاریخ علاقه‌مندان در آسمان شاهد یک سیاره، یک ستاره و یک قمر خواهند بود. این رویداد در ساعت 4:45 دقیقه 23 آبان رخ خواهد داد.

۲۶ آبان ماه؛ رصد هلال ماه ربیع الثانی

در 26 آبان 99 و در ساعت 17:23 عصر هلال ماه ربیع الثانی ۱۴۴۲ در آسمان قابل رویت است. این هلال زیبا بدون تلسکوپ در افق غربی قابل مشاهده خواهد بود.

۲۷ آبان ماه؛ رویت واضح هلال ماه و عکاسی

در 27 آبان 99 ماه ربیع الثانی آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هلال باریک ماه را در ابتدای ماه قمری رویت کنند. برای عکاسی نیز بهترین فرصت محسوب می‌شود.

۲۹ آبان ماه؛ اجتماع مشتری و زحل

در 29 آبان 99 و در ساعت 5:20 عصر اجتماع ماه، سیاره مشتری و سیاره زحل رخ خواهد داد. این سه جرم آسمانی در اول آبان ماه نیز در کنار هم قرار گرفته بودند. در این تاریخ علاقه‌مندان فرصت مناسبی برای رصد این اجرام آسمانی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این یعنی از الان تقویم سال بعد رو دارن؟

  2. وای این عالبه من خیلی ستاره و هرچی ک بهشون مربوطه رو دوست دارم